Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 30. & 31. oktober 2010 - resultater


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Vi havnet spontant og uplanlagt på denne utstillingen, hadde fått beskjed om å komme meg ut av huset og finne på noe, så da har jeg invadert heimen til Toril i helga og etteranmeldt til en utstilling jeg ikke hadde på agendaen.

Det var "bare" 15 påmeldt i X'ens klasse i helga... I går fikk hun rødt, vi løp og løp, dommer kastet ut den en etter den andre, vi løp mer, dommer hev ut flere, til slutt sto vi fem igjen, og etter et par runder sammen og individuell løping fram og tilbake ble vi hevet ut som siste uplasserte :console: Alle fire plasserte fikk CK, så da synes jeg for så vidt at vi kunne fått det også, når vi var med 'till the bitter end. Men, jeg skal ikke klage, dommer delte ut både blått og gult, og vi fikk en veldig god og i mine øyne korrekt kritikk. Så jeg var for så vidt fornøyd. Også var det innmari artig å få klappe seg støl og juble seg hes over Gross, så feiret vi med champagnebrus, kake og mokkabønner, til tristere ting skjedde utover kvelden.

I dag dro jeg på utstillingen kun fordi jeg var hos Toril og måtte kjøre forbi hallen for å komme meg hjem, det føltes helt feil å være der under omstendighetene, men det ble nå sånn.

Da dommer så X'en for første gang i line up'en så det ut som om hun grøsset seg og rynket på nesa - så før vi hadde løpt en meter visste jeg jo hvordan dette ville gå. I'm blue, baby, blue...

Gratulerer til alle som er fornøyd med helga, Moxy og Penny sine prestasjoner er jo imponerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte DET sa du ikke noe om i dag - damen da!! Du MÅ jo skryte av sånt.... Gratulerer gratulerer gratulerer - flotters altså.

Grattis alle andre som knallet til i går også - og i dag også for den saks skyld. Har nyss hjemkommet med to slitne totter - hvorav den ene showet seg til en BIG2 i dag - fine fine Supra'n

Noah fikk flat rød i dag, men vi kan leve med det vi.

Gratulerer masse til en liten "høy" dame :blink:

Og tusen takk :blink:

Grattis med cert, grattis med gruppeplasseringer! Og selvsagt alle andre også som er fornøyde med helgen.

Vi hadde nok en fantastisk dag - men med "ny" rase - Boston terrieren Moxy. Hun slo til og vant rasen (5 konkurrenter), strålte i gruppefinalen og trakk lengste strået også der (og den gruppen inneholder maaaange raser, og selvsagt mange flotte rasevinnere) - også fikk hun plassering som nr 4 i BIS-valp tilslutt.

Er bare SÅ kjempefornøyd med småjentene her - Penny og Moxy, debut på innendørsutstillinger i helgen, og begge gruppevinnere og hhv BIS.3 og BIS.4 valp hver sin dag....

Susanne

Gratulerer så mye med de små vakre jentene :aww:

Grattis så mye til alle flotte resultater på fine sonen-hunder :aww:

Selv er jeg strålende fornøyd med BIR og BIG-3 i en sterk gruppe på onkel-Mocca, nemlig flotte "Whisky" :blink: Gjør ikke noe å ikke stille egne hunder når oppdrettet gjør det så bra :lol:

Ellers har Mocca og jeg storkost oss og truffet nye og gamle sonenfolk. Høydepunktet var vel da hun fikk avslutte dagen i vilter lek med Bomsen til Arkan, vi fikk oss mang en god latter da :aww:

Gratulerer masse med avkommet :banana:

Den Bomsen var nesten helgas høydepunkt,noe så herlig lykkelig :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det vel jevnt over bedre i dag enn i går, men greier likevel ikke å være helt fornøyd.. Er ikke noe gøy å bli BIS3 i går og bare bli 3bhk i dag! :blink: Veldig dårlig taper kjenner jeg..

Oliver ble nummer 2 i junior med ck, Fredrik vant unghund med ck, Eros ble nummer 2 i åpen med ck, Gross ble 3 i champklassen og 3bhk og Isa ble nummer 2 av 15 i åpenklassen og til slutt 4btk.

Grattis til alle med flotte plasseringer i finaleringen i går og i dag. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg bare der som "knagg" og "god nummer 2" handler :lol: (det værste er at jeg syns det er litt gøy :blink:) Eller ikke bare "god nummer 2" handler i går da.

I oppdretterklassen Sheltie handlet jeg en hund "Pretty" og sendere 2 hunder i BIS oppdretter samtidig. Gruppen til Rebus ble BIS2 :console:

Dagen i dag startet med Blaze i en noe for liten ring for henne. Eller den var egentlig ikke liten syns jeg, men Blaze var litt for heit og hadde litt for mye kontakt :blink:

Vi ble BIR, men utifra kritikken så viste jeg egentlig hvordan det kom til å gå i gruppen da det var samme dommer. Mulig jeg er teit, men jeg stiller faktisk Blaze kun med tanke på gruppe plasseringer.

Kritikken:

Almost 7 years. Siccor bite. Clean Cuts + w (gudene vet hva w står for alene).

Prop head, wery erected ears.

G.lay of shoulders.

Nice topline.

W.ang rear.

Could have better coat cond.

Could produce more drive from the rear. A alert attitude.

Etterpå stilte jeg to hunder, en i beste hannhund og en i beste tispe. Syns det er gøy jeg, selv om jeg alt viste at de ikke kom til å plassere seg noe høyt. :aww: (der av "god nummer 2" handler)

Grattis med fine resultater dere andre :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del ble det en aldeles super helg ihvertfall!

Jeg hadde med meg Avalon, Sirius og Saeta, også var Stitch, Rebus og Pretty med i leiren vår, samt JRT Alvin, og i gjengen var også aussiene Vilja og Lilly, samt Blaze og Chase som var med bare på søndag.

Lørdagen var det Avalon og Lilly som var først ute, og Avalon endte som BIM idag, mens Lilly ble BIR. Over til sheltiene, der det var 55 påmeldte. Vi begynte med Sirius i juniorklasse, der han fikk rødt og plasserte seg som nr. 2 m/HP. Er fornøyd med det ettersom han ikke viste seg spesielt bra på slutten av klassen.

Deretter skulle jeg vise Stitch som debuterte i åpen klasse med stil, og vant klassen med CK. Rebus vant så championklassen, og ble beste hannhund, mens Stitch ble 3. beste hannhund med cert og er dermed Norsk utstillingschampion! Kjempegøy å vise ham til det siste certet ettersom vi har vunnet mye sammen også tidligere.

Over til tispene så ble Pretty 3 i klassen tror jeg, fortsatt uten pels. Saeta ble 2 i championklassen og 2. beste tispe og tok dermed igjen lederen i årskonkurransen så de lå likt etter denne dagen!

Lille Alvin JRT fikk rødt og ble 4 i juniorklassen.

Rebus endte jo som BIR, som jo ikke er uvanlig. Jeg stilte Lilly for Nina i valpegruppa, der vi ble nr. 2. Nina stilte selv Vilja (BIS-aussie) som ble 4BIG, mens godeste Rebus vant gruppa!

Før BIS-finalen var vi inne med Rebus' avlsgruppe bestående av 4 juniorer etter 4 forskjellige tisper, og der ble vi 2BIS!

Så var det dags for BIS, og Rebus ble *trommevirvel* BEST IN SHOW! :console::aww::lol:

Søndag startet noe kaotisk... Alle i casa DeepEyes hadde vært SÅ flinke og stilt klokkene kvelden før. På mobilen. Der vekekrklokka også var... Jadda. Bare synd ALLE mobilene stilte seg automatisk i tillegg! To timer tilbake er litt i overkant liksom. Jaja, vi hadde kort reisevei og var fremme kl. åtte uten noe mer kaos enn det.

Først ute idag var aussievalpene, og der ble resultatet som dagen før; Avalon BIM og Lilly BIR. Blaze var inne samtidig og ble BIR i sterk konkurranse med seg selv. Deretter var det en god pause, før voksne aussier gikk, og Vilja ble igjen BIR. Så var det kollisjon med JRT og sheltie, dessverre, for jeg skulle egentlig stille Alvin. Alvin fikk rød og ble 2 i klassen, mens Sirius som var inne samtidig var en av to juniorer med rødt, og vant klassen med HP (ingen juniorer fikk CK av henne). Videre vant Chase klassen sin, deretter Rebus sin, og sluttresultatet ble 4BHK til Chase og Rebus ble beste hannhund.

Over til tispene igjen, der debuterte Pretty, stadig like naken, i unghundklassen, og ble nr. 2 med CK. Saeta sin klasse var stor (5 championtisper) og jubelen var STOR da hun vant klassen og slo sine to argeste konkurrenter i konkurransen om årets tispe! Til slutt ble hun også beste tispe, og hun LEDER dermed med god margin! :banana: Rebus ble ikke overraskende BIR, og Saeta BIM.

Dags for finaler igjen. Nina stilte begge sine selv idag, og ble uplassert med valpen, mens Vilja slo til med 3BIG idag. Rebus showet godt i gruppa, og inntok like gjerne førsteplassen enda en gang! Vi hadde ingen avlsklasse idag da to av hundene måtte reise, så neste finale ble BIS. Rebus viste seg ikke 100%, så det var ganske nervepirrende, men han endte faktisk som 2 Best in Show! BIS ble en ikke ukjent japansk spisshund.

Alt i alt en fantastisk helg, og tusen takk til Jeanette som lot oss få overnatte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har Mocca og jeg storkost oss og truffet nye og gamle sonenfolk. Høydepunktet var vel da hun fikk avslutte dagen i vilter lek med Bomsen til Arkan, vi fikk oss mang en god latter da :lol:

Bomsen har funnet sin store kjærlighet tror jeg. :console:

Etter to dager på utstilling hadde han fortsatt mye energi igjen, men på vei ut av hallen traff vi søteste Mocca. Hun lurte litt på hva det var som lagde sånne rare lyder(ikke den første som gjør det), men så sa det bare pang og de måtte hoppe rundt sammen i en vill dans. Snakk om kontraster, en bullboms med en elegant Mocca. Var virkelig grunn for å le godt.

Den Bomsen var nesten helgas høydepunkt,noe så herlig lykkelig :aww:

Bomsen synes Grossen var virkelig rå kul. Han er jo bare så stor og god. :banana:

For ikke å snakke om tolmodig med Bomser med liten impulskontroll.

Ellers ble Bomsen BIG 2 idag så vi er veldig fornøyde. Litt komisk at vi fikk samme gruppedommer som igår. Da var han egentlig ikke verdt og se på og ble kasta rett ut. Men disse valpene utvikler seg jo mye. :blink:

Gratulerer til alle fornøyde, og til de som ikke var fult så fornøyde bedre lykke neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen stor dag for oss.

idag blei det bare blå på lille Majan min. Og jeg som til og med hadde tatt på meg skjørt for annledningen! Alle som kjenner meg kan skrive under på at jeg aldri går i skjørt.

Jaja, dommeren syntes at hun trengte og utvikles mer og at hun hadde dårlig pels for dagen. Og det er jo helt sant. Så kan vel ikke klage.

JRT Malle blei sendt ut med gult (!) idag. Hun var tynn og manglet terrier temperament. Vi får håpe på bedre resultater neste gang:)

Og hvis det er noen som føler seg kallet til og handle en søt, liten junior sheltie-tispe på Kongsberg, så bare si ifra!

Og helt til slutt, gratulerer med supre resultater alle sammen! Spesielt til Rebus med BIS på lørdag og BIS2 i dag og til Stitch med championat :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen!

Jeg har ikke stilt hund i helgen, var skriver for valper på lørdag, og reserve-skriver på søndag, som da ble til at jeg gikk rundt og gjorde litt forskjellige ting. Også var jeg med og rigget ned på søndagskvelden, reiste fra hallen kvart over åtte, da var det strøkent der. :)

Håper alle hadde en bra helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Sonen hundene slår til igjen :) Gratulerer så mye til alle fornøyde!

Alt i alt en fantastisk helg, og tusen takk til Jeanette som lot oss få overnatte :)

Det virker veldig gøy, men også utrolig stress med så mange hunder å stille :) Det må ha vært fult hus ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anya hadde sin showdebut her i Norge på lørdag, og fikk blått :) Dommeren mente at de lyse øynene hennes var et så alvorlig problem på rasen :)

Søndag gikk bedre, og hun fikk sitt første cert :) Denne gangen var dommeren svært så begeistret :)

Det går opp og ned her i verden.. :) Jeg så dere da dere kom inn på søndag, men ville ikke overfalle, enda jeg synes den hunden din er så utrolig flott og spesiell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel komme med våre resultater også da :)

Timonan Wiwa Wisdom "Queen" Fikk Cert og BIR begge dagene for hennholdsvis dommere : Eva Liljequist - Borg fra Sverige og Lilliane De Ridder-Onghena, Belgia

Timonan Yasmina Yardeen "Saga" fikk Bir begge dager for de samme dommerne som over - men blei i tillegg plassert som nr 4 i gruppa på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går opp og ned her i verden.. :P Jeg så dere da dere kom inn på søndag, men ville ikke overfalle, enda jeg synes den hunden din er så utrolig flott og spesiell. :)

sant sant, vi tar ikke en blå sløyfe så tungt :wub:

Koselig du liker Anya, jeg er selvfølgelig helt enig :D Du får hilse på nestegang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...