Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommakommakommakomma?!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Ja, det kan man, Caranthir!

det ser INNMARI dumt ut når noen skriver: "HUNDEN MIN BLE CHAMPION!1one *en milliard smilende dansende tryner*"

og noen svarer: "gratulerer.(..)"

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

Made my day :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ... var bare et litt lenger opphold mellom setningene enn når man skriver bare en . jeg..? Ja.. Jeg.. Er.. Nok.. Litt.. Asmatisk.. :icon_redface:

Nei, jeg mener sjeldent å være sarkastisk eller ironisk eller spydig eller oppgitt eller antyder at folk er dumme eller whatever for slags negativ mening man kan legge bak et par .. - det er en dårlig uvane jeg har, bare.. Å avslutte setningene mine med prikkprikk..

Mener jeg å være sarkastisk, ironisk, spydig, oppgitt, å antyde at folk er dumme eller whatever, så pleier jeg å prøve å få frem det mellom .. jeg! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man klage over bruk av punktum også i denne tråden,,,? Hvis man legger ut et eller annet resultat eller bilde av hundene sine, så er det en del folk som svarer litt merkelig. Type, "Så fin/flink h*n er....". Jeg stusser jo da på om de mener det ironisk/sarkastisk, eller om de faktisk er oppriktige?? :icon_redface:

Ja! Mange bruker ... som et punktum. Steike, mange bruker :rolleyes2: som et punktum også, hva er opp med det?

Og og og, kan man kanskje klage over bruken av anførselstegn også? Folk bruker det så rart! "Naya er "ny" i denne verden." Nei, hun er ny, ikke "ny". Det er ny du mener, ikke en liksom-ny, sitert-ny, tilnærmet-ny, litt annerledes-ny eller ironisk-ny. Det er ny, en helt vanlig ny. Jeg skulle "ønske" folk bare skrev det de mente jeg. Ser du hvor "snålt" det ser ut eller?

Eller tar jeg ..., ,,, og " glatt over den nye jEg SkRiVeR aNnEnHvEr BoKsTaV sToR oG lItEn. Jeg tror det der kom med fAcEbOoK?

Sånn, da kravler jeg ned fra pidestallen min og klasker meg selv på lanken over den utrolig dårlig uvanen jeg har med å skrive på engelsk. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man, Caranthir!

det ser INNMARI dumt ut når noen skriver: "HUNDEN MIN BLE CHAMPION!1one *en milliard smilende dansende tryner*"

og noen svarer: "gratulerer.(..)"

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

Søta :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med 2ne.. Anførselstegn: nede først, oppe bak - selv om mine jo jevngamle kollegaer her nekter plent på at de skal stå noe annet sted enn oppe.. (Noen fler som ikke fulgte med i timen)

Men ,,,, ?

Har jeg aldri sett, men kanskje man skulle begynne å bruke det - blir man oppfattet som er hip, kanskje ,,,, :icon_redface:

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man, Caranthir!

det ser INNMARI dumt ut når noen skriver: "HUNDEN MIN BLE CHAMPION!1one *en milliard smilende dansende tryner*"

og noen svarer: "gratulerer.(..)"

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

Fantastisk! :rolleyes2:

Når jeg skriver flere punktum etter hverandre så kunne jeg like gjerne ha skrevet *sukk* eller * himle med øynene* eller *skjønner du itt'no din iddiott* avhengig av hva og hvem som er mottager, men jeg mener det skjeldent som noe svært positivt tror jeg, da må det i så fall være ett *henført sukk* noe som kan skje, men da igjen i forhold til settingen. Eller det kan jo også enkelt bety *ehhhhh* som regel tror jeg det er det det er, i flest tilfeller altså..

Det hun sa.

Jeg er fæl til å bruke ... Og må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så mye over at jeg gjør det. Men når jeg ser på det nå... Må jo si at jeg blir litt overgitt over at jeg faktisk har "tenkepause" i setningene... Skulle jo tro at det holdt med pausene i hodet... eller no sånn :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mener sjeldent å være sarkastisk eller ironisk eller spydig eller oppgitt eller antyder at folk er dumme eller whatever for slags negativ mening man kan legge bak et par .. - det er en dårlig uvane jeg har, bare.. Å avslutte setningene mine med prikkprikk..

Jeg anser meg som dronningen av flere punktum etter en setning - og ja, det er bare en stygg uvane, det ligger i fingrene,,,, :rolleyes2:.

Men ,,,, ?

Har jeg aldri sett, men kanskje man skulle begynne å bruke det - blir man oppfattet som er hip, kanskje ,,,, :icon_redface:

Kanskje vi litt eldre damene skal danne kommaklubben,,,, ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan man, Caranthir!

det ser INNMARI dumt ut når noen skriver: "HUNDEN MIN BLE CHAMPION!1one *en milliard smilende dansende tryner*"

og noen svarer: "gratulerer.(..)"

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

:D :rolleyes2: :aww: You and I are like this >-<. :aww:

Når jeg skriver flere punktum etter hverandre så kunne jeg like gjerne ha skrevet *sukk* eller * himle med øynene* eller *skjønner du itt'no din iddiott* avhengig av hva og hvem som er mottager, men jeg mener det skjeldent som noe svært positivt tror jeg, da må det i så fall være ett *henført sukk* noe som kan skje, men da igjen i forhold til settingen. Eller det kan jo også enkelt bety *ehhhhh* som regel tror jeg det er det det er, i flest tilfeller altså..

Nettopp!

Trodde ... var bare et litt lenger opphold mellom setningene enn når man skriver bare en . jeg..? Ja.. Jeg.. Er.. Nok.. Litt.. Asmatisk.. :hmm:

Nei, jeg mener sjeldent å være sarkastisk eller ironisk eller spydig eller oppgitt eller antyder at folk er dumme eller whatever for slags negativ mening man kan legge bak et par .. - det er en dårlig uvane jeg har, bare.. Å avslutte setningene mine med prikkprikk..

Mener jeg å være sarkastisk, ironisk, spydig, oppgitt, å antyde at folk er dumme eller whatever, så pleier jeg å prøve å få frem det mellom .. jeg! :aww:

Jeg er fæl til å bruke ... Og må ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så mye over at jeg gjør det. Men når jeg ser på det nå... Må jo si at jeg blir litt overgitt over at jeg faktisk har "tenkepause" i setningene... Skulle jo tro at det holdt med pausene i hodet... eller no sånn :P

Jo, men det er ikke når man skriver innlegg i akkurat nå el at jeg reagerer på den bruken av punktum. Men sånn som Soppen sier, når "samtalen" blir seende slik ut:

Bruker 1: WOOOOOW, hunden min ble MULTISUPEREKSTRAFANTASTISK CHAMPION i LP, BRUKS, AGILITY osv osv. Jeg er SÅÅÅ STOLT!

Bruker 2: Gratulerer...

Bruker 3: Dere er så flinke...

Det ser jo unektelig bittelitt rart ut?? For min del kan man nesten like gjerne hive på en :icon_redface: , iallefall slik jeg tolker den bruken av punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rellE ejsnak nam reab laks ennygeb go evirks ?sgnelkab... erab rof orrom..

Det virker som det skjer noe med språket både skriftlig og muntelig når man prater en del på nett, forumer og msn osv.. Man prøver vel og legge mer følelser/kommunikasjon i det skriftlige kanskje? Jeg leter innimellom i hodet mitt etter en godt fnisetegn eller andre Emoticons når jeg prater med andre muntelig liksom :aww: Det er iallefall så man tror man er blitt litt tullete når man plutselig tenker Emoticons og forkortelser i det daglig livet liksom :D hjemmeværende husmor med 2 småbarn gjør vel sitt det også.. :rolleyes2:

edit: :icon_redface: skriver vist punktum i flertall helt ubevisst jeg, ser på setningene mine på nytt her, hjelpes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller tar jeg ..., ,,, og " glatt over den nye jEg SkRiVeR aNnEnHvEr BoKsTaV sToR oG lItEn. Jeg tror det der kom med fAcEbOoK?

Jeg Synes Egentlig Det Er Verre Med De Som Bruker Stor Forbokstav På Hvert Eneste Ord Og Gjerne Uten Tegnsetting I Det Hele Tatt Hjernen Min Klarer Ikke Henge På

En Annen Ny Trend Er Å Skrive Hvert Ord Med Stor Bokstav

og når jeg konfronterte de sa de det var kjempelett og en vane, mens jeg finner det utrolig slitsomt å lese. Men det er vist hva som er "inn" ...

Ja Nettopp Og Det Er Jo Søren Meg Slittsomt Å Skrive Sånn Også Jeg skjønner Ikke At De Årker,,,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men det er ikke når man skriver innlegg i akkurat nå el at jeg reagerer på den bruken av punktum. Men sånn som Soppen sier, når "samtalen" blir seende slik ut:

Bruker 1: WOOOOOW, hunden min ble MULTISUPEREKSTRAFANTASTISK CHAMPION i LP, BRUKS, AGILITY osv osv. Jeg er SÅÅÅ STOLT!

Bruker 2: Gratulerer...

Bruker 3: Dere er så flinke...

Det ser jo unektelig bittelitt rart ut?? For min del kan man nesten like gjerne hive på en :getlost: , iallefall slik jeg tolker den bruken av punktum.

Joda, det ser rart ut, men jeg tror fortsatt bare det er snakk om uvaner?

Ikke for det, jeg har sett snodig bruk av smileys også - som :lol: når man egentlig mener :) eller :heart: eller lignende.. Så kan vi ikke bare konkludere med at det finnes en del folk som ikke helt veit åssen de skal uttrykke seg, hverken muntlig eller skriftlig? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN DET ER JO IKKE KULT I DET HELE TATT, DERE SER UT SOM EN GJENG RETARDS! :lol:

:heart:

Fine tråden! Jeg er én av de som har som uvane å bruke ... Men det er jobben min sin feil. Når man tekster filmer brukes nemlig ... og bindestrek til å binde sammen setninger som går over flere tekstlinjer. Det har jeg altså plukket med meg :getlost:

Men er enig med caranthir og soppen: "Gratulerer..." virker spydig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Det med masse komma er noe jeg har sett i det siste og har stille inni meg selv tenkt at vedkommende enten tar feil av . og , eller har så store fingre at vedkommende trykker på begge tastene samtidlig :getlost:

Jeg synes, personlig, at det er like ille om noen bruker "." istedet for å trykke på mellomromstasten, eller at noen konstant skriver "uttalelses-engelsk" i tråder. "Tænk ju får jår time riding vat ai vrot!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:heart: haha det kan godt henne :lol: bare veit at en skulle være oppe og en nede når vi skrev for hånd :)

Tror det kan være det de prøver å skrive med komma i hvertfall, siden det vist var den eldre garde som skrev det :P Men har ikke sett det så ofte selv :P

KREMT!

:getlost:

Ja, det kan man, Caranthir!

det ser INNMARI dumt ut når noen skriver: "HUNDEN MIN BLE CHAMPION!1one *en milliard smilende dansende tryner*"

og noen svarer: "gratulerer.(..)"

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

hahaha akkurat! Der irriterer meg skikkelig, ser så tafatt ut. "Fint bilde..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man like gjerne svare "**** you and your stupid dog motherfucker. I hate you for always being better than me. Now I will go and spread nasty rumors about you and your filthy fleebag, so that I can feel better about my life, moahahahahahaaaaaaaaaaaaa."

:getlost::heart: Herlige Soppen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...