Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefalinger av hundebøker


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg ønsker å lese flere hunderbøker, men vet ikke helt hvilke jeg skal kjøpe meg (eller ønske meg til bursdag og jul rettere sagt :no: ) så jeg tenkte vi kunne lage en anbefalingstråd om hundebøker :icon_confused:

Jeg driver jo mest med agility, så om noen har noen anbefalinger angående agility bøker så takker jeg med glede ja til å få høre om de! :icon_redface: Ellers ønsker jeg å lese generelt om hundetrening, hundeatferd osv. Jeg er spesielt interessert i å lese om klikkertrening og shaping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturkollisjonen av Jean B Donaldson hvis ikke du har lest den! Relativt lettlest og utrolig fengende. Omhandler treningsmetoder og setter leseren i "hundeposisjon" for å forstå hvordan straff virker på dyret. Utrolig bra, lest den flere ganger.

Også den "gamle" klassikeren: Ikke skyt hunden. Veldig bra, men også tung enkelte steder (særlig om man ikke er en vandrende hundeatferdsordbok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På agility er Shaping Success med Susan Garret en absolutt must-have! Veldig bra bok. Også Control Unleashed med Leslie McDevitt er veldig bra. Begge disse omhandler i utgangspunktet trening ift. agility, men tar opp mye rundt adferd, problemstillinger og teknikker man kan bruke i all slags trening. Jeg driver ikke agility, men har lest begge og bruker dem "aktivt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturkollisjonen av Jean B Donaldson hvis ikke du har lest den! Relativt lettlest og utrolig fengende. Omhandler treningsmetoder og setter leseren i "hundeposisjon" for å forstå hvordan straff virker på dyret. Utrolig bra, lest den flere ganger.

Også den "gamle" klassikeren: Ikke skyt hunden. Veldig bra, men også tung enkelte steder (særlig om man ikke er en vandrende hundeatferdsordbok).

Den første tror jeg at min mor har fortalt meg om. Den høres meget spennende ut ihvertfall :no: Den skal jeg først se om vi har hjemme :icon_confused:

Den andre har jeg faktisk lest. Kjempe bra bok :icon_redface: Men veldig avansert da. Jeg kunne lest den flere ganger.

På agility er Shaping Success med Susan Garret en absolutt must-have! Veldig bra bok. Også Control Unleashed med Leslie McDevitt er veldig bra. Begge disse omhandler i utgangspunktet trening ift. agility, men tar opp mye rundt adferd, problemstillinger og teknikker man kan bruke i all slags trening. Jeg driver ikke agility, men har lest begge og bruker dem "aktivt".

Takk for svar. Den første tittet jeg på isted. Jeg tror jeg skal ønske meg den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...