Gå til innhold
Hundesonen.no

La oss samle hundenorge til en felles aksjon for å spre en bedre holdning


Escada

Recommended Posts

Vet at det er ikke alle som er på facebook eller orker å melde seg inn i grupper på facebook,men håper de som er på facebook kan gjøre ett lite unntak denne gangen..

Send gjerne invitasjon til andre DERE kjenner med hund:

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/gro ... 1610757345

La oss samle hundenorge til en felles aksjon for å spre en bedre holdning!!

Jeg håper at vi hunde eiere kan nå stå sammen alle mann alle og gjøre en innsats for å spre en bedre holdning.

Jeg møter stadig vekk mennesker som har en veldig negativ holdning til noen hunderaser, og derfor grer de alle hunder blandt de rasene over en og samme kam.

Det er jo ikke noen typer raser som er født farlig men faktisk noen av oss mennesker som gjør dem farlig.

Jeg tror at før man kan snakke om å få løst opp forbudene på noen raser må man først og fremst endre holdningen til folk..

Jeg har så absolutt ikke en slag plan på hvordan vi skal få til dette, men håper at vi som er interessert i dette kan møtes for å komme frem til en løsning på hvordan vi kan gjøre det på best mulig måte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linken fungerer ikke her.... :whistle:

Beklager det, men prøv denne : http://www.facebook.com/?tid=1413315020125&sk=messages#!/group.php?gid=159311610757345

Er det *enda en* kampanje mot raseforbudet? Og hva er den faktiske målsetningen med denne kampanjen da?

Dette er ikke en kampanje mot raseforbudet men en generell kampanje/ aksjon for å fremme en positiv holdning til hunder generellt.

Vi ønsker å kunne gi mer kunnskap (ikke belære) ved å danne en organisasjon hvor hvem som helst kan ta kontakt for å få mer opplysninger og kunnskap om hunder/raser o.l.

Er veldig i start fasen enda, men har stor tro på det.

De som ønsker å være med er med, men ingen tvang... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en kampanje mot raseforbudet men en generell kampanje/ aksjon for å fremme en positiv holdning til hunder generellt.

Vi ønsker å kunne gi mer kunnskap (ikke belære) ved å danne en organisasjon hvor hvem som helst kan ta kontakt for å få mer opplysninger og kunnskap om hunder/raser o.l.Er veldig i start fasen enda, men har stor tro på det.

De som ønsker å være med er med, men ingen tvang... :whistle:

NKK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK?

Håper at NKK kan bli med på dette, men at det blir på en annen måte en den NKK jobber på.

Som sagt det er veldig i startfasen enda, men som sagt har stor tro på dette og det er mange dyktige som kommer til å være med å jobbe med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at NKK kan bli med på dette, men at det blir på en annen måte en den NKK jobber på.

Som sagt det er veldig i startfasen enda, men som sagt har stor tro på dette og det er mange dyktige som kommer til å være med å jobbe med dette.

Men stor tro på kva liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er superdyktige og mektige folk som er villige til å være med på dette håper jeg innerlig at de tar ibruk Hundeeiernes organisasjon (NKK) som allerede er oppbygget for nettopp dette formålet.

NKK har allerede et (relativt) oppegående system som kan spre info raskt til nærmere 100 000 hundeiere (gjennom sitt medl.system), de har direkte kontakt med flere hundre hundeklubber, etc.

De representerer så mange folk at de bør kunne fremvise litt tyngde i forhold til media, etc. I alle fall i forhold til en FB-gruppe, vil jeg tro.

Men sikkert et flott tiltak!

Lykke til med det!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusanneL: Ja, bruk hundeeiernes organisasjon, den organisasjonen som har slått vekk beina under hundeeiere tidligere.. Jeg håper du har fått med deg historikken rundt raseforbudene som ble innført i 1991...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, joda - men NKK er ikke lovgivende makt i Norge, da... De er en organisasjon som faktisk ikke har SÅ mye makt at de kan gå imot hvasomhelst.

Men hvis du tror at noen privatpersoner fra en FB-gruppe som "vil gjøre noe - vet ikke hva ennå" kan gjøre det noe bedre - hvor var DE når raseforbudet kom opp, da?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SusanneL: Ja, bruk hundeeiernes organisasjon, den organisasjonen som har slått vekk beina under hundeeiere tidligere.. Jeg håper du har fått med deg historikken rundt raseforbudene som ble innført i 1991...

Hehe! Det er jeg rimelig sikker på at Susanne vet godt gitt. Hun har vært med i gamet lengre enn meg og deg. :whistle:

Ellers er jeg nysgjerrig på dette prosjektet, men tørrbrekker meg av facebook. Kunne godt tenkt meg noe mer konkret jeg også, og hvem er disse dyktige du/dere har på lag? Kan du fortelle litt om hvem dere initiativtakere er? :ahappy:

Jeg er veldig for holdningsskapende arbeid! Her er ikke NKK flinke nok i det hele tatt, og de har de da innrømmet selv også. Det er altfor lite av dette i Norge. Hunder er veldig samfunnsnyttige, men det er det de færreste som vet dessverre. Alle tiltak som fremmer hundens sak stiller jeg meg åpen til iallfall, og jeg skjønner ikke helt den småhovererende holdningen i denne tråden.

Lykke til, og si ifra når dere har kommet dere vekk fra fjasbok og ut i den virkelige verden. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det ble lagt ut på facebook er fordi at veldig mange er der, det er absolutt ikke meningen at dette er en gruppe som skal forbli på facebook.

Jeg og en som heter Alex ( som sikkert mange her inne vet godt hvem er ) ønsker å lage en organisasjon hvor det er flere som jobber aktivt ut til folket både for de med og uten hund.

Jeg jobber i en privat medlemsklubb og der er det en del kjendiser og bla noen fra tv2 som jeg håper kanskje kan være med å hjelpe til også.

Det kommer til å komme en formell innvitasjon til ett møte , men datoen som er satt er Søndag 7.November og jeg har leid NKK sine møteroms lokaler.

Det blir en egen agenda for møtet så det kommer ikke bare til å bli en sosial samling hvor man sitter å skravler men at man får startet planleggingen av hvordan vi skal få jobbet på best mulig måte ut til folket.

Dette var ett initiativ som var ment for å samle hundenorge, og det er absolutt ingen som blir tvunget til å være med men trodde kanskje holdningen for dette skulle være litt bedre.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ett initiativ som var ment for å samle hundenorge, og det er absolutt ingen som blir tvunget til å være med men trodde kanskje holdningen for dette skulle være litt bedre.. :whistle:

Problemet er nok at det du har skrevet har vært ganske uklart. Vi skjønner rett og slett ikke helt hva opplegget er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er nok at det du har skrevet har vært ganske uklart. Vi skjønner rett og slett ikke helt hva opplegget er..

Det forstår jeg, men som sagt ting er veldig i start fasen enda og det kommer mer informasjon så fort det er blitt planlagt mer. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke lage en egen nettside eller noe lignende? Jeg er ikke noe fan av facebook, men jeg vil gjerne ha mer informasjon om saker som dette. :)

Jeg var 3 år i 1991, så jeg har dessverre ikke fått med meg hele historikken rundt raseforbudet... Jeg ønsker å vite mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke lage en egen nettside eller noe lignende? Jeg er ikke noe fan av facebook, men jeg vil gjerne ha mer informasjon om saker som dette. :)

Jeg var 3 år i 1991, så jeg har dessverre ikke fått med meg hele historikken rundt raseforbudet... Jeg ønsker å vite mer!

Dette er som sagt ikke bare en gruppe på facebook men pga at så mange er på facebook så har jeg lagt den ut der..

Meningen er å danne en organisasjon som jobber ut til samfunnet og som også kommer til å ha en egen hjemmeside.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det negativt å spørre en oppdretter om en kan kjøpe to valper fra samme kull? Virker jeg useriøs da sånn at oppdrtteren ikke velger meg i det hele tatt? Og ja vet om littermate syndrom.
    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...