Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat passe


Guest vivere

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Hvem er det som har laget denne siden? :ahappy: :ahappy:

"Hunderasen er heller populære og nokså enkel å snuse opp til salgs. "

"Føttene er oftest heller lange."

"Gordon Setter har en heller vanlig kroppsanatomi."

"Berner sennenhund er en verdifull enorm rasehund. "

"Bassethund er de minst smarte rasehunder. Krav til mental stimulering vil være minimal i forhold til rasehunder som er mer smart. "

"Llewellin setter er vanligvis ikke så komplisert å oppdage i salgsannonser. "

Haaper ikke noen bruker denne siden som primaer kilde for info om hunderaser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden har om ikke annet underholdningsverdi. :ahappy:

Jeg har altså en av de dummeste rasene i verden, shiba.

Samt boston terrier som må holdes i bånd da dette er en rase som ofte legger ut på lange ekspedisjoner på egenhånd.

DSG`en min må jo være langt utenfor standard, han har jo ikke kort kurvet hale jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er blant de minst smarte rasehunder. En hund med lavere intelligens krever mindre mental dressur.

Hunden min er vitterligen en rase som ikke røyter, men her røyter den visst normalt. :D

Hunden min er visstnok verken mer eller mindre følsom enn andre rasehunder og har en avslappet og rolig holdning til sitt hundeliv. :ahappy: Tja... og det betyr at??

Hunden har store hengende ører. *løpe og måle til ca. 4 cm.* :ahappy:

Beina er oftest relativt korte. :ahappy: Den har en relativt vanlig bygning. Snutepartiet er relativt kort.

Med andre ord en relativ teit beskrivelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Basenjien er dum og røyter ikke, ja også bjeffer den moderat Og masse annet merkelige greier. :P

Riesen er fin politihund, og beskytter offiserene og opprettholder orden. *fnis* Også kan den være "kinkig" å trene. :ahappy: Og krever vanlig pelsstell...

Saluki: Strålende jakthund.

Her var det mye "bra" underholdning. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasen min har fått nytt navn den...

Walisisk corgi cardigan

Walisisk corgi cardigan er en toy hund. WHAT?

Rasehunden er typisk ikke så problematisk å finne i dyreannonser. Walisisk corgi cardigan blir noen ganger omtalt som Welsh Corgi. Kallenavn på engelsk på rasehunden er Welsh Corgi Cardigan.

United Kennel Club klassifiserer rasehunden som «gjeterhunder». en toy gjeterhund... ? :ahappy:

Rasehunden har gigantiske stående ører. Walisisk corgi cardigan har en heller vanlig kroppsbygning. Halen er kort og hengende.

(så den har ikke lang rygg og korte ben? )

det heter WELSH CORGI, ikke Walisisk corgi..

Her er en liten oversikt med rasehunder som ligner walisisk corgi cardigan:

Bearded Collie

Australsk gjeterhund

Border Collie

Schäferhund

Schipperke

Shetland Sheepdog

Australsk Kelpie

Malinois

Groenendael

Tervuren

Langhåret Collie

Så hun passer inn med alle de langbeinte :ahappy:

morsomt å lese om rasene gitt :ahappy:

du kan lure hvorfor pembroke welsh corgi heter det, men cardigan heter walisisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er ihvertfall kun interessert i hunder som er snille, men som kan trenes opp til å angripe mennesker og som er kjent for å sikle! :ahappy:

Bullmastiffen røyter heller ikke. Jeg er på vei til å skaffe meg en av de dummeste hunderasene i verden. Rasen bullmastiff kan godt være aleine hjemme. Boxer passer til politihund, og hundekamper, men de er lette å trene og krever ikke så mye, da. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohhhhh. Jeg lærte mye nytt om groenendaeler :ahappy:

"Groenendael er en anselig gjeterhund. Koolie, Kelpie og border collie er de tre mest populære gjeterhundene på verdensbasis. "

"Groenendael kan benyttes som vakthund." Jeg har fått feilvare :ahappy:

"Groenendael røyter normal. Disse dyrene krever ekstremt mye pleie av pelsen. " Jøss, på tide at jeg begynner å pleie pelsen til Rina :ahappy: Må ta igjen for 2 år!!

"Groenendael er ekstremt lettlært og overhode ikke innviklet å oppdra. Dette er en fin førstegangshund." :P Men samtidig sier de at:

"Groenendael er en ekstremt fintfølende hund og nøye planlagt dressur er derfor avgjørende." Så det er ikke vanskelig å oppdra dem, men man må være veldig nøye og planlegge oppdragelsen godt? Ehhh...

"Disse hundene er kjent for å bjeffe mye og høylydt." Igjen, jeg har fått feilvare Min bjeffer nesten aldri :D

"Groenendael er en rase som har utfordringer knyttet til hoftedysplasi. " :o Dette har ikke jeg fått med meg.

"Groenendael er en større rase. Hannene blir 61 til 66 centimeter høy. Hunnene er 56 til 61 centimeter høy. Hannene kan veie 29 til 34 kg. Hunnene er 27 til 32 kg." Da er NKKs rasestandard feil. Der står det nemlig at hannhunder skal være mellom 60 og 66 cm og tisper mellom 56 og 62. Og at tisper skal veie mellom 20-23 kg, mener hannhunder skal være rundt 25 kg. Tror NKK bør korrigere rasestandarden snarest!

"Engelske rasenavn på rasehunden er Belgian Shepherd Dog. " I USA omtaler de virkelig disse som Belgian Sheepdogs. Belgian Shepherd brukes når man omtaler alle de fire variantene av belgiske fårehunder :P

Takk for en god latter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min groenendael bjeffer støtt og stadig, og selv om jeg ikke vil kalle det "ekstremt mye pelsstell", så er hun den av mine hunder som har trengt mest pelsstell - og hun kunne uten tvil fått bedre pelsstell hos noen som har interesse for sånt :ahappy: Jeg veit om flere belgerhanner som veier mer enn 25 kg også, og det er mulig at det er flere enn meg som skiller på oppdragelse og trening :ahappy:

Men jo, det ser ut som en rasepresentasjon gjort av en fjortis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, min groenendael bjeffer støtt og stadig, og selv om jeg ikke vil kalle det "ekstremt mye pelsstell", så er hun den av mine hunder som har trengt mest pelsstell - og hun kunne uten tvil fått bedre pelsstell hos noen som har interesse for sånt :ahappy: Jeg veit om flere belgerhanner som veier mer enn 25 kg også, og det er mulig at det er flere enn meg som skiller på oppdragelse og trening :ahappy:

Men jo, det ser ut som en rasepresentasjon gjort av en fjortis..

Ja, jeg har jo fått feilvare, sier jeg :ahappy: Begge gangene også, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, Jeg har fått et helt annet inntrykk av Cairn :ahappy:

Vil bare sammenligne litt med slik den beskrives andre steder. Her på allehunderaser:

Hundene kan være reservert, varsom og på vakt ovenfor fremmede mennesker. Kan være noe aggresiv ovenfor andre hunder. Hundene går godt sammen med barn. Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold.

Disse hundene er kjent for å bjeffe mye og høylydt. .

i forhold til wiki:

Cairn terrier er en energisk hund med sterk egenvilje. Den er pågående, modig, tøff, årvåken og aktiv. Den har sjarmerende karakter og liker å være med på alt som skjer.

Den vil naturlig varsle når det kommer fremmede, men er ellers regnet som rolig, avbalansert og lydløs i sin adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har tydeligvis ikke en typisk gårdshund jeg heller. Står at tisper typisk er 28-32 cm :ahappy: (riktig standard er 32-35 +/- 2 cm. )

Ellers er det visst en toy hund som er lett å finne til salgs :ahappy:

"Dansk-svensk gårdshund er en toy renraset hund

Rasehunden er typisk ikke så utfordrende å oppdage for salg. " :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om BB stod det i grunn ikke såå snodig tekst.

Men hos whippeten står det: * Rasehunden krever normal fysisk fostring? hva betyr det? :ahappy:

Jeg mistenker at dem har laget denne siden med og bruke flittig google oversettelse fra utenlandske sider..

Om italiensk mynde :

Rasehunden er hypoallergenisk. Ordet hypoallergenisk brukes om ting som ikke forårsaker allergiske reaksjoner og om dyr som ikke produserer allergens på lik linje med andre dyr av samme art.. :ahappy: hum.. det var nytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labrador retriever:

"Rasen er populær og lett å oppdrive på salg." (Det stemmer sikkert det, jeg fikk jo 25% rabatt på labradoren min!)

"Labrador retriever har alminnelige hengende ører." (Jeg lurer på hvordan hengeører som ikke er alminnelige ser ut. Står de oppreist, kanskje?)

"Labrador Retriever egner seg som politihund. [...] Labrador Retriever er en førsteklasses hund til jakt. [...] Labrador Retriever er ekstremt lettlært og overhode ikke vanskelig å dressere. Dette er en fin førstegangshund. Disse hundene har massevis av energi. Rasen trenger til alt overmål av fysisk trening. [...] Disse hundene er barnevennlige og passer utmerket i barnefamilier." (Ja, man kan jo lure på hvorfor det i det hele tatt eksisterer andre raser, labradoren ser jo ut til å dekke alle behov man måtte ha.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...