Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra: Basenjier og andre "urhunder"


Recommended Posts

OBS OBS: Dette innlegget var i utgangspunktet slettet i og med at det er kommentar på moderering, men jeg har valgt å flytte det ut av søppelkassa igjen og legger det her. Selvsagt ønsker vi åpenhet om moderering, men som en gylden regel skal dere helst holde disse spørsmålene UTE av trådene det gjelder, og heller ta det på rapport - eller i denne kategorien (det var også derfor dette innlegget ble slettet i første omgang).

- Moderator IW

ORIGINALINNLEGG:

Jeg lurer litt på dette med modereringa i denne tråden.

Jeg er moderator flere plasser (ikke her) og vi har en regel som sier at vi ikke skal inn å moderere i egne tråder. Grunnen til det er at det kan gi et inntrykk av at vi klipper bort de svara vi ikke vil ha og lar de svara vi kan akseptere få stå.

Jeg ser at det i stor grad er innlegg fra EN person som moderert. En ressusjsterk person som har egne meninger og som ikke er redd for å si sin mening. Denne personen nevnte TS/Moderator i et av sine første innlegg her, og det inntrykket JEG sitter med nå er at dette har provosert TS/moderator så pass at TS/moderator har lagt vedkommede for hat og dermed så slettes deler av vedkommedes innlegg, fordi de ikke passer inn i hva TS/moderator ønsker av svar.

Jeg må si jeg blir ganske oppgitt av å lese denne tråden og ser dette, da jeg samtidig ser at det er ganske mange andre som går direkte på denne personen. Disse innlegg er ikke moderert. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen regler her om at man ikke kan moderere i de trådene man selv er aktiv i. Derimot har vi nokså strenge føringer på at dersom man redigerer deler av innlegg SKAL det skrives et navn eller en grunn i "Grunn for redigering"-feltet.

I akkurat dette tilfellet kom det inn et par rapporter på noen innlegg som omhandlet det samme. Labbis var den moderatoren som var online og også den første som så rapporten. I og med at hun tok tak i problemet ble vi enige om at det var mest ryddig om hun kunne ta seg av saken videre DERSOM det ble mer rot i tråden (noe det tydeligvis ble). Flere kokker, mere søl, er det vel noe som heter :ahappy:

Det har ingenting med å legge noen for hat å gjøre, eller å forme diskusjonen etter sitt behov. Vi prøver å holde diskusjonene fri for personangrep, og jeg vil tro det føles utrolig kjedelig når man sitter der alene og har 10 stk mot seg.

Dersom du ser andre innlegg du reagerer på, rapporter dem gjerne. Vi er mennesker som gjør det beste vi kan, men det går an å overse ting, og det går an at man befinner seg på et annet sted enn hundesonen.no i det rapporten kommer inn.

Jeg har hvertfall trodd at måten vi modererer på er såpass ryddig og saklig siden ingen har tidligere reagert på at en moderator modererer i en tråd der de selv er aktiv (jeg ser konflikten, men vi har ikke hatt problemer med det). Vi er ikke så veldig mange moderatorer og det er ikke ofte det er voldsomt mye (heldigvis!) å ta tak i av moderering.

Men dersom dette er noe flere føler, kjør på, så kan vi jo se :hmm: vi er hvertfall åpne for diskusjon (selv om jeg ikke er enig i at noe "lovbrudd" er begått fra Labbis sin side her). :)

Moderator IW :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv føler jeg hvertfall at jeg er objektiv når jeg redigerer, og tar hensyn til forumsreglementet og gir advarsel til brukere som overtrer disse uavhengig av hvilken "side" jeg står i som privatperson. Men om noen ikke føler det slik, så blir vi glad for at noen rapporterer konkrete tilfeller, slik at det blir lettere for oss å se det. Det kan jo også hende at ting er oversett :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis enkeltpersoner trekker inn sine egne hunder som eksempel, hvorfor kan man ikke diskutere rundt det? Det er jo noe av det som gjør diskusjonen interessant, å høre erfaringer fra folk som har det og det eksemplaret av en rase, å holde alt på et generelt plan blir både vanskelig og litt flatt. Synes jeg da. Det skal selvsagt være greit for eierne av hunden at det diskuteres rundt den, men om det ikke er greit får man bare la vær å dra den inn i diskusjonen. Sier man a må man si b osv. Eller? (Men selvsagt skal det ikke gli over i personangrep og hets, ikke det jeg mener. Og jeg vet ikke hva som har blitt redigert bort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe imot at det ble diskutert mye rundt Kee nå, det var jo faktisk jeg som dro henne fram i lyset og ga mange grunn til å diskutere pga mine to første innlegg der jeg var svært negativ(frustrert av bikkja i øyeblikket og et stort ønske om å øse ut av meg alle de kjipe følelsene), men det ble veldig mye snakk om mitt hundehold og min oppdragelse av hundene og innlæring/trening, og det var jo selvsagt OT.

Men jeg har heller ikke noe imot at det ble diskutert videre, det er faktisk en diskusjon i debattkjelleren, og der må man forvente en del krasse/kritiserende/skarpe svar i forhold til hva man kan forvente andre steder på forumet. Jeg har ikke tatt meg nær av noe av dette, jeg ser det som en helt legitim diskusjon, og jeg forstår også godt at mange kan ha misoppfattet hvordan hunden min egentlig er da jeg overdrev en del/ikke forklarte godt nok i de første innleggene. Dette har jeg jo også prøvd å rette opp igjen.

Håper ikke dere blir altfor strenge på modereringen, jeg liker litt hissige diskusjoner, jeg. :ahappy:

Ellers synes jeg dere moderatorer gjør en kjempejobb, og jeg har aldri vært misfornøyd med modereringen her på forumet, jeg synes generelt det er et kjempeflott forum med god tone, og jeg anbefaler det til alle hundemennesker jeg møter. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man har er objektiv når man modererer (og det skal man jo være), så synes jeg det er greit å moderere tråder man selv har startet. Det gjør jeg og det, på et forum jeg er moderator på. Men selvsagt må man se an situasjonen, trengs det moderering i innlegg man direkte er involvert i, så er det nok bedre å overlate akkurat den jobben til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...