Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 30. & 31. oktober 2010 - resultater


Lola Pagola

Recommended Posts

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Idag fikk vi 1 kval. 1 konk. og er faktisk ganske fornøyd med tanke på hvor mye blått (og gult!) dommeren delte ut. De fleste fikk høre at hundene deres var for lette og trengte mer substans. Vi gårdshundeiere klødde oss litt i hodet og så ned på våre kraftige gårdshunder :aww: Men dommeren var flink med hundene da ihvertfall :hmm:

Ellers syntes jeg det var helt forferdelig trangt der, og jeg fikk helt kaos oppe i hodet en liten stund når vi prøvde å komme oss til og fra ringen. I fjor var det jo så deilig i forhold! Blitt en populær utstilling dette ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kita har vel aldri fått så dårlig kritikk, ALT var galt plutselig :aww: Men skal vel være fornøyd likevel, dommeren delte ikke ut mange CK'ene, 4 til hannene tispene fikk jeg ikke med meg så mye av, for da stilte jeg Nanti i kjelleren.

Hun blei andre beste tispe i dag :hmm:

Ny dag med nye muligheter i morra :lol:

Men ellers er jeg enig i at det var utrolig trangt der! Var mye bedre i fjord. Og med 3 store raser som berner, leonberger og GD rundt en ring, med to ringsider til bruk blei en smule kaotisk og trangt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det trant ja! Og som alltid så blir jo staffene presset nedi et hjørnet med en kanskje 10kvm stor ring, hvor det ikke var mulig å komme opp i fart, spesielt ikke når det er så mange i klassene...og kun en langside og en kortside å sitte på. Det går dårlig når det er 48 hunder påmeldte med ditto folk ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatmessig: TOPP for oss. Stilte hann fra eget oppdrett som hadde sin 2 års bursdag i dag - fikk cert'et, ble champion og så tok han like gjerne og slo championtispen og ble BIR! Ikke gruppeplassert, men DET spller da ingen rolle!

Stilte også bostonterrieren min, Moxy" - hun ble beste tispe og BIM (8 boston'er) - morsomt!

Men så dagens overraskelse - lille Penny, som jeg har "til låns", "tja-hvis-vi-finner-noen-som-vil-kjøpe-henne-så-får-de-såklart-det" ble BIR (8 valper) - gruppevinner og BIS.3 valp!

Kjempe, kjempe, kjempemorsomt.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatmessig: TOPP for oss. Stilte hann fra eget oppdrett som hadde sin 2 års bursdag i dag - fikk cert'et, ble champion og så tok han like gjerne og slo championtispen og ble BIR! Ikke gruppeplassert, men DET spller da ingen rolle!

Stilte også bostonterrieren min, Moxy" - hun ble beste tispe og BIM (8 boston'er) - morsomt!

Men så dagens overraskelse - lille Penny, som jeg har "til låns", "tja-hvis-vi-finner-noen-som-vil-kjøpe-henne-så-får-de-såklart-det" ble BIR (8 valper) - gruppevinner og BIS.3 valp!

Kjempe, kjempe, kjempemorsomt.

Susanne

Gratulerer! Skal se jeg må revurdere valpeplanene mine :aww: Vel, du beholder vel denne Penny selv tenker jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatmessig: TOPP for oss. Stilte hann fra eget oppdrett som hadde sin 2 års bursdag i dag - fikk cert'et, ble champion og så tok han like gjerne og slo championtispen og ble BIR! Ikke gruppeplassert, men DET spller da ingen rolle!

Stilte også bostonterrieren min, Moxy" - hun ble beste tispe og BIM (8 boston'er) - morsomt!

Men så dagens overraskelse - lille Penny, som jeg har "til låns", "tja-hvis-vi-finner-noen-som-vil-kjøpe-henne-så-får-de-såklart-det" ble BIR (8 valper) - gruppevinner og BIS.3 valp!

Kjempe, kjempe, kjempemorsomt.

Susanne

Gratulerer så mye! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatmessig: TOPP for oss. Stilte hann fra eget oppdrett som hadde sin 2 års bursdag i dag - fikk cert'et, ble champion og så tok han like gjerne og slo championtispen og ble BIR! Ikke gruppeplassert, men DET spller da ingen rolle!

Stilte også bostonterrieren min, Moxy" - hun ble beste tispe og BIM (8 boston'er) - morsomt!

Men så dagens overraskelse - lille Penny, som jeg har "til låns", "tja-hvis-vi-finner-noen-som-vil-kjøpe-henne-så-får-de-såklart-det" ble BIR (8 valper) - gruppevinner og BIS.3 valp!

Kjempe, kjempe, kjempemorsomt.

Susanne

Gratulerer Susanne :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene - og grattis til alle andre som er fornøyd med dagen!

Og ja, det var forferdelig trangt i hallen - stilte først voksne beardiser i den vanlige hallen - så valper (beardiser og boston) nede i kjelleren. Er ikke sikker på hvor det var værst, jeg.. I kjelleren satt vi en stund bare noen meter fra inngangen, så der var det jo "levelig" i alle fall.

I hallen var det helt utrolig trangt - og det å få ut et bur (stappet alle tre hunder inn i buret - alt for å spare plass) + utstyret var nærmest en umulighet..

Utst. ble faktisk også utsatt et kvarter på morgenen pga kaos på parkeringen. Hyggelig gjort, synes jeg. Dog SÅ det nok værre ut enn det var - valpekjøperne mine kom mitt oppi kaoset, men hadde ikke brukt mer enn ca 5 min fra motorveien likevel, da..

Og Penny, ja.. Lille prinsessa (heter jo Princess Penny) er nå mer sliten enn jeg noensinne har sett! De fikk noen margbein når de kom hjem, men tror ikke de orket å tygge særlig lenge før Penny falt nærmest død om på soverommet mitt og Moxy i fanget mitt..

Tidlig kveld i kveld, også får jeg se om jeg orker å stå opp like tidlig i morgen for å stille Penny igjen (kl.9), eller slappe av og komme meg dit i 12-tiden kun for Moxy...

Susanne

(Edit - neida, Penny er fremdeles til salgs, hun..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det både og, men jeg er alt i alt superduperfornøyd. :blink:

Først inn i junior med Oliver som ble nr 2 av 5 med hp.. Fredrik vant unghund, men fikk også bare hp. Eros ble nummer 2 av 7 i åpenklasse, ingen der fikk ck.

Så stilte jeg fineste Tjukkågo som vant championklassen og ble beste hanne!

Hadde en kort pause før jeg var inn i åpenklasse tispe med Isa. 14 stk i klassen og hun vant med ck. :blink: Til slutt ble hun beste tispe med cert! I BIR og BIM tok eieren henne selv mens jeg tok Gross, som ble BIR! :console:

Etter noen timer var det tid for gruppefinaler, 19 raser deltok i gruppe 2! Gross løp som ei kule og ble belønnet med å bli nummer 1! :aww::lol: Herlig!

Hadde ingen forventninger i BIS'en, synes bare det var moro å få være med, men jammen plasserte han seg ikke som en god nummer 3! :blink: Gratulerer så utrolig masse Toril, han er utrolig vakken den Tjukkågoen din! Er en stor ære å få stille han. :aww:

Har hatt en så koselig dag, gleder meg til i morgen! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter noen timer var det tid for gruppefinaler, 19 raser deltok i gruppe 2! Gross løp som ei kule og ble belønnet med å bli nummer 1! :lol::banana: Herlig!

Hadde ingen forventninger i BIS'en, synes bare det var moro å få være med, men jammen plasserte han seg ikke som en god nummer 3! :console: Gratulerer så utrolig masse Toril, han er utrolig vakken den Tjukkågoen din! Er en stor ære å få stille han. :aww:

Har hatt en så koselig dag, gleder meg til i morgen! :blink:

Heia Gross - og gratulerer både Toril og Mona!! Fantastisk artig og kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga ble BIR i sin egen klasse mot seg selv, men hun fikk flotte! kritikker :blink: Også fikk vi jo vår første rosett, og hun ble sendt ut sist før plasseringen i gruppen.

Kritikken lød som følger:

7. mnd tispe av m.g. type. M.g hode & uttrykk. Mørke øyne. Korr bitt og ører. M.g nakke, o-linje, kryss og halefeaste. G forbryst, sterke ben med meget god benstamme. G vinklet frem & bak. M.g pels og farge. M.G bev(så står det 1 i et lite tall) og også i bevegesle. Sterk rygg linje. M.g. temp

Kan jo ikke klage på det? :aww:

Holdt på å sovne på vei hjem etter jeg satte av labbis dog :console:

Imorgen skal jeg ta bilde av Amiga med rosetten(e).

Gleder oss til imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som vil ha det :blink:

En spesiell til "låne" Penny med BIS-3 valp, superdupert :blink:

Vær grei å sende over sånne BIS-vibber til Mocca da, som snart skal debutere *fnis*

Og ennå en spesiell til Tjukkågo, BIS-3, fy flate, vi dirrer av begeistring her :aww:

Mocca hilser så mye og håper det var pep-snusen i rompa hennes med påfølgende knurr-hold-deg-unna som gjorde at gògutten konsa så veldig hele veien opp :lol:

Her i huset er lykken en grisehale, den har holdt Mocca sysselsatt i nesten to timer faktisk :console: Ellers må jeg skryte av Leto idag, den fant nemlig AV-knappen på lille hyper :banana: Nesten så man vurderer å gå på utstilling flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga ble BIR i sin egen klasse mot seg selv, men hun fikk flotte! kritikker :aww: Også fikk vi jo vår første rosett, og hun ble sendt ut sist før plasseringen i gruppen.

Kritikken lød som følger:

Kan jo ikke klage på det? :lol:

Holdt på å sovne på vei hjem etter jeg satte av labbis dog :console:

Imorgen skal jeg ta bilde av Amiga med rosetten(e).

Gleder oss til imorgen!

Gratulerer med flott debut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det både og, men jeg er alt i alt superduperfornøyd. :blink:

Først inn i junior med Oliver som ble nr 2 av 5 med hp.. Fredrik vant unghund, men fikk også bare hp. Eros ble nummer 2 av 7 i åpenklasse, ingen der fikk ck.

Så stilte jeg fineste Tjukkågo som vant championklassen og ble beste hanne!

Hadde en kort pause før jeg var inn i åpenklasse tispe med Isa. 14 stk i klassen og hun vant med ck. :lol: Til slutt ble hun beste tispe med cert! I BIR og BIM tok eieren henne selv mens jeg tok Gross, som ble BIR! :blink:

Etter noen timer var det tid for gruppefinaler, 19 raser deltok i gruppe 2! Gross løp som ei kule og ble belønnet med å bli nummer 1! :aww::blink: Herlig!

Hadde ingen forventninger i BIS'en, synes bare det var moro å få være med, men jammen plasserte han seg ikke som en god nummer 3! :lol: Gratulerer så utrolig masse Toril, han er utrolig vakken den Tjukkågoen din! Er en stor ære å få stille han. :banana:

Har hatt en så koselig dag, gleder meg til i morgen! :aww:

Er fortsatt forvirret og over lykkelig jeg, aller fineste Tjukkågo var helt fantastisk finest idag :aww: Tusen tusen takk til Mona :console:

Gratulerer så mye alle dere andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...