Gå til innhold
Hundesonen.no

Boerboel mot voldtekt


mene

Recommended Posts

Så, Nirm, om du hadde gått forbi en voldtekt med Vida hadde du ikke sluppet henne løs fordi jævelen som ødela resten av en kvinnes liv stakk? Du ville latt han løpe sin vei? Det står det jammen respekt av... Var det ikke du som startet en tråd her for leden om vi bare står å ser på at andre har det vondt? Vel, dette er ett tilfelle som man ABSOLUTT bør legge alle egoistiske tanker på hylla og bare handle! Før du spør, jeg ville satt både meg selv og min hund i fare for å hjelpe i en slik situasjon! Ja det må jeg si...

Ja selvfølgelig hadde jeg bare stått og sett på. For det er ikke noen mellomting mellom å slippe ei bikkje etter noen og ikke gjøre en dritt. :wub: Det kunne jo ikke tenkes at man prøver å stoppe vedkommende på noen annet måte liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig hadde jeg bare stått og sett på. For det er ikke noen mellomting mellom å slippe ei bikkje etter noen og ikke gjøre en dritt. :lol: Det kunne jo ikke tenkes at man prøver å stoppe vedkommende på noen annet måte liksom.

Jeg klarer ikke å si at jeg misforsto deg, jeg leste dette i forbindelse med tråden og ergo ble jeg litt hissig, en blir vist litt hissig av å røyke sokker har jeg hørt :wub:

Edit: jeg ville ha sendt bikkja mi, så hadde det fått gå som det gikk rett og slett.

Edit2: Klart jeg regner med at du ville skremt faenskapet på flatmark, jeg mente ikke at du ville stått der å sett på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å si at jeg misforsto deg, jeg leste dette i forbindelse med tråden og ergo ble jeg litt hissig, en blir vist litt hissig av å røyke sokker har jeg hørt :wub:

Edit: jeg ville ha sendt bikkja mi, så hadde det fått gå som det gikk rett og slett.

Edit2: Klart jeg regner med at du ville skremt faenskapet på flatmark, jeg mente ikke at du ville stått der å sett på :lol:

Jeg har stoppet gjengvoldtekt, reddet flere liv, reddet horer fra å bli banka sønder og sammen og brukt timesvis på å høre på livshistorier til de folkene som ligger lengst nede i samfunnet. Men selvfølgelig. Jeg regner med at jeg ikke fortjener en dritt respekt, fordi jeg ikke hadde slippi bikkja mi i en slik situasjon. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stoppet gjengvoldtekt, reddet flere liv, reddet horer fra å bli banka sønder og sammen og brukt timesvis på å høre på livshistorier til de folkene som ligger lengst nede i samfunnet. Men selvfølgelig. Jeg regner med at jeg ikke fortjener en dritt respekt, fordi jeg ikke hadde slippi bikkja mi i en slik situasjon. :wub:

Unnskyld, leste du ikke siste edit'n min kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, leste du ikke siste edit'n min kanskje?

Jo da. Men jeg blir faktisk litt irritert når enkelte kommer med slike utsagn basert på at man ikke har lyst å gamble både bikkje og jobb i en slik situasjon (du er klar over at jeg hadde mista jobben min og om jeg ble dømt i en slik situasjon?).

Du skriver tross alt at jeg bare hadde latt han stikki av og det ikke fortjener respekt. Hvordan kan du mene noe annet enn at jeg bare hadde latt han løpe da liksom?

Det "beste" er at de fleste av dere mest sannsynelig hverken hadde sluppet bikkja eller løpt etter i den virkelige verden. Kun her inne. Der ute hadde dere stått som saltstøtter og kanskje skreket litt... OM dere hadde i det hele og store reagert da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "beste" er at de fleste av dere mest sannsynelig hverken hadde sluppet bikkja eller løpt etter i den virkelige verden. Kun her inne. Der ute hadde dere stått som saltstøtter og kanskje skreket litt... OM dere hadde i det hele og store reagert da...

Dessverre er jeg redd du har rett i det, Nirm. Det er fryktelig lett å sitte bak tastaturet og leke helt, men når det kommer til realiteter så er man brått ikke så tøff - og handlingslammelse er vel ikke helt unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg faktisk er enig med Nirm litt her jeg altså. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert, men tviler på at jeg hadde sluppet løs nurket, nettop fordi jeg er kjent med at det ikke er lov, OG fordi jeg tror at han ikke hadde skjønt bæret av hva som skjedde. Samtidig hadde jeg overhodet ikke stått og sett på, og jeg hadde fulgt etter mannen, antageligvis med bikkja i bånd, samtidig med at jeg hadde ringt alarmtelefonen, hylt, ropt og skreket, i den grad jeg hadde vært i stand til det mens jeg løp da.

Det som imponerer meg i denne saken er at mannen så dette fra et vindu i leiligheten sin, og faktisk gikk ut og gjorde en innsats. Hunden bet ikke, den sprang "i bena" på mannen slik at han falt. Jeg vil tro at denne bb'en faktisk lekte (50-60 kg bb i lek rundt bena når du løper ER veltende), og ikke gikk i angrep jeg..

Men ja, jeg ER glad for at mannen ble tatt! Og jeg synes det er fantastisk at en bb bidro til det! :P

Edit: Forklart litt mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er jeg redd du har rett i det, Nirm. Det er fryktelig lett å sitte bak tastaturet og leke helt, men når det kommer til realiteter så er man brått ikke så tøff - og handlingslammelse er vel ikke helt unormalt.

Det er vel det mest normale. Er ikke lengre enn 1.5 uke siden sist jeg traff på 15-20 personer "som ikke så noe"... :ahappy:

I tillegg så trenger flere her en liten "virkelighetssjekk". De aller fleste hundene som ikke er trent, gjør fint lite i en slik situasjon. Så lenge de ikke forsvarer seg selv. Det hjelper jo lite å løpe etter om hunden ikke stopper vedkommende. Men det er jo lov å se på Lassie eller Rex og drømme at det er ens egen hund? Så om det skal være greit å slippe en hund etter folk på denne måten, må det også være greit at private trener hundene sine til dette? Og vil vi ha et samfunn der annenhver hund av litt størrelse er skarptrent med ymse metoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund trenger jo ikke være skarptrent for å hoppe på folk,man kan likegjerne lære hunden noen dansetriks/freestyle og det kan oppleves som truende,mens det for hunden er lek,uten aggresjon.

*flir* Du har sikkert helt rett, men jeg synes jeg ser for meg overskriften neste gang: "Dansende hund skremte voldtekstmann". :ahappy::hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Du har sikkert helt rett, men jeg synes jeg ser for meg overskriften neste gang: "Dansende hund skremte voldtekstmann". :ahappy::hmm:

Jeg er overbevist om at man kan lære en freestylehund(uansett type) og gå å gjøre triks på en annen person (flere som "danser") og det vil da altså virke skremmende for en person som ikke vet hensikten,men hunden har ikke lært annet enn å hoppe på brystet..Kanskje kunne man lære den å smile til dansepartneren sin når den er med labbene på brystet.

Helt harmløst,hihihi...

Nei fy nå skal jeg ikke oppfordre til "skarptrening her",ahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Du har sikkert helt rett, men jeg synes jeg ser for meg overskriften neste gang: "Dansende hund skremte voldtekstmann". :ahappy::hmm:

Ikke le, jeg skal prøve å lære Valpis dette neste helg! Hun danser med meg nemlig, forbeina opp på albuene eller skuldrene mine, så snurrer vi rundt i sakte vals. Raksha skal være farlig voldtektsmann i første omgang, så må jeg vel finne en ekte mann senere å generalisere øvelsen på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Lære hunden å gå sikk-sakk mellom bena til ANDRE folk må jo også være genialt, da..

Jeg tror det er få som fortsetter å løpe vekk fra et lovbrudd med en bb, schäfer eller annet "stort og godt" stuuuupende inn mellom bena sine i hvert skritt.. :hmm:

Hmmm... Kanskje en idè for politiet å trene på også? :ahappy:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Lære hunden å gå sikk-sakk mellom bena til ANDRE folk må jo også være genialt, da..

Jeg tror det er få som fortsetter å løpe vekk fra et lovbrudd med en bb, schäfer eller annet "stort og godt" stuuuupende inn mellom bena sine i hvert skritt.. :hmm:

Hmmm... Kanskje en idè for politiet å trene på også? :ahappy:

Susanne

Genialt!

Men det må være innmari langbeint mann om Valpis skal komme i mellom dem, så jeg lærer henne å danse, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Nirm, det er vel lettest å snakke for seg selv tror jeg. Og uten å gå i detalj, så vet jeg heldigvis med meg selv at jeg IKKE er passiv i en situasjon der hvor jeg virkelig kan gjøre en forskjell, enten det er med eller uten hund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,litt koffert tankegang men hvordan ville en mann i ferd med å voldta følt om en diger mastiff,eller Schæfer eller noe kom hoppende å begynte å jokke på ham? HAHAHA,traume for livet.

Du får trene det inn, og begynne å vanke i skumle, mørke bakgater... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemstillingene her. For det første aner vi ikke om hunden var aggressiv, eller om den bare har lært å løpe etter/velte folk på kommandoen "Tyson". For det andre, så gjorde den en bra ting. Og for det tredje, så tror jeg ikke bikkja blir regnet som aggressiv og trent til å angripe folk dersom den velter folk? Ergo er den heller ikke trent ulovlig. Selvsagt, har du en hund som du har trent til å ANGRIPE folk, kan du jo ikke akkurat sende den på noen, uansett..

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i en slik situasjon. For det første har jeg små hunder, som veier ca 8 kg, altså ikke noe å bli så veldig redd for. Jeg kunne nok kommandert Lundii til å bjeffe, for å skremme, dersom noen blir skremt av den bjeffingen der.. :lol: Men først og fremst hadde jeg nok løpt mot fyren og bedt ham pelle seg, mens jeg dro opp mobilen for å ringe politiet.

At jeg hadde låst meg i en slik situasjon, tror jeg nok ikke.. (men selvsagt, man vet ikke før man har opplevd det!) Pleier stort sett å holde hodet kaldt, så lenge det ikke er mye blod involvert. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politi og forsvar bruker nok ikke slike hunder i tjeneste, men med tanke på hvor mye rart det er i vekterbransjen, så skulle det ikke forundre meg at noen kunne ha en slik en og. Siden andre har stilt opp med puddel liksom. En vekterhund har likevel ikke lov til å bli sendt etter en person i angrep, den er kun til å forsvare fører og skal holdes i bånd til en hver tid under tjeneste.

At det er mye rart i vekterbransjen er det ingen tvil om.

Men vektere har heller ikke lov til å trene en hund til å forsvare seg selv eller eier.

Det er vel kun selvpålagte krav fra vaktselskapene at hunden skal være i bånd under tjeneste.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det mest normale. Er ikke lengre enn 1.5 uke siden sist jeg traff på 15-20 personer "som ikke så noe"... :whistle:

I tillegg så trenger flere her en liten "virkelighetssjekk". De aller fleste hundene som ikke er trent, gjør fint lite i en slik situasjon. Så lenge de ikke forsvarer seg selv. Det hjelper jo lite å løpe etter om hunden ikke stopper vedkommende. Men det er jo lov å se på Lassie eller Rex og drømme at det er ens egen hund? Så om det skal være greit å slippe en hund etter folk på denne måten, må det også være greit at private trener hundene sine til dette? Og vil vi ha et samfunn der annenhver hund av litt størrelse er skarptrent med ymse metoder?

Jeg er, som sagt, enig med deg i mye Nirm. En utrent hund vil normalt ikke gjøre mye i en slik situasjon, spørs hva som/om noe "utløses" av drifter når en person løper.

Allikevel, hadde du fått en hund løpende etter deg, kanskje du hadde kastet deg ned og beskyttet vitale deler? Fordi du, som ikke har kjennskap til hund, tror at den vil kaste seg over deg og bite. (Mind you, det er ikke bare hundemennesker som ser på Rex og hva de nå heter alle heltehundene.) Og nei, jeg synes ikke det er greit å slippe hunden etter folk - men jeg ville agert i en slik situasjon. At hunden var med (i bånd!) ville økt min trygghet i situasjonen, fordi "folk" har respekt for en hund som ser ut som min. Videre er jeg imot at private trener hundene sine til "dette" - så lenge de "private" ikke vet hvordan det bør gjøres.

Hva gjelder den siste setningen din - nei, det vil jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...