Gå til innhold
Hundesonen.no

få valpen husrein;)


cathrine26

Recommended Posts

Tålmodighet, tålmodighet og tålmodighet..

Følg med som en hauk på hver bevegelse valpen gjør, hvis den er på vei til å sette seg i tissestilling er det bare å løfte den opp, halen mellom beina og bære den ut.. Ros masse og sørg for at valpen forstår at det er fantastisk bra å gjøre det ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være skummelt å tisse på et nytt sted, mange valper vil ikke sette igjen lukten sin mer enn nødvendig..

Gå da gjerne på samme sted som valpen tisset sist, det hender det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene mine får gå løse, men ikke over hele huset, kun innen synsfeltet mitt slik at jeg kan følge med hele tiden. Men jeg prøver helst og komme de i forkjøpet. Jeg bruker og legge opp dagene slik at når vi er inne så sover valpen mest mulig, da er det lett og bare ta den med ut så fort den våkner. Går man en liten runde med det samme så er sannsynligheten stor for at den sovner når den kommer inn igjen. Ellers så er det vanlig at valper ikke tisser på ukjente plasser så det er nok bedre og ha en fast tisseplass i nærheten av huset hvor du kan ta den med når du går ut. Jeg gir alltid ros når valpene gjør fra seg ute, slik at de lettere forstår at det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha taalmodighet! Dette har vel saa mye med modning aa gjoere som med trening! Mange merker ofte en markert bedring rundt 4 mnd naar det gjelder renslighetstrening.

Bare merk deg at uke for uke, saa vil det bli litt bedre. Valpen begynner aa skjoenne konseptet med do ute bedre, og saa blir blaerekapasiteten bedre ogsaa. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er slik vi gjør det nå:rolleyes2: men virker som han holder seg når vi er på tur, for med engang han kommer inn tisser han:) men men bare ha tålmodighet skjønner jeg;)

Da får du bare være ute lenger :lol:

Du er jo heldig og har valp nå i en periode hvor man faktisk kan være ute endel, selvom det er valp. Selv fikk jeg valp på vinteren akkurat idet temperaturen var nådd en god del minus.

Så jeg ville bare oppholdt meg mye ute, og vært inne når valpen er trøtt, sånn at den sover der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er slik vi gjør det nå:rolleyes2: men virker som han holder seg når vi er på tur, for med engang han kommer inn tisser han:) men men bare ha tålmodighet skjønner jeg;)

Vent litt ute før dere går inn, kanskje tisser han da. Hvis ikke, så går dere inn (helt inn i stua f.eks) uten å kle av dere, og så rett ut igjen. Da har han blitt lurt til å slappe av, og vil sannsynligvis tisse ute. Lykke til :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en avis og legg i litt tiss og legg den ut i hagen ved inngangen. Da kjenner den igjen litt av lukten utendørs. Si tisstisstiss, og belønn og vær glad når den tisser ute. Hvis den tisser inne, ta den rett ut i hagen, selv om den er ferdig tisset inne. Bruk gode vaskemidlet på gulvet inne. Ta den ut ofte. Etter lek, måltid og søvn. Bare gå mye ut med den. Vær tålmodig. Uhell vil skje. Ikke gjør noe hvis det skjer. Bare pass bedre på.

Med denne oppskriften har begge mine valper lett lært seg å bli husrene. Selv på kaldeste vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...