Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeforet til Rema 1000

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

Er det egentlig noen som har testet dette der ute? Tror det er Landlord sitt. 80 kr for 10 kg... Evnt vet dere om noen som forer på dette?

Lurer bare på om det finnes hunder som funker helt ok på dette? Aldri satt meg inn i hva det inneholder osv jeg, men har kjøpt en sånn sekk her i huset. Som mat til kakkerlakkene vi forsøker å avle opp :whistle:

Tanken har liksom ikke slått meg engang å bruke det til hundemat liksom! *oi*

Skrevet

Jeg har jo bare små hunder som er kresene og ikke engang vil smake på en del langt dyrere hundemat. Men landlord foret har overasket meg. De små boksene til rundt 4kr er gode på smak. Jeg har brukt det til feriemat når vi har vert på reise og når noen skal passe hundene, fordi jeg da er sikker på at de spiser selv om jeg ikke bruker tid på å mikse sammen noe for å få dem til å spise raseforet fra RC.

Skrevet

Hehehe, kakkerlakker som tellamat ja. :) Håper å få igang skikkelig avl her av både det og sirisser. Og han vi handlet kakkiser av brukte Landlord hundeforet. Billig og krekene spiser det ;)

Men ja, antar vel det som med så mye annet... Store mengder inn og nesten like store mengder ut...

Kakkerkakkene bør ha og liker kattematen bedre.

Hilsen 150 dubia med whiskas-diett :lol:

Hehe, BARE 150? :D Startet med 1000 når vi like gjerne sku sette igang vi ;) Så håper å få igang skikkelig avl på dem. Oppdaget ei med eggsekk her iallefall. Så håper det er fler av dem nedi der ;)

Her får de pr nå landlord hundemat, epler og appelsiner. Tanken er å evnt kjøpe hønsefor i tilegg. Han vi handlet av lot de gå på blanding av hønsefor og hundefor.

Skrevet

Tror ikke du vil plages med dårlig avl på dubia, det kryr av småttiser hos meg og de er oppvokst på raspete gulrøtter og billig hundemat + litt havregryn i ny og ne. Så lenge de står varmt ser avlen ut til å gå heftig for seg hos oss hehe

Skrevet

Men hvor varmt er varmt hos dere? Her står de på badet nå, og det er vel rundt 28-30 grader under dem tror jeg...

Samme hos oss, så det er jo ypperlige dyr å ha på badet hehe

Skrevet

Har jo bare to tellaer da. De spiser en hver i uka :)

Er bare 4 tellaer her også...... :) Men en kompis har vel 15 nå tror jeg. :)

Jeg har mine i klesskapet :)

Frittgående da antar jeg???? :)

Skrevet

Ja hver gang jeg skal ha ut en genser, bare renner det kakkerlakker ut. Skikkelig praktisk! :)

Hadde tenkt tanken med bad, men det er så lite og kattene synes klikkelydene de lager er fryktelig spennende må du skjønne! Så må ha de sånn at kattene ikke kommer til, selg ved ett uhell, vil ikke ha frittgående og økologiske kakkerlakker gående rundt her. :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja hver gang jeg skal ha ut en genser, bare renner det kakkerlakker ut. Skikkelig praktisk! :heart:

Hadde tenkt tanken med bad, men det er så lite og kattene synes klikkelydene de lager er fryktelig spennende må du skjønne! Så må ha de sånn at kattene ikke kommer til, selg ved ett uhell, vil ikke ha frittgående og økologiske kakkerlakker gående rundt her. :getlost:

*flire* Syns jeg ser det ja!

Nei, altså... Her har badet måtte bli kattefritt pga sirisser og kakkiser. Kattene veltet engang boksen med ca 300 SMÅ sirisser, som fint kravlet seg ut av luftehullene i plasten... Da jeg oppdaget det var det sikkert 200 små ting rundt om.

Først ble det brukt kost og sopebrett, så var det frem med støvsuger, og så fikk kattene tilgang på badet resten av kvelden (med plastboksene sikret for nye uhell). Det dukket opp sirisser to-tre dager etterpå, men siden har jeg ikke sett noen :lol: De er jo ikke akkurat hardføre de sirissene da....

En slik opplevelse med kakkisboksen derimot.... *ugh*

signerer :)

Hva?!? Også jeg som hadde tenkt å be deg og Soppen på overnattingstur??? :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...