Gå til innhold
Hundesonen.no

Livmorbetennelse

MollyC

Recommended Posts

For 3 uker siden ble Diesel plutselig syk. Var tilsynelatende helt frisk søndagen, mandag morgen også. Når jeg kom hjem fra jobb trodde jeg hun hadde tisset på seg, tok henne ut og så inn i dusjen. Da kjente jeg at "tisset" var seigt og noe rødlig. Tenkte med en gang livmorbetennelse. Neste dag ringte jeg til vet. og dro inn med henne. Hun ble lagt inn med drypp og operert neste morgen. Vet. ville ha henne enda et døgn for å være sikker. (Diesel er snart 12 år, så jeg var mest redd for narkosen, mens vet. var mest engstelig for væskebalansen.)

Når hun kom hjem var hun i ganske fin form og nå er hun nesten bedre enn før. :)

Det jeg egentlig ville fortelle var at Agria har betalt meg for hele operasjonen, minus egenandel og deres 20%. Det er forsikring, det, når det gjelder en så gammel hund. Hos flere andre selskaper, etter som jeg har hørt, opphører forsikringen når hunden fyller 10 år. De har også betalt ut forsikringssummen for 2 keisersnitt på samme tispe.

Jeg må bare rose Agria, fordi det er jo flere her som er misfornøyd, mens jeg har alltid fått det jeg har betalt for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil starte med å si at det er bra at Agria ordner opp.. Men hvorfor ordner de bare opp for noen enkelte? Sitter med et intrykk av at de har vanskelig for å dekke f.eks livmorbettenelse, keiser snitt osv..

Jeg har ingen negative erfaringer med Agria, de dekket det de skulle her også.. Foruten om at de brukte nesten 3mnd ¨på å behandle saken da.

Flott at hunden din er frisk og rask igjen! Livmorbettenelse er noe sikkelig herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må han være der? Jeg tenker det kan være greit som en del av alenetreningen etterhvert, men så lenge dere er hjemme disse første ukene så ser jeg ingen grunn til å stenge ham inne der med mindre dere har behov for å skjerme ham for noe, unna gulvvask, støvsuging og sånt. Men selv det er også ting han bør bli vant til, strengt tatt. La valpegrinda være åpen så mye som mulig både dag og natt, så lærer han nok å finne roen etterhvert.
    • Valpen vår på snart 10 uker er vandt med valpeinnhegning med et bur inni(dør åpen til buret) på batteristandard. Vi sover enn så lenge på madrass på utsiden av innhegningen. Men på dagtid blir han helt rabiat når han blir satt i innhegningen. Hyler og skriker i evigheter selv når han ser oss. Vi vet han både har er mett, har tisset og bæsjet og behovene hans er fylt. Hvor lege skal han få lov å holde på før jeg gir opp? Valpehjerte får jo vondt av han, men vil jo heller ikke gi opp for lett. Vi vet det enda er tidlig og vi har fri helt frem til nytt år for å være hjemme med han. Gode tips og råd mottas med takk. 
    • Kan stedet jeg beordrer hunden for irettesettelse være den vanlige dagsenga i stua eller bør det være et separat sted/seng?
    • Jeg har hentet flere valper gjennom årene og har aldri tenkt over at det er noe problem at tisper i huset har løpetid.  Tror det går fint med både tispe og valp.
    • Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...