Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Sweet Indeed søken kennelhjelp - Italia


turbogutten

Recommended Posts

Federica Depau ved kennel Sweet Indeed søker nå ny kennelhjelp. Hun driver oppdrett av chihuahua og søker jenter over 18 år som kan tilbringe vinteren og våren i Italia. Hun bor like utenfor Roma ;) Hun søker en som kan begynne å begynnelsen av Desember da kennelhjelpen hun har nå da drar hjem.

Høres dette interessant ut? Send isåfall en mail til sweetindeed@gmail.com

Er selv kennelhjelp i Italia hos en annen kennel og kan svare på generelle spm. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg kan jo bare skrive hvordan ting er på den kennelen jeg bor hos, regner med at det er mye av det samme opplegget hos hun, bare med færre hunder. Det går ut på å slippe ut hunder, vaske kennelen, fore og trene de. Ta vare på mødre med valper, sosialisere valper, hjelpe til under fødsler/parringer, ja egentlig det meste som har med ett oppdrett å gjøre. Med andre ord man vil lære MASSE. Men er man nysgjerrig ang hvordan akkurat Federica sitt dagsprogram er er det bedre å sende hun en mail så får du vite presis hvordan det er på hennes kennel ;)

Hva mener du med fordeler Anebergen? : ) Jeg bor hos familien som eier den kennelen jeg jobber for. Jobber altså ikke for Federica men for en annen kennel noen km unna kennel Sweet Indeed. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mine hunder er hos mine foreldre, mulig jeg henter ned den minste om jeg ser at jeg kommer til å bli her lengre enn 6 mnd, men mht løshunder og diverse smitter vil jeg ikke ha Turbo her nede ;) Vet ikke hvordan mulighetene for å ha egen hund er hos Federica da, det må du nesten spørre hun om :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei mine hunder er hos mine foreldre, mulig jeg henter ned den minste om jeg ser at jeg kommer til å bli her lengre enn 6 mnd, men mht løshunder og diverse smitter vil jeg ikke ha Turbo her nede :P Vet ikke hvordan mulighetene for å ha egen hund er hos Federica da, det må du nesten spørre hun om :P

Oh ja det är sant... och så måste dem väl ha rabiesvaccin och sånn som tar flera månader. Jag vill inte vara utan Casper så om jag inte kan ha han med så är det inte aktuellt för mig. Så ja... blir nog ingenting för mig dessvärre...men det hade varit kul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir jo å komme inn i Norge igjen da, ut er det ikke noe problem. Så i teorien kan du jo bare reise nedover med Casper, begynne vaksinen før du drar, også skulle den nok være i boks til våren. Eller, vet ikke hvilke krav italia har jeg med innførsel av hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir jo å komme inn i Norge igjen da, ut er det ikke noe problem. Så i teorien kan du jo bare reise nedover med Casper, begynne vaksinen før du drar, også skulle den nok være i boks til våren. Eller, vet ikke hvilke krav italia har jeg med innførsel av hunder.

Ja det kan stämma det ja... jag kan ju pröva söka upp mer information om det osv. Men jag tänker på när vi kommer tillbaks från italien då om Casper måste sitta flera månader i karantän och sånn, det vill jag inte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...