Gå til innhold
Hundesonen.no

Balder før løpt fra seg litt :)

Espen..

Recommended Posts

Skrevet

hei.

Balder å jeg har hvert på jorde å løpt litt i dag å da tok jeg med kamera så jeg fikk lagt inn litt bilder her.

er så veldig mange som er flinke til det, jeg jeg får bidra litt jeg også å ikke bare litte å se på andres hunder :P

siden jeg har vert forkjøla i noen dagen så har han ikke fått ut den energien han vil så da var det nok godt å løpe litt. :(

IMG_0287.jpg

IMG_0286.jpg

IMG_0284.jpg

IMG_0285.jpg

IMG_0280.jpg

IMG_0296.jpg

IMG_0300.jpg

Skrevet

takk for det :( Balder ELSKER å løpe. men vi har ikke 100% kontroll på innkalling så det er derfor han har bånd på seg :P litt lettere å få tak i igjenn :P

Skrevet

han er 9 måndter :P så han har fortsatt mye å lære :( men det kommer seg da. må så å få tatt et kurs snart.

har meldt oss på det 3 ganger men har blitt avlyst hver gang :P

Skrevet

Så fiiiin han var :(

Dere burde prøve med langline, det er visst en veldig effektiv måte å lære vovsen din innkalling og gjør det lett å få tak i han

Skrevet

Så fiiiin han var :(

Dere burde prøve med langline, det er visst en veldig effektiv måte å lære vovsen din innkalling og gjør det lett å få tak i han

hmm det skal prøves. sånne lange oransje plast tau?

problemet med Balder å trening er at han er ikke så veldig opptatt av godbiter, tror jeg har prøvd ALT av "små godt" liker grise ører å tygge bein osv. men små godbiter som belønning er ikke så spennende :P rare hunden

Skrevet

Langline er lurt ja, du kan og dra på fks. europris/biltema osv og kjøpe billig tau der, der får du 20 meter blått, passe tynt tau for under 50-lappen, billigere enn langline. Husk at om dere må tråkke på båndet for å få tak i ham, er det lurt å ha på ham sele :-) Tauet henger også bedre etter hunden, kommer ikke mellom frembena.

Har du prøvd å bruke lek som belønning istedenfor? Drakamp fks?

Skrevet

Langline er lurt ja, du kan og dra på fks. europris/biltema osv og kjøpe billig tau der, der får du 20 meter blått, passe tynt tau for under 50-lappen, billigere enn langline. Husk at om dere må tråkke på båndet for å få tak i ham, er det lurt å ha på ham sele :-) Tauet henger også bedre etter hunden, kommer ikke mellom frembena.

Har du prøvd å bruke lek som belønning istedenfor? Drakamp fks?

ok dette er nok lurt. når dere kjøper sele har dere med hunden i butikken for å prøve eller satser dere på at det passer ?

vi har ikke så værst kontroll egentlig. MEN hvis han skulle se noe som rører på seg så er det ikke alltid han har lyst til å høre på meg :P

kan jo prøve litt med drakamp som belønning for det er GØY. :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...