Gå til innhold
Hundesonen.no

makan til frekkheter på finn.no

eerohero

Recommended Posts

Skrevet

hei alle sammen!

jeg er en gutt på 16 år som kjøper inn hunder og selger dem videre på finn.no

vi snakker blandingsraser og renrasede hunder. det siste jeg la ut var tre kjempesøte renrasede golden terrier valper som jeg fikk av ei veninne. disse holdt jeg i en garasje der de hadde det koselig og godt. det som skjedde var at når jeg la ut annonsen på finn.no så raset det inn masse mails fra hundefolk som var frekke. de skrev at jeg var idiot, uetisk og en hundehater, men det stemmer ikke! jeg elsker hunder og elsker og selge dem. så hvorfor skriver noen folk sånne mails til finn.no annonser? personen som skrev mailene anmeldte meg til forbrukerrådet for bedrageri basert på bilder som jeg hadde lagt ut av valpene. det som er er at jeg har stamtavle og papirer på valpenes renrase. er det slik at alle mennesker innen hundekretsen er like domme?

her er min finn.no annonse:

Her er vi!

Tre skjønne Golden gutter, som ikke har fått noen familie enda. Vi var hele 7 søsken i kullet, som ble født .Da vi var hos dyrlegen med oss alle 7 for å få helseattest, vaksine og microchip fikk vi masse skryt. Vi var helt perfekte alle sammen. Vi har vokst opp i et veldig kjærlig hjem,og er kjermpesosiale og fryktelig kosete og glade. Mamma og Pappa er begge veldig snille og vakre og friske. Pappa er champion. Mamma har vært på utstilling bare to ganger enda, men har fått førstepremie begge gangene og også CK som det heter,og det betyr at hun også kan nå langt .(bare for å skryte litt altså)Som dere ser er vi aldeles skjønne, og det var alle våre søsken også.Det er ikke egentlig mulig å se forskjell på oss, og sjefen har merket oss med neglelakk i forskjellige farger for å se hvem vi er.Etterhvert som vi ble solgt har sjefen i de fleste tilfellene bar løftet et tilfeldig søsken opp og badet han og gjort han klar.

Vi ønsker oss et godt og kjærlig hjem hvor vi får masse kos og hvor vi kan være en del av familien.

Dere vil få all vår uforbeholdne kjælighet og tllit tilbake Ring da vel! Vi venter i spenning.

Skrevet

Hvorfor kjøper du opp valper og selger de videre da? For å tjene penger på det? Det høres iallefall sånn ut, og de fleste som driver med sånt gjør det for pengenes skyld, ikke for valpenes. Hvorfor klarer ikke de som solgte valpene opprinnelig det? Det er jo ikke direkte rettet og god avl, du er ikke oppdretteren etc. Jeg ville aldri kjøpt valp av en "videreselger", jeg vil møte oppdretteren, jeg vil møte foreldrene, jeg vil følge opp valpene frem til leveringsklare etc. Så jeg antar egentlig du har kjøpt valper som egentlig ikke var påtenkte da? Jeg bare spør jeg, siden du bare sa du kjøpte valper og solgte dem videre.

Men hey! Det er vel morsomt å leke troll :wub:

Skrevet

rart det ligger en så og si helt lik annonse på finn med 2 valper igjen av et kull på 12..

har de kopiert deg kanskje?

golden terrier, hva er det? og hvordan fikk du stamtavle på de?

men forøvrig veldig enig me de over her aldså, hihi. vi er nok dumme vi hundefolk aldså

Guest Maritus
Skrevet

rart det ligger en så og si helt lik annonse på finn med 2 valper igjen av et kull på 12..

har de kopiert deg kanskje?

golden terrier, hva er det? og hvordan fikk du stamtavle på de?

men forøvrig veldig enig me de over her aldså, hihi. vi er nok dumme vi hundefolk aldså

Hihi :wub: Jeg måtte også begi meg ut på finn for å finne denne annonsen, og fant denne du også fant. Er nok ett troll ute på ferdet :wub: vi soniser er ikke så dumme .

Skrevet

Da dette ser ut til å være kopiert fra en reell annonse på finn.no som faktisk ER seriøs, velger jeg å stenge tråden.

Mvh IW

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...