Gå til innhold
Hundesonen.no

Kleskode


Akita

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Vel, selv om ingen av kundene kan se deg, så kan kollegaene og sjefen se deg. Jeg ville kledd meg normalt, men ikke spesielt pyntet. Dvs. jeg ville ikke brukt joggebukse på jobb :ahappy: olabukse og hva du måtte ønske over f. eks. Da jeg jobbet som telefonselger så jeg aldri at noen hadde joggebukse, hverken av selgerne eller kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv om ingen av kundene kan se deg, så kan kollegaene og sjefen se deg. Jeg ville kledd meg normalt, men ikke spesielt pyntet. Dvs. jeg ville ikke brukt joggebukse på jobb :ahappy: olabukse og hva du måtte ønske over f. eks. Da jeg jobbet som telefonselger så jeg aldri at noen hadde joggebukse, hverken av selgerne eller kundeservice.

Men hva med merkeklær? Altså sportsklær, men tenker ikke på vanlige joggebukse med stiper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke joggebukse egentlig? For meg er joggebukse vanlig. Jeg går så og si aldri med dongribukse, utenom når jeg skal noe speiel da. Føler meg mye mer vell i en joggebukse enn dongribukse, og for emg er dette det viktigste, ikke hvordan det ser ut :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber med kundeservice og hos oss kommer man i akkurat det man føler for, men nå er vi jo og veldig få som jobber hos oss, det er maks 6 av oss på jobben hver dag og vi kjenner hverandre vledig godt. Jeg går ofte i gammal slitt hullete joggebukse og stor genser/tskjorte uten at noen bryr seg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at jeg spør er at vi har nå fått kleskode her på jobben. Sitter som sagt på tlf hele dagen og vi må nå gå i dress og pen klær (tilsvarende) for oss jenter.

Og eg kjenner at eg blir SPRØ! Har aldri vært jente jentete og går helst i merke sportsklær, men det er det nå slutt på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dress og penklær for telefonselger?? DET syns jeg høres unødvendig ut ja. Men jeg syns om sagt også joggebukse er litt slaskete igjen. Kunne kanskje tillatt meg det en gang i ny og ne med en ok joggebukse om det var få som jobbet der og man kjente hverandre veldig godt, men i mitt hode er ikke joggebukse noe man går på jobb i. Uansett om kunden kan se meg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobba som telefonselger fikk vi beskjed om å komme i "ordentlige, normalt pene klær" altså ikke joggebukser eller slaske klær osv. (sportsklær går også under "ikke lov" klær i mitt hode da.) Noe jeg syns hørtes greit ut. Olabukse og genser/topp funka supert. Men dress/penklær syns jeg høres helt ekstremt ut. Hadde jeg aldri giddi. Ok, man skal kle seg ordentlig, men det er måte på til unødvendige kleskoder da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke joggebukse egentlig? For meg er joggebukse vanlig. Jeg går så og si aldri med dongribukse, utenom når jeg skal noe speiel da. Føler meg mye mer vell i en joggebukse enn dongribukse, og for emg er dette det viktigste, ikke hvordan det ser ut :wub:

Enkelt og greit fordi det SER sjuskete ut når man ikke trener/ligger på sofaen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva med merkeklær? Altså sportsklær, men tenker ikke på vanlige joggebukse med stiper på.

Vet du, joggebukse er ikke feil, enten den er av den litt mer fancy sorten eller ikke :wub: That's my opinion. Jeg går glatt i joggeklær på jobb en dag (jobber ikke som telefonselger, men noe i samme gate, og det er kun sjefen og kollegene mine som ser meg). Så lenge klærne er rene og uten flekker og/eller hull, så gir jeg blanke i hva de rundt meg måtte synes om mitt valg av klær.

Enkelt og greit fordi det SER sjuskete ut når man ikke trener/ligger på sofaen :)

Jeg er en sjusk :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at jeg spør er at vi har nå fått kleskode her på jobben. Sitter som sagt på tlf hele dagen og vi må nå gå i dress og pen klær (tilsvarende) for oss jenter.

Og eg kjenner at eg blir SPRØ! Har aldri vært jente jentete og går helst i merke sportsklær, men det er det nå slutt på..

Jeg har jobbet på kundesenter i et veldig stort firma, under et stort konsern. Vi på kundesenteret så aldri kundene, kun hverandre. Og alltid hadde man kledd seg i hva man vil, så lenge man så ok ut. Dvs helt vanlige klær.

En dag fikk de forhandleransvarlige dresskode (greit nok fordi de ofte var i møter med forhandlere og kunder), og de kom gladelig på jobb i dyre merkeklær og stive dresser uansett om de skulle i kundemøter eller ha kontordag på jobben. Det ble et stort skille på oss plutselig. Og da fikk den ene av teamlederne på kundesenteret for seg at kanskje vi også skulle innføre slik dresskode.

Men det var det ingen som godtok. For oss ble det bare lattelig å sitte der på tlf i stivpyntede klær. Så jentene kom i joggesko og slitte jeans dagen etter for å markere hvor dustete vi synes det var. Siden ble det aldri snakket om igjen :wub:

Jeg kan ikke skjønne hvorfor dere må ha dresskode når dere er telefonselgere, og synes det er helt unødvendig.

Min mening :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg tenker sånn jeg at når bedriften innfører kleskode, så er det kanskje en grunn til det? Hvis halve bedriften suser rundt som teletubbies så kan man kanskje se behovet.. Hvis du ikke er komfortabel med kleskoden, så går det an å ta det opp med ledelsen på en saklig måte. Gjerne gjennom tillitsvalgt som kan ta det tjenestevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker som så at klær også gjør en litt mer profesjonell. Jeg mistenker at de fleste føler seg mer oppegående med litt penklær på seg. Jeg gjør i hvert fall det. Så de kan vel være en grunn til at de har satt kleskode? Kanskje de opplever at salget går tregt og at atmosfæren på kontoret er slapp? Kanskje de rett og slett ønsker å dra dere opp av sofaen og ut på jobb :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker sånn jeg at når bedriften innfører kleskode, så er det kanskje en grunn til det? Hvis halve bedriften suser rundt som teletubbies så kan man kanskje se behovet.. Hvis du ikke er komfortabel med kleskoden, så går det an å ta det opp med ledelsen på en saklig måte. Gjerne gjennom tillitsvalgt som kan ta det tjenestevei.

Jeg tenker som så at klær også gjør en litt mer profesjonell. Jeg mistenker at de fleste føler seg mer oppegående med litt penklær på seg. Jeg gjør i hvert fall det. Så de kan vel være en grunn til at de har satt kleskode? Kanskje de opplever at salget går tregt og at atmosfæren på kontoret er slapp? Kanskje de rett og slett ønsker å dra dere opp av sofaen og ut på jobb :rolleyes2:

Skulle tro dere var inne på noe, men nei. Vi tar budsjetter og mer. Vi løper heller ikke rundt som teletubbies. Men Margrethe traff med at vi skal føle oss mer oppegående, vi skal føle oss bra.

Men jeg har aldri følt meg komfertabel med fin fin klær. Har aldri gått i det. Er rett og slett ikke meg. selvtilliten synker i det jeg tar på meg en dongri, er ikke noe modell så føler meg bare æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjøp en dressbukselignende greie på H&M eller noe slikt da? Man MÅ ikke kle seg i pintrang olabukse selv om man skal kle seg ordentlig :rolleyes2: Finnes mye "pen"bukser som er sånn halvtettsittende o.l.

Jeg er heller ikke noe glad i dongeribukser, og dressbukselignende saker syntes ikke jeg er noe bedre.

På kropper som meg, så sitter det stramt over hoftene/rompa, og løst etter.. noe som får det til å se ut som om jeg er brei hele veien nedover.

Personlig syntes jeg tights og en topp er perfekt til vanlig, og skal jeg "ut" (f.eks. shopping) så plasserer jeg på et par fine støvletter og en litt penere topp + casual kåpe.

Dette er noe jeg føler meg utrolig vel i selv, og det er i sånne klær jeg strutter av selvtillit.

Nå kan man jo kanskje spørre seg hva jeg pynter meg med, men da hopper jeg litt over på kjole og lekre topper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er "litt rund" kommer man langt med en jeans i boot-cut. Den er passe stram over mage, hofter og bak, har plass til lår, men smalner over nedre lår og knær før den "slenger" litt nederst igjen. Den gir dermed kroppen form, selv om man ikke har det selv.. Og da kan man ha en fin genser eller skjorte over, trenger ikke ha det i buksa. Om man er rundt oventil, er det som regel pent med V-hals, og genseren skal gjerne sitte litt tett over skuldre og bryst, men kan være løs i midjen. Nå er det veldig mye lange gensre med V-hals til salgs, bla billig hos HM, som da kan skjule bollemage og disserumpe, men likevel se pen ut. Pent kledd er ikke ensbetydende med dress/kjole. Og nei, sportsklær uansett merke, farge og form er IKKE pent kledd, det er casual så det synger etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet som telefonselger av markedsføring på internett. Og der hadde vi kleskoder og måtte kle oss pent. For det første så har klær noe med holdning, og det å ta jobben seriøst. og for det andre skal man være kledd til evnt møter med kundene :) Ikke ofte vi måtte ut å møte kunden, men om kunden ville at vi skulle komme for å fremvise produktet vårt på en bedre måte, så skulle vi være parate til å kunne treffe de.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at jeg spør er at vi har nå fått kleskode her på jobben. Sitter som sagt på tlf hele dagen og vi må nå gå i dress og pen klær (tilsvarende) for oss jenter.

Og eg kjenner at eg blir SPRØ! Har aldri vært jente jentete og går helst i merke sportsklær, men det er det nå slutt på..

Du kommer langt med ei pen dressbukse fra H&M som IW sier, eller en blazerlignendejakke, et litt highwaistskjørt med ei langermet skjorte oppi (for de som ikke liker litt tette bukser). Men også jeansen kan pyntes opp med en litt finere topp, penere sko (ikke joggesko mens f.eks ballerina eller lavere støvletter med en liten hæl), litt smykker f.eks. Det er ikke snakk om å se stivpynta ut, bare freshe opp antrekket med litt detaljer for penere anledninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig glad i stramme bukser selv, så mitt valg er å bruke mye tights, pologenser og en avslappet kjole/genserkjole i ull over. Det er behagelig det!

Tights glemte jeg! Kraftig undervurdert med riktig top/kjole/tunika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer langt med ei pen dressbukse fra H&M som IW sier, eller en blazerlignendejakke, et litt highwaistskjørt med ei langermet skjorte oppi (for de som ikke liker litt tette bukser). Men også jeansen kan pyntes opp med en litt finere topp, penere sko (ikke joggesko mens f.eks ballerina eller lavere støvletter med en liten hæl), litt smykker f.eks. Det er ikke snakk om å se stivpynta ut, bare freshe opp antrekket med litt detaljer for penere anledninger :)

Det der hørtes stivpyntet ut i min mening... men nå er jeg ganske enkel og plain da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min tar vi jobben like seriøst om vi sitter i en bahagelig stygg joggebukse og hettegenser så jeg må si jeg ikke helt ser problemet med det når kundene uansett ikke ser meg..

jeg liker faktisk å ha på en STOR hettegenser jeg, for da kan jeg gjemme meg litt unna i den når kundne er slemme med meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...