Jump to content
Hundesonen.no

Hund og Hotell

HeleneFS

Recommended Posts

Hei.

Jeg har jo store planer om å stille valpen rundtom når jeg får den, men så plutselig slo det meg: får man hotellrom med vovs? Jeg anter man alltid kan leie hytte på campinger og sånt, men akkurat det med hotell stusser jeg litt på.

Noen som kan informere meg litt?

Det pleier sjelden å være noe problem å få ha med en hund (eller to) på hotell. Forbausende ofte er det greit, faktisk - selv ganske fine hoteller også..

Scandic, Quality er alltids okey..

Men si ifra ved bestilling, så de har klart et rom som ikke er for allergikere (eller skal brukes til det).

Susanne

• 8 months later...

Hvordan er det når man kommer med en stor hund på hotell, må man ha med seg bur for å "få komme inn"? Glemte å spørre når jeg nettopp ringte, er jo litt flaut å ringe på nytt igjen 3 minutter etterpå :whistle:

Hvordan er det når man kommer med en stor hund på hotell, må man ha med seg bur for å "få komme inn"? Glemte å spørre når jeg nettopp ringte, er jo litt flaut å ringe på nytt igjen 3 minutter etterpå :whistle:

Regner med at du har bestilt rom som er lov til å ha hund på, og så lenge de ikke har sagt noe i telefonen om bur, så hadde jeg ikke bekymret meg ovenfor det. De få stedene jeg har fått krav om bur til hund, har de sagt i fra med en gang de hørte at jeg hadde hund (jeg trur det er snakk om 2 eller 3 steder på de årene jeg har hatt hund).

Ingen forlangte bur når vi nå i juli var på Quality Kragerø og Quality Hafjell. Det var fritt frem for hund, og det var ikke noe krav om bur på rommet, nei. Hadde de hatt det, vel...da hadde vi ikke bodd der :)

Hund er så vanlig å ha, så jeg tror hotellene ville miste eller eksludere en haug med potensielle kunder om de var direkte hundefiendtlige ;) Er hunden velkommen på hotellet, så gjør det at svært mange norske familier interessert i å bo der.

Det er et tillegg på 200 kr på oppholdet om man har med hund, dette pga de foretar ekstra rengjøring etter at man har reist. Fjerning av røytehår osv. De to hundre kronene er èngangs-sum, det er ikke pr døgn altså :)

PS! Det er selvfølgelig ikke tillatt med hund på steder som hotellets restaurant og spisesal, og heller ikke i svømmebassenget.

Jeg har vært mye på hotell med hunder og har aldri blitt bedt om å ta med bur.

Jeg vet om flere hotell som vanligvis ikke tar imot hunder på sine rom - men når det er utstilling i byen gjør de unntak fordi de tjener så vanvittig mye penger på at vi er der. Det er for eksempel et par hotell i Hamar som tillot hund kun den helga Norsk Vinner ble arrangert i Vikingskipet, ikke de 51 andre helgene i året - i hvert fall sist jeg hørte om akkurat det. Og det er jo tross alt positivt for oss, at de gjør unntak når det lønner seg økonomisk.

Jeg har en stk diger og en stk stor hund og jeg har bare god erfaring med hotell. Jeg sier jo alltid ifra eller spør om det er lov med hund, og jeg sier at jeg har to. Har aldri hørt at jeg må ha med bur, eller om hvor store hundene er. Mine hunder oppfører seg jo somregel veldig bra, så vi er ikke til noen bry for noen. Får nok noen blikk av andre gjester som syns det blir litt mye hund når vi kommer bortover gangen, men vi har jo like rett å være der som dem.

Jeg vet om flere hotell som vanligvis ikke tar imot hunder på sine rom - men når det er utstilling i byen gjør de unntak fordi de tjener så vanvittig mye penger på at vi er der. Det er for eksempel et par hotell i Hamar som tillot hund kun den helga Norsk Vinner ble arrangert i Vikingskipet, ikke de 51 andre helgene i året - i hvert fall sist jeg hørte om akkurat det. Og det er jo tross alt positivt for oss, at de gjør unntak når det lønner seg økonomisk.

At de så til de grader er ute etter å bare skumme fløten er argument for å IKKE benytte seg av de aktuelle hotellene.

At de så til de grader er ute etter å bare skumme fløten er argument for å IKKE benytte seg av de aktuelle hotellene.

Jeg er i prinsippet enig med deg.

Men når antall tilreisende sprenger hotellkapasiteten (hvor hund ordinær tillates) i nærområdet, hva foreslår du at en gjør da? På de største NKK-utstillingene er det over 3.000 påmeldte hunder, det kan lett utgjøre 1.000 hotelldøgn. Når for eksempel lille Bø skal være vertskap for et slikt evenement, en by som vanligvis baserer seg på sommerturisme og har vinterstengte campingplasser - har du noen bedre forslag da?

Jeg er i prinsippet enig med deg.

Men når antall tilreisende sprenger hotellkapasiteten (hvor hund ordinær tillates) i nærområdet, hva foreslår du at en gjør da? På de største NKK-utstillingene er det over 3.000 påmeldte hunder, det kan lett utgjøre 1.000 hotelldøgn. Når for eksempel lille Bø skal være vertskap for et slikt evenement, en by som vanligvis baserer seg på sommerturisme og har vinterstengte campingplasser - har du noen bedre forslag da?

Jeg har ikke noe særlig problem med å campe i campingvogn, telt osv, uansett årstid, og også utenfor campingplasser.

Å hjelpe pengegriske hundehatere kommer jeg aldri til å gidde.

Jeg har ikke noe særlig problem med å campe i campingvogn, telt osv, uansett årstid, og også utenfor campingplasser.

Å hjelpe pengegriske hundehatere kommer jeg aldri til å gidde.

Jeg har ikke campingvogn, og jeg trives ikke med telt, så da får bare vi to være enig om å velge ulike løsninger. Så langt har jeg i Norge bare møtt hyggelige hotellfolk som tar oss godt imot og gjør det de kan for å gi en et hyggelig opphold - så lenge en oppfører seg greit selv og har hunder som ikke pisser ned vestibylen og driter i heisen.

De sureste folkene treffer jeg faktisk på campingplasser, som for eksempel forlanger å få inspisere rengjøringen i hytta klokka ni en søndag morgen, mens en febrilsk prøver å forklare at en må dra syv, og spør pent om de ikke kan sende regning om rengjøringen ikke er bra nok. Eller en campingplass som skulle ha 50 kroner ekstra per hund på grunn av slitasjen, også får en en liten og velbrukt campinghytte en ikke helt vet hvordan en skal klare å slite ned noe særlig mer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

• Create New...