Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis man skulle valgt ut hunder man ikke ville ha


pippin

Recommended Posts

Litt inspirert av den andre utseende tråden: hvilken rase ville du hatt basert kun på utseende, lager jeg en tråd om det motsatte.

Ja er det noen raser du ALDRI kunne tenkt deg å ha? Og da tenker jeg KUN basert på utseende og ikke helse eller gemytt. Det overser vi nå :P Man trenger heller ikke absolutt å begrunne hvorfor man ikke liker spesielle raser, mtp utseende, men litt morro er det vel?

Spennende å se synspunkt til folk her på sonen. Og vær så snill og ikke ta dere nær av det hvis noen skulle nevne rasen du har. Alle liker forskjellige ting :banana: Det er ikke personlig ment..

Jeg selv kunne aldri tenkt meg å ha en bulldog(nei det er ikke på grunn av tråden i debattkjellern) eller en setter. Kanskje heller ikke noen andre bulldogtyper. Jeg liker ikke små, kraftige hunder(som i kraftig bygd).. Settere fordi de bare ikke appellerer til meg når det gjelder utseende. Herlige hunder ellers altså! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

huff, er redd for å fornærme noen nå, men de rasene jeg aldri kunne hatt pga utseende er:

chinese crested (selv om jeg har virkelig prøvd å like de)

Versaceprophoto2_small.jpg

bullterier:

Bull-terrier_adulte_AT_pf.jpg

mops:

mops.jpg

engelsk mastiff (og lignende raser):

orion-mimmi-089.jpg

dachs (bare pga kroppsfasong egentlig, ansiktsmessig er de pen):

dachs-lhstd-300x225-tig-128.gif

Pekingeser:

brits_nemo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den eneste rasen jeg aldri kunne ha hatt (basert på både utseende og det som eventuelt måtte bo inni hunden også) er pekingeser. Det bare ... nei. Eksteriøret er jo så lite funksjonelt som det går an å få blitt! (Med mindre man regner sofapute som en funksjon, selvfølgelig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små hunder, hunder med krøller, hunder med trykt tryne, hunder med hudfolder, hunder med sikkelproblemer, hunder som ser usymmetrisk ut, sånn som dachs.

edit: ser jeg kan skrive under på hapzen sin tråd hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det er mange gitt.

De fleste stooore hunderasene, spesielt de med masse hår er uaktuelle.

Alle raser som virkelig lukter hund, samt alle raser som sikler.

Utsikla hunder er virkelig udelikate uansett utseende.

Hunder som må oftere til frisøren enn meg, er ikke glad i "pelshunder" type strihåra napperaser..

Alt av fuglehunder.

Pyntehunder ( de fleste i gr 9 ).

Bulldog, staffer, boxer, dalmantinere og mange flere.

Dette er hunder med utseende som ikke appelerer til meg i grunnen.

Og så er det mange som har egenskaper som ikke passer meg, men det er jo en helt annen sak.

Jeg sitter jo med tre vidt forskjellige hunderaser, så jeg liker i grunnen mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri hatt Pekingeser, papillon, phalene, A husky, Sib Husky, Setter-rasene, mastiff store eneste rasen som går under mastiff jeg kunne hatt var Boxer (correct me, men er ikke boxer under mastiff rasene?)

Italiensk Mynde, labrador, Golden Retriever, Leonberger, Rottweiler, Cairn Terrier, Terrierrasene..

*tygge videre* er for mange å nevne. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette kan bli et langt innlegg, får *kremt* holde meg i tøylene :wub:

Tar ikke å nevner alle de forskjellige rasene da DET kan ta tid, men slenger ut kriterier som ikke står øverst på min liste iallefall...

- Alle små hunder, bikkjer skal være knehøyde - minst, hvis ikke skaff deg en katt, haha! :banana:

- Spinkle/tynne hunder :P

- Hunder med inntrøkt tryne, boxer, mops, tibbe o.s.v. :P

- Veldig korthårete/nakne raser (pels, men ikke krøller :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhunder

De fleste av myndene (unntaket er Afhgansk mynde og Irsk ulvehund)

Papillon/phalene

Pomeranian

Affenpincher

Boston terrier

Griffons

Bedlington terrier

Bull terrier

Schæferhund

Shetland sheepdog

Komondor

Bichon-rasene

Chihuahua

Pekingeser

Cavalier king charles spaniel/King charles spaniel

Mops

Dette er rett og slett raser som ikke tiltaler meg utseendemessig og som jeg dermed aldri kommer til å ha i hus...

Så håper jeg at jeg ikke har tråkket på noens tær her... :banana: Men som sagt i startinnlegget, alle kan ikke like det samme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Nei det er mye forskjellig ute å går ja :wub:

Kunne heller aldri hatt blant annet pekingneser, nakenhund, sangt Bernhard eller de andre store tunge rasene, terriere, mastiffer.. Jeg er nok mer denn urhund-typen og liker spisshunder best så alt annet enn det nesten.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachs er vel ikke noe mindre symmetrisk enn andre raser :wub:

nei, jeg bare kan ikke navnet på alle, derfor nevnte jeg dachsen, akkurat som jeg liker ikke "den type hund" slik som engelsk mastff mente jeg det samme med kroppsfasongen til dachs :banana:

Pysekatt, ja, ser vi har ganske lik mening faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del jeg ikke kunne tenke meg å ha, men små jypling hunder er jeg vel ikke så veldig glad.. Det er liksom ikke ... ehm.. hund! Ikke for meg i hvertfall..

Så de minste hundrasene er vel da ganske utelukka.. Men også nakenhunder, ekstremt langhåra hunder eller puddeltyper.

Kan ikke så mange rasenavn, så ble det som det ble.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Wow.. Sånn bare basert på utseende, så er det ganske mange...

Chinese crested

For liten og bare rar :banana:

Bedlington terrier

Når jeg ser bilder av dem, synes jeg de er himla stygge/rare, aldri sett en i virkeligheten.

Dachshund

For lav, for vanlig :wub:

Hunder med "vanlig utseende"

A la schäfer, malinois, eller rett og slett schäferlignende hunder

Terriere

Mange av dem er for lave (liker store hunder!), og for.. stygge :P

Mange flere også egentlig, men.. ja. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh det er en god del det selv om jeg syns de fleste raser kan se søte ut i visse øyeblikk. Her er i det minste de jeg kommer på i farten.

Labrador - utsende messig kjeder den meg bare.

Mexicans nakenhund ol. - den kinesiske har i det minste søte ører.

Komondor - den ser ut som en mopp.

De fleste mastiff, doggo og bulle typene - vet ikke helt hva det er med dem, men jeg finner dem ikke appelerende.

Puddel - har fremdeles ingen sans for puddelpelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig meningen med denne tråden?

Bryr meg egentlig ikke, men er det ikke litt sånn "14'is" å bare slenge utav seg at man liker IKKE det og det - helt uten en tanke på at noen kanskje blir lei seg for at folk rakker ned og kaller hele hunderasen de har valgt "STYGG". fæl, ekkel ...?

"bare utseende" "sikkert kul, æssa" "mener ikke noe personlig, altså", etc hjelper liksom ikke når hele intensjonen er kun å fortelle hvor stygg man synes en hel hunderase er..

Men for all del, dere må gjerne uffe' og akke' dere så mye dere gidder, men tenk dere litt om før dere poster edder og galle om enkeltraser, selv om det ikke er "personlig" ment... Er overbevist om at det sitter noender ute og synes det er veldig trist å lese at folk man kanskje liker her på Sonen synes bikkja deres er kjempestygg, kunne like gjerne kjøpt deg en katt eller strengt tatt burde vært utryddet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror synet på hva man synes er en vakker hunderase kan endre seg veldig ut fra hvilken hund man har :wub:

Da jeg som ung flyttet fra barndomshjemmet og tok fatt på studier, ble min golden igjen hos foreldre og søsken. Jeg skulle ha egen hund og studerte hundebøker flittig. Ut fra egenskapene som ble beskrevet i bøkene kom jeg fram til at briard var den perfekte hund. Ja, man kan jo spørre hvilke bøker jeg leste i :banana: Uansett, valp ble bestilt uten at jeg hadde sett en briard "i levende livet". Noen uker før min lille valp skulle komme med fly til Tromsø var jeg på utstilling og fikk sett rasen. Blant annet en av "stjernene" i rasen på den tiden (1988). Jeg synes sant og si de var mindre pene :P

Men - etter dette har jeg vært eier av fem briarder! Og dette er den vakreste hunden som finnes for meg :P Når jeg nå skal ha ny hund og har innsett at briard ikke er det ideelle for min livssituasjon ble det en som lignet - bearded collie.

Ut fra egenskaper tror jeg også whippet hadde vært et godt valg. Utseende tiltalte meg ikke, men leste masse om rasen, så de på utstillinger og tro det eller ei - da jeg traff en valp av rasen for litt siden var jeg helt solgt. Faktisk synes jeg nå de er riktig elegante og dersom min stakkars mann etterhvert går med på flere hunder i familien - ja - kanskje det blir en whippet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig meningen med denne tråden?

Bryr meg egentlig ikke, men er det ikke litt sånn "14'is" å bare slenge utav seg at man liker IKKE det og det - helt uten en tanke på at noen kanskje blir lei seg for at folk rakker ned og kaller hele hunderasen de har valgt "STYGG". fæl, ekkel ...?

"bare utseende" "sikkert kul, æssa" "mener ikke noe personlig, altså", etc hjelper liksom ikke når hele intensjonen er kun å fortelle hvor stygg man synes en hel hunderase er..

Men for all del, dere må gjerne uffe' og akke' dere så mye dere gidder, men tenk dere litt om før dere poster edder og galle om enkeltraser, selv om det ikke er "personlig" ment... Er overbevist om at det sitter noender ute og synes det er veldig trist å lese at folk man kanskje liker her på Sonen synes bikkja deres er kjempestygg, kunne like gjerne kjøpt deg en katt eller strengt tatt burde vært utryddet...

Susanne

Du satt ord på mine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært i jobben min at selv raser jeg ikke har vært noe særlig begeistret for før har krypet under huden på meg pga PERSONLIGHETEN til hunden, det er egentlig det jeg setter før utseende til en hund.

Det eneste jeg helst vil unngå i mitt eget hundehold er sikkel, man kan sikkert bli vant med det, men jeg ser for meg at det hadde blitt mye vasking og mye "jækk" fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er særlig ille å si hvilken rase man ikke kunne tenkt seg på grunn av utseende. Ser ikke no galt i det i det hele tatt jeg. Man kan godt like en rase på andre ting en utseende. Kan man ikke snakke om ditten og datten bare fordi det kanskje sitter en person der ute som blir deprimert av å høre at noen andre synes at den rasen er stygg/ekkel/ikke så veldig søt osv? Hvis de er redde for å lese det så trenger de jo ikke å åpne tråden.. :banana:

Dette er da bare for morro skyld :P Så meningen med denne tråden er vel bare for å se hva andre synes, akkurat som i mange andre tråder her på sonen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er særlig ille å si hvilken rase man ikke kunne tenkt seg på grunn av utseende. Ser ikke no galt i det i det hele tatt jeg. Man kan godt like en rase på andre ting en utseende. Kan man ikke snakke om ditten og datten bare fordi det kanskje sitter en person der ute som blir deprimert av å høre at noen andre synes at den rasen er stygg/ekkel/ikke så veldig søt osv? Hvis de er redde for å lese det så trenger de jo ikke å åpne tråden.. :banana:

Dette er da bare for morro skyld :P Så meningen med denne tråden er vel bare for å se hva andre synes, akkurat som i mange andre tråder her på sonen. :wub:

Helt ok å bare ramse opp raser som man ikke vil ha pga utseende. Det var vel ikke akkurat det Susanne skrev og mente, det var det med å "trampe i vei" og gni det inn. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok å bare ramse opp raser som man ikke vil ha pga utseende. Det var vel ikke akkurat det Susanne skrev og mente, det var det med å "trampe i vei" og gni det inn. :wub:

Ja man trenger kanskje ikke å dra det så langt som å si at "den er heeelt forferdelig stygg og kvalm og jeg skjønner ikke hvorfor NOEN kunne tenke seg det ekle dyret.. "

Det er jeg jo enig i :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pekingneseren synes jeg ser veldig skummel ut med det svarte ansiktet inni alt håret,og de jeg har sett har fått meg til å få creeps pga bevegelsene man ser iforhold til hvordan alt håret er på dem...Jeg ville aldri hatt en pekingneser nei,de er skremmende! :-P

Jeg får en følelse av at en hybelkanin har blitt en levende mutasjon med et sort ansikt inni der som lager gremlingslyder...og stirrer!Wæh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hensikten med tråden - spør mange nok, så vil alle raser komme på lista til slutt. Det er ikke én rase i verden som ALLE synes er vakker. Det er vel ikke noe mål å lage en Topp Ti Schtøggest-liste?

Flere av de styggeste hundene jeg vet om er av samme rase som jeg selv har, enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...