Gå til innhold
Hundesonen.no

beste dyreklinikk i Bergen?


Enits

Recommended Posts

De på Eidsvåg har jeg stort sett bare dritterfaring med.. :wub: Kommer faktisk ikke på noen dyrleger i Bergen som vi var fornøyde med.. :wub: Men det skal vel sies vi hadde en litt spesiell hund, dog var det ingen som kom med noe fornuftig og konstruktivt ang han. Nuvel, for vaksinering har det vel nada å si? Da er vel pris viktigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på

- Dyreklinikken Bergen Vest, vi går ikke der lengre, pga. en stor tabbe.

- Smådyrklinikken, den er bra! (Ikke opplevd noe negativt.) Har tatt ultralyd blant annet der.

- Askøy Dyreklinikk, den er vel bra? Har vaksinert, chippet osv. det ene valpekullet der. Opplevde at de "glemte" den ene valpen på bordet(vi holdt de andre valpene, så det var hun som "passet" på den oppå der!), snudde seg vekk, og valpen datt utfor kanten og ned i gulvet(Ganske høyt for en liten valp). Valpen skrek fælt, og haltet litt den dagen, men det gikk bra. Syns det var litt sjokkerende, men det er vel slikt som kan skje.

- Stend Dyreklinikk, den er bra! (Ikke opplevd noe negativt). Går med øyeproblemene til gamlemor der, da det er spesialist der.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergens smådyrklinikk. - Fordi der har jeg gått de siste ti årene, der kjenner jeg "inventaret", der har jeg god erfaring og der er prisene overkommelig og man blir tatt vare på som kunde. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men som mitt faste veterinærkontor gjennom mange år så har de enda ikke skuffet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo nevne litt forskjellig jeg og:

PettVett: Fikk sinnsykt bra døgnservice der, slapp å betale 2500 kr osv

Bergen Vest: Gjorde en dårlig jobb og tok mer betalt enn lovet

Stend: Kjenner flere som jobber her, så kan ikke annet enn å ambefale de.

Fana Dyreklinikk: Er der jeg tar katten til vaksinering, er litt rimeligere enn andre, også er det rett oppi gata så jeg slipper kjøre så langt med henne. De har også ledig time når jeg trenger det og har greie åpningstider (pluss drop in).

Selv kommer jeg til å bruke Stend, men det er fordi PettVett er for langt unna og jeg får bra rabatt hos Stend. Dersom jeg ikke får rabatt hos stend kommer jeg til å bruke Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker flere vertinærer, hver til sitt bruk osv :wub:

Jannike Jæger, Bergen Vest til hverdagslige ting, vaksiner mm. Er veldig fornøyd med henne og evnt Christa hvis Jannike er borte :wub:

ThomasØyo, Stend eller A.KMilde på Myrbø til HD røntging, leddproblematikk osv.

Selv om de svimingene i resepsjonen på Stend stadig vekk klarer å surre til noe... :wub:

Har også god erfaring med Askøy Dyreklinikk, Hilde og Helen, men de ligger litt for langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i åsane, og etter ulykken igår står jeg uten bil. så må være en plass det er enkelt å komme til med buss..

Smådyrklinikken er den som ligger ved puddefjordsbroen? Har de hjemmeside?

hva med pettvett?

Jeg har ingen god erfaring derfra, men det er riktignok noen år siden.

Men så alvorlig som den saken var kommer ikke jeg til å ligge igjen penger der, noensinne.

Myrbø da? (Arna) kan det være noe? :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen god erfaring derfra, men det er riktignok noen år siden.

Men så alvorlig som den saken var kommer ikke jeg til å ligge igjen penger der, noensinne.

Myrbø da? (Arna) kan det være noe? :wub:

lettere å komme seg mot byn, enn til myrbø med buss. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å finne veterinærer/klinikker som man er 100% fornøyd med. Alle mennesker og alle dyr er forskjellig, men det er selvsagt en del veterinærer man kanskje bør styre unna.

Om du bor i Åsane, kan jeg anbefale PettVett til dagligdagse ting som vaksiner, osv, men også til behandling av "enkle" infeksjoner.

På PettVett har jeg stort sett alltid fått god oppfølging og greit personale både med veterinærer og assistenter.

Jeg har personlig brukt hovedsakelig Dyreklinikken Vest og Stend (både på Jordbruksskolen og Brattholmen). Stend har som oftest hatt veldig gode priser på f.eks. ting som rabiesvaksine. De har vel hatt den beste prisen når jeg har hatt ringerunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannike Jæger, Bergen Vest til hverdagslige ting, vaksiner mm. Er veldig fornøyd med henne og evnt Christa hvis Jannike er borte

Jeg har elendig erfaring med Bergen Vest. De nektet å ta inn hunden min da han holdt på å dø, fordi jeg ikke hadde penger på bordet (og selv forsikringsselskapet ringte de og sa at alt var i orden med direkteoppgjør. Men de ville heller ha Agria ...). Og etter å ha pratet med noen i nærområdet der jeg bodde, hadde de hatt samme erfaringen. Da satt hele klinikken seg litt i halsen på meg, og jeg nekter å anbefale de til noe og noen som helst. Dessuten var de ganske dyre på vaksinering også, i forhold til mange andre.

No thanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at Tertnes er utrolig dyrt! Men det er jo begrenset hva en vaksinering koster, og fra Åsane er det jo rimelig enkelt å komme seg til Tertnes da. :wub: Hadde det vært snakk om operasjoner osv, ville jeg nok forhørt meg ang pris hos andre i tillegg til Tertnes. En operasjon jeg hørte om, kostet 10 000 mer hos Tertnes enn hos en konkurrent. :wub: Da skal de ha sykt god kompetanse på en temmelig vanskelig operasjon før jeg gidder å betale så mye mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannike Jæger, Bergen Vest til hverdagslige ting, vaksiner mm. Er veldig fornøyd med henne og evnt Christa hvis Jannike er borte :wub:

Vi går ikke til Bergen vest lengre pga. en tabbe de gjorde som kostet ett liv.

Jeg har elendig erfaring med Bergen Vest. De nektet å ta inn hunden min da han holdt på å dø, fordi jeg ikke hadde penger på bordet (og selv forsikringsselskapet ringte de og sa at alt var i orden med direkteoppgjør. Men de ville heller ha Agria ...). Og etter å ha pratet med noen i nærområdet der jeg bodde, hadde de hatt samme erfaringen. Da satt hele klinikken seg litt i halsen på meg, og jeg nekter å anbefale de til noe og noen som helst. Dessuten var de ganske dyre på vaksinering også, i forhold til mange andre.

No thanks.

Vi anbefaler heller ikke Bergen vest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske fornøyd med Smådyrklinikken. Det er den som ligger rett ved puddefjordsbroen ja. De har en egen hjemmeside, du finner den med en gang du søker på smådyrsklinikken. Jeg foretrekker hun ene veterinæren der da, hun er flinkere til å forklare ting. Husker desverre ikke navnet hennes. Syns prisene der er ok, og så kommer du fort til om det er noe. Når Bell fikk en allergisk reaksjon fikk vi slippe til med en gang..selv om det kanskje ikke var så farlig som vi trodde.. var vel mer det at jeg var lettere hysterisk. Men det er greit å vite at de tar hensyn til oss mennesker også :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreklinikken Sotra har jeg brukt endel. Har kun positive erfaringer med de. En utrolig bra service, og vi fikk en oppfølging som jeg aldri har fått andre plasser. Utrolig bra :wub:

Signerer denne :wub:

Veldig flinke folk her. Selv om vi bor 6 mil unna, bruker jeg disse enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som kanskje er greit aa huske paa naar det gjelder de ulike dyreklinikkene, saa selv om man kanskje ikke liker den foerste dyrlegen man treffer paa, saa jobber det kanskje ni andre der ogsaa.

Tertnes reddet livet paa hunden vaar, gjennom en dyr og temmelig vanskelig operasjon, saa de kunne jeg brukt igjen til stoerre ting. Men de ligger paa helt feil kant av byen for vaar del, og jeg er godt fornoeyd med der vi gaar naa.

Og anebanana, jeg er vandt med at veterinaerene hjelper til i noedstilfeller(saa lenge de er paa jobb), uansett penger paa bordet eller ei? Det er liksom lov aa glemme lommeboken hvis hunden blir paakjoert f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tertnes/Gården, Ulf Erlandsen. Fantastisk dyrlege. Han ikke bare er en god dyrlege, han gir også eier forståelse av hva som skjer, og utdyper alt slik at man føler man får peilingen.

Ellers er petvett og stend og myrbø også fine klinikker.

SMådyrklinikken og Bergen Vest er de to klinikkene jeg konsekvent holder meg unna, vil ikke gjengi detaljer på et offentlig forum, men feilmedisinering med drastiske konsekvenser er stikkordene. Beklageligvis :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...