Gå til innhold
Hundesonen.no

Boktråd 2010


Guest Jonna

Recommended Posts

Jeg er veldig glad i fantasysjangeren og ante ikke hvilken bok jeg skulle velge. Jeg har lyst til å lese Harry Potter, for det har jeg ikke enda :whistle: Så det gleder jeg meg til.

Jeg gikk inn i en butikk her i Trondheim som heter Outlands. En nerdebutikk om du vil, og der er det ikke mangel på bøker. Kikket litt rundt, ville finne en bok som inneholdt drager (elsker drager!) :D Ble oppmerksom på en bok med en drage utenpå, leste på baksiden og tenkte ja hvorfor ikke. Så nå holder jeg på med bokserien om Temeraire av Naomi Novic. Veldig spennende og en litt uortodoks måte å skrive om drager på. Vi skal ikke så altofr langt tilbake i tid i denne serien. Jeg liker bøker hvor man knyttes opp til en eller flere karakterer og denne treffer midt i blink.

Utdrag fra Wiki:

The series of books revolves around the primary characters Temeraire and Captain William Laurence. Captain Laurence is a member of the British Royal Navy, serving in combat against Napoleon's navy when he recovers a dragon egg unlike any other known to the British. The egg soon hatches, and Temeraire (a Chinese dragon), is born. Temeraire immediately leaves an impression upon Laurence, and Laurence begins to think of him as his dearest friend. This forces a change in the sailor's life, drawing him from the prestigious Royal Navy to the less desirable Royal Aerial Corps.

Anbefales for alle som liker fantasy og drager. Samt at det skapes bånd mellom menneske og dyr. Jeg har kommet på bok to. Har forøvrig lest at Peter Jackson har fått rettigheter til å lage film av serien hvis han får lyst til det. Håper jo på det såklart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg sniklest i første boken i Night Angel Trilogy - og den virker helt knall! :icon_cry: Nå må jeg klare å legge den fra meg inntil jeg får ferie da.. ellers blir det seine netter og trøtte jobb-dager! Veldig spent om den kan holde seg gjennom 3 bøker og ikke blir nedtur som First Law bøkene..

Hørte ellers fra sønnen at at bøkene til George R R Martin (den med Thrones greia) kommer som TV serie neste år. Han hadde sett traileren og den så kjempebra ut sa han, han som spilte Boromir i Ringenes Herre har rollen som Edward Stark.. *glede seg*

Nei, nå må det gjøres i stand mat til bisker her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har akkurat lest Dødslekene (The Hunger Games) av Suzanne Collins, første boka i en triologi fra en gang i fremtiden. Jeg syns den var veldig bra, og gleder meg til jeg får kjøpt bok nr to og tre (Catching Fire/Opp i flammer og Mockingjay/Fugl Føniks)!

Bak på permen står det:

Velkommen til en dødelig fremtid. Direktesendt på tv.

Reglene for "Dødslekene" er enkle:

Tjuefire deltakere sendes ut på en enorm utendørs arena som kan romme alt fra glohet ørken til frossen ødemark. I løpet av en sesong må deltakerene kjempe for livet. Den siste deltakeren som står levende igjen, vinner..."

Og, jeg visste ikke det da jeg leste boka, men den kommer ut som film også, og det gleder jeg faktisk til! Jeg håper den blir kul :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne: er midt i "The hunger games" nå, og eeelsker den! MÅ kjøpe nummer to og tre så fort som mulig!

Jaaaa, sant den er fiiiin :wub: Jeg gleder meg til filmen kommer! Og jeg håper datterbarnet blir fort ferdig med å lese eneren, sånn at jeg kan lese de på nytt igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Nå driver jeg på med Harry Potter syvologien på engelsk (of course) i voksenversjon. Elsker disse bøkene litt for mye :wub:

Vet ikke helt hva jeg skal lese etter det. Kanskje Misery av Stephen King igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med "Alt blir klart og betydelig" av Jonathan Safran Foer i går, og den anbefales! Pussig, morsom, interessant, trist og herlig.

Jeg er inne i en periode hvor jeg har innsett at litt "enkle" bøker er det som må til for å få i gang leselysten igjen. Nå skal jeg begynne på "Miraklene i Santo Fico", og jeg har et par andre bøker liggende også, men hvis noen har tips til bøker som er "lettleste" (dvs at jeg ikke er i humør til å bryne meg på intense bøker med tre meninger bak hvert ord), ikke fantasy, som er gode, og som ikke er klissete, kjedelige klisjébøker, er det bare å rope ut! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ferdig med "Alt blir klart og betydelig" av Jonathan Safran Foer i går, og den anbefales! Pussig, morsom, interessant, trist og herlig.

Jeg er inne i en periode hvor jeg har innsett at litt "enkle" bøker er det som må til for å få i gang leselysten igjen. Nå skal jeg begynne på "Miraklene i Santo Fico", og jeg har et par andre bøker liggende også, men hvis noen har tips til bøker som er "lettleste" (dvs at jeg ikke er i humør til å bryne meg på intense bøker med tre meninger bak hvert ord), ikke fantasy, som er gode, og som ikke er klissete, kjedelige klisjébøker, er det bare å rope ut! :wub:

Om du liker historisk fiksjon, så skriver Conn Iggulden bra. Synes de er lettleste og underholdende, uten å være både intense, doble meninger i hver setning eller noe. :D

Driver selv på med True Blood i papirform, og Millenium trilogien i lydform. Sistnevnte kommer jeg tydeligvis igjennom kun på lyd. Jeg klarer ikke helt å se hvordan de skal være sååå superbra som mange skal ha det til (skuffende mangel av giftige huggtenner hos hovedpersoner...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå leser jeg Tom Egelands Fedrenes Løgner på bussen til/fra jobb, den er velskrevet og har morsomme tvister her og der. Ellers kompilerer jeg en bokliste langt som et uår, 1 feb får jeg uventa penger, og de skal brukes på bøker :wub: The Hunger Games er herved ført opp, elsker den type bøker!

Edit: jeg bestiller stort sett på adlibris, men ser mange bestiller på amazon og play. er det virkelig mye billigere der, synes adlibris har flottflotte priser jeg.. Sjekke sjøl er for teit.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bøker fra virkeligheten og skal snart i gang med å lese " Jeg tror nok du skjønner det sjøl" og "Sammen til verdens ende" :D Hørt at bege to er bra, så gleder meg... :wub:

"Sammen til verdens ende" har jeg lest. Likte den godt. Anbefales :D

Har nettopp lest The Time Travelers Wife og den gikk inn på topp fem listen eller noe, den var utrolig bra! :D Likte den skikkelig, skikkelig godt! En sånn bok som skaper nye tankebaner i hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sammen til verdens ende" har jeg lest. Likte den godt. Anbefales :wub:

Har nettopp lest The Time Travelers Wife og den gikk inn på topp fem listen eller noe, den var utrolig bra! :D Likte den skikkelig, skikkelig godt! En sånn bok som skaper nye tankebaner i hjernen.

Har hørt mye bra om den, så nå gleder jeg meg til å begynne på den... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Señor Peregrino til jul og leste den ut på nyttårsaften. Var litt redd for at den skulle være alt for trist (jeg takler ikke sånt) men heldigvis ikke. Egentlig bare en litt original og koselig historie. :( Likte den godt selv om jeg var litt skeptisk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...