Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen


laikamor

Recommended Posts

Det er lov å slippe hunder løs i offentlige parker o.l. i Bergen så lenge det er etter kl 21.00. Det er opplyst i nygårdsparken (den delen uten de narkomane)..

Jeg vil gjerne være med på hundetreff :hmm:

Edit: ble litt usikker på klokkeslett nå. Mulig det er 20.00. Men det er i hvert fall det jeg fikk vite av en hundeinstruktør som bor i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Ikke i indre bergenhus (se link lengre oppe)

Indre Bergenhus: Grense mot nord; områdene sør for Dreggsalmenningen, sør for Vetrlidsalmenning og sør for Jon Smørsgate og Teatergaten, grense mot vest; områdene øst for Håkonsgaten og Nygårdsgaten til Strømgaten, grense mot sør; områdene nord for Strømgaten til Kong Oscarsgt., grense mot øst: områdene vest for Kong Oscarsgt., Bryggesporen, Øvregaten og Dreggsallmenning.

se avsnitt om unntak:

Det gjøres unntak fra båndtvangen etter forskriftens § 1: i offentlige parker mellom kl. 20.00 og kl. 06.00. Dette unntaket gjelder ikke for parker i Indre Bergenhus.

men desverre aner jeg ikke om nygårdsparken ligger i indre bergenhus eller ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På vinteren er det lov å ha hundene løse på tur utenom i sentrum og boligområder så det burde ikke være særlig vanskelig å finne steder å gå tur, utenom i lysløypene, sjekk detaljert liste på Bergen kommune. Langeskogen er det båndtvang, og i Hordnesskogen, selv om mange slipper dem litt utenfor løypa. Fantoftmarken er visst "frislepp" om en har kontroll på hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i indre bergenhus (se link lengre oppe)

se avsnitt om unntak:

men desverre aner jeg ikke om nygårdsparken ligger i indre bergenhus eller ikke :ahappy:

vil jeg tro, da den ligger akkurat innenfor sentrumssonen.

og jeg ville ikke sluppet løs hunder der, sprøyter og f*skap over alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren er det lov å ha hundene løse på tur utenom i sentrum og boligområder så det burde ikke være særlig vanskelig å finne steder å gå tur, utenom i lysløypene, sjekk detaljert liste på Bergen kommune. Langeskogen er det båndtvang, og i Hordnesskogen, selv om mange slipper dem litt utenfor løypa. Fantoftmarken er visst "frislepp" om en har kontroll på hunden sin.

Det er "fritt slipp" på Fantoftmarken ja!

Er en egen "hundtreff gruppe" på FB som treffes der hver lørdag og søndag. Vi kunne jo eventuelt dratt dit en dag de ikke er der^ Hundetreff Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg tenkte på fantoftmarken selv, men da må vi ta en tid der det ikke er de andre hundetreffene!

Også har jeg blitt _litt_ skeptisk til fantoftmarken pga noen "faste" turgåere der som slenger dritt og er direkte ukoselige. De er der hver dag og tror de "eier" marken.

Er det mange som kan på dagtid? Det blir jo ganske fort mørkt på den tiden (16-17 tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi blir gjerne med på en tur hvor hundene kan gå løs, men er skeptisk til "type stå i ro, å slipp hundene sammen i mølje".

Enig! Men hvor? :ahappy:

Jeg er der 26. desember på kveldstid. :ahappy:

Men om noen vil treffe oss uansett, så vil vi gjerne, i hvert fall. :blink: Kan jo lage en ny tråd om det.

Jeg vil gjerne treffe dere om jeg har hund her da! Du heter jo også Ane, om jeg ikke tar feil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...