Gå til innhold
Hundesonen.no

Her er vi :)

Gurine

Recommended Posts

Skrevet

Hei folkens ;)

Må si jeg blei veldig glad da jeg fant dette forumet, og hvordan fant jeg det.... lette etter et sted å spørre om ting og tang i forhold til hunder mm.

Vil fortelle litt om mine to små elsklinger;

Anton er en yourkshire terrier på 3 år - han kom til oss fra Sverige og er en nydelig kosete liten gutt. Men kosen skal være akkurat sånn som han vil ha det; liker best å ligge inntil oss uten at vi tafser for mye på han, og selvfølgelig får han det som han vil. Han ELSKER mat - den går ned på høykant - tar ca 1 min å få i seg tjihi. Må si han er rolig til å være en liten terrier - man hører jo at de gneldrer så veldig - men det gjør ikke lille Anton. Han er høyt elsket av alle i familien - vi er en "bonus-familie" på 2 voksne og 5 barn, så vi er mange :P

Birger er også en yourkshire terrier og er "lillebror" og nevøen til Anton faktisk, han er 1 år og kom til oss i desember 2009. Tror ikke man kan kalle han kosete - men KOSETE.... med store bokstaver - fordi han skal sitte på armen 24-7, han får ikke nok kos han - og er en deilig liten kar :P Han er glad i alle som kommer hjem til oss og tar like godt i mot hver og en. Birger liker å ligge under dyna på nettene, eller på armen. Han er litt mer sosial enn Anton - det er morsomt å se at de har så forskjellige personligheter.

Vi skaffet oss 2 hunder fordi matmor og matfar jobber en del - og ville at Anton skulle ha selskap hjemme :P Nå om dagen har vi også ennå en hund, og det er mitt "barnebarn" Nikko som er en jack russel terrier på 3 år - så nå er det liv hjemme. Nikko er like kosete som Birger - så vi koser mye hjemme hos oss :lol:

Legger ved noen bilder sånn at dere kan få se hvem vi er - og jeg gleder meg veldig til å bli kjent med dere alle sammen :)

post-6971-1289207528,3797_thumb.jpg

Dette er Anton - han har nydelige "rød" og sølv i fargene sine

post-6971-1289207725,4165_thumb.jpg

post-6971-1289207938,6624_thumb.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...