Gå til innhold
Hundesonen.no

Når hund nr 2 kommer i hus


Cloudberry

Recommended Posts

I desember kommer pinscher-valpen vår hjem, og fra før har vi ei tre år gammel mopsetispe. Mopsen er snill og flink på enkelte områder, og har sine diller og nykker på andre. Hvilke råd vil du gi oss for en best mulig overgang fra en til to hunder i heimen? :P Alt fra praktiske råd feks rundt måltidene til trenings- og sosialiseringsråd mottas med takk :)

... og bare så det er sagt, jeg er egentlig sånn at jeg tenker jo mindre oppstyr en lager selv, jo mindre oppstyr blir det. Men samtidig innser jeg at jeg fortsatt har bare bittelitt erfaring med hund, og det kan jo være mange ting jeg ikke har tenkt på som man kanskje burde tatt stilling til før valpen plutselig er der. Så derfor denne tråden ;)

Takk og takk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hvem skal du ha fra? Var det du som skulle ha Ares? Tror jeg har sett deg på pinscherforumet.

Vi har nettopp fått valp, og har en voksen fra før.

Det beste rådet jeg kan gi er vel egentlig å være forberedt på at mopsen også kan trenge ligg "oppfriskning" av oppdragelse i valpetiden. Det har vi ihvertfall trengt her i huset.

Ellers, pass på at den voksne har et sted den får være i fred for valpen når den ønsker det. Og la henne selv styre irettesetting av valpen. Vi har hørt historier om, og sett tendenser til selv, at den voksne sier fra for lite etterhvert, fordi den har blitt irettesatt for å kjefte på valpen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...