Gå til innhold
Hundesonen.no

Par innesperret av aggressiv hund


Happyface

Recommended Posts

Ganske bra gjort at en kennel ikke har hundevante folk på jobb, eller?

Forsto det slik at det var politiet som ikke hadde hundevante folk på jobb jeg.. Håper det, for hvis det var kennelen så er det bekymringsverdig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto det slik at det var politiet som ikke hadde hundevante folk på jobb jeg.. Håper det, for hvis det var kennelen så er det bekymringsverdig :wub:

Ja, det var vel kanskje sånn det var om jeg leser det litt saktere.. Men kennelen burde jo ha folk som kan fjerne sånne bikkjer? Og politiet burde sende hundevante folk når saken er aggressiv bikkje? Uansett, ikke spesielt imponert over håndteringa, godt dama ikke fikk veer, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig a en hund med amstaffliknende utseende som står og knurrer og oppfører seg aggressivt utenfor noens bolig får leve i fred,men helt vanlige familiehunder får ikke leve i fred og blir sporenstreks hentet og avlivet fordi politiet går etter utseende alene...

Men denne hunden som likner,OG oppfører seg aggressivt.."nei den har vi ikke sett"...

Idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ganske merkelig... Det som kanskje er like merkelig er at denne agressive hunden sitter så pent og blir fotografert...

Ellers er det jo bare uhørt at man skal behøve og sitte inne i 6 timer fordi det ikke går an og få fjerna en agressiv hund.. Og at man skal få beskjeder som at 'den forsvinner nok av seg selv'.. Er det egentlig ønskelig? Det er jo stor sannsynlighet for at noen i nerheten har barn eller hunder som kan bli neste offer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dette er alt for dårlig av politiet!

og stakkars bikkja var sikkert bare redd og usikker.... :wub: ser for meg senarioet, men masse folk rundt, som er redd for den, og prøver og lokke den med seg... :)

merkelig sak ja... godt det ikke ble noe mer alvorlig ut av det iallefall-..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er litt skummelt med en hund som faktisk beleirer noen i mange timer og som politi og kennelfolk mener de ikke klarer å håndtere?

Jeg gir beng i bildet, ett snev av sannhet er det nok i artikkelen. Hunden ble oppfattet som truende og da skal ikke vi stryke over bildet med en liten øm finger og si "staaaaakars, den var nok både redd og sulten den". Eh nei, en oppegående hund skal IKKE true om den blir prøvd jagd eller fjernet fra ett sted. Være seg en boxer, hummerogcanari, pomme eller chi.

Dette er enda en god grunn for å få tak i kompetente folk i distriktene som kan håndtere slike hunder. OG det burde jo strengt tatt vært ett kriterier på kennel at de kan håndtere farlige hunder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er litt skummelt med en hund som faktisk beleirer noen i mange timer og som politi og kennelfolk mener de ikke klarer å håndtere?

Jeg gir beng i bildet, ett snev av sannhet er det nok i artikkelen. Hunden ble oppfattet som truende og da skal ikke vi stryke over bildet med en liten øm finger og si "staaaaakars, den var nok både redd og sulten den". Eh nei, en oppegående hund skal IKKE true om den blir prøvd jagd eller fjernet fra ett sted. Være seg en boxer, hummerogcanari, pomme eller chi.

Dette er enda en god grunn for å få tak i kompetente folk i distriktene som kan håndtere slike hunder. OG det burde jo strengt tatt vært ett kriterier på kennel at de kan håndtere farlige hunder også.

Nei, det er ikke bare du som syns det er er litt skummelt, med en hund på den størrelsen så er det litt mer enn bare litt skummelt også. Poenget er at når noen ringer politiet og sier de er beleiret av en sint hund, så sender de folk som kan håndtere det. Poenget er at når politiet ringer en kennel fordi de ikke har folk som kan håndtere en sint hund, så sender DE folk som kan håndtere det.

Jeg driter i hvordan bikkja ser ut, jeg driter i om den var redd eller sulten. Det burde ikke være mulig at ingen kan hjelpe deg når du blir beleiret av en kjøter i flerfoldige timer.. Men, jeg er ikke overrasket over at det er sånn, tragisk nok. Det er flust av folk som jobber med hund fordi hunder er så nusselige og det er så koselig å stelle litt med dem. Vel, denne var hverken nusselig eller koselig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare du som syns det er er litt skummelt, med en hund på den størrelsen så er det litt mer enn bare litt skummelt også. Poenget er at når noen ringer politiet og sier de er beleiret av en sint hund, så sender de folk som kan håndtere det. Poenget er at når politiet ringer en kennel fordi de ikke har folk som kan håndtere en sint hund, så sender DE folk som kan håndtere det.

Jeg driter i hvordan bikkja ser ut, jeg driter i om den var redd eller sulten. Det burde ikke være mulig at ingen kan hjelpe deg når du blir beleiret av en kjøter i flerfoldige timer.. Men, jeg er ikke overrasket over at det er sånn, tragisk nok. Det er flust av folk som jobber med hund fordi hunder er så nusselige og det er så koselig å stelle litt med dem. Vel, denne var hverken nusselig eller koselig..

Flott, får bare bittelitt inntrykk av at folk forsvarer denne hunden og henger seg opp i hva den er lagd av ;)

Som jeg sier; dette beviser bare at vi trenger litt mer kompetente folk både i politi og kennelverden. Ingen skal behøve å være redd i flere timer i sitt eget hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste nyheten jeg har lest på lenge...

Kan ikke fatte hvorfor man ikke ringer viltnemda, jeg. Eller nærmeste nabo med jaktlisens. Få drittbikkja skutt, helt enkelt??

Det hadde man da gjort hvis det var en elg, en ulv, bjørn - ja troligivis også en ku... Hvorfor skal en hund få leve når den så åpenbart ikke er helt tilregnelig?

JEG hadde virkelig ikke hatt særlig lyst til å sittet innesperret i 6 timer pga en eller annen hund som bestemmer seg for det, uansett hvor glad i hunder jeg er.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet er jo helt sikkert tatt ut av ett vindu da folkens, ;) Betyr ikke at bikkja er rolig og avbalansert bare fordi han sitter og ser på fyren som stikker hue ut av vindu for å ta bilde ;)

Jeg syns det er utrolig ekkelt jeg, og veldig glad det ikke var jeg som bodde i det huset.. Tenk om det hadde vært barn i huset som hadde gått ut ;)

Den hunden bør nok desverre avlives hvis det er sånn at ingen kan håndtere den, det er jo begrensa hvor sulten den kan ha vært når den stakk av tidligere den dagen. Den har jo ikke akkurat vært på rømmen i ei uke liksom. Den stakk jo av rett før den kom til de stakkars folka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste nyheten jeg har lest på lenge...

Kan ikke fatte hvorfor man ikke ringer viltnemda, jeg. Eller nærmeste nabo med jaktlisens. Få drittbikkja skutt, helt enkelt??

Det hadde man da gjort hvis det var en elg, en ulv, bjørn - ja troligivis også en ku... Hvorfor skal en hund få leve når den så åpenbart ikke er helt tilregnelig?

JEG hadde virkelig ikke hatt særlig lyst til å sittet innesperret i 6 timer pga en eller annen hund som bestemmer seg for det, uansett hvor glad i hunder jeg er.

Susanne

Du sier det jeg tenker! Men ikke turde si høyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, får bare bittelitt inntrykk av at folk forsvarer denne hunden og henger seg opp i hva den er lagd av ;)

Er det helt uvesentlig da? Så mye som man med viten og vilje, ukritisk mikser og trikser med ulike molossere og rottiser. Herregud, antallet må jo ha eksplodert. Og det burde ikke komme som en overraskelse fra noen at det kan bo ganske mye (mot)vilje i en presadeauxborweiler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt uvesentlig da? Så mye som man med viten og vilje, ukritisk mikser og trikser med ulike molossere og rottiser. Herregud, antallet må jo ha eksplodert. Og det burde ikke komme som en overraskelse fra noen at det kan bo ganske mye (mot)vilje i en presadeauxborweiler...

Samme tenker jeg. Den følte seg vel trygg på verandaen, og ville forsvare sin trygghet. Ja, OM den var aggressiv da, siden kyndige hundefolk ikke fikk sett den. Valpis kunne nok også bjeffet sitt stygge mål om hun var innestengt og følte seg truet, men man ville sett på kroppsspråket at hun var redd; halen mellom bena, krum rygg og ørene fortvilt trukket tilbake. Og det hadde ikke sett/hørtes pent ut for dem som ikke visste, spes pga størrelsen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "innestengte" paret kunne jo bare gått ut gjennom verandadøren da.... om det var sånn at de MÅTTE ut.

Jeg hadde neppe latt en bikkje holde meg innestengt i 6 timer.

Lite naturlig å gjøre det, når ho hadde to uker til termin og det står en halvgal bikkje utenfor.

Eg hadde nok gått ut visst eg ikke var gravid. Men hadde aldri tatt sjans på det høygravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...