Gå til innhold
Hundesonen.no

Dressurkurs eller?

Cairmal

Recommended Posts

Selv om mine to små ikke akkurat er av den sterkeste rasen, så kan de omtrent dra armer ut av ledd. Dette er som for de fleste hundeeiere i samme situasjon et stort irritasjonsmoment vil jeg tro. :icon_confused: Når vi skal ut å gå er det kun lukter,lyder og alt annet enn meg som gjelder. Jeg har jo forståelse for at hunder har uendelig flere sanser enn oss,og finner alt interessant. Men det er når hele turen baserer seg på å bytte på å sniffe på hver side av veien hvert 5 sek at det er til å bli gal av. Spesielt når de er to som går i hver sin retning. Ja,som dere tenker,det er utrolig flaut. Jeg er ikke typen som skylder på hunden for dette. Vet godt problemet ligger hos meg selv og samboeren min som ikke har vært flinke nok til å ha kuskus på dem.

Men om jeg har forsøkt å gjøre noe med dette`? jaa! Har prøvd å stoppe opp når de drar,for så å ikke gå videre før båndet er slakt,og de fokuserer på meg. Har også forsøkt å snu å gå andre veien hvis de drar. Prøvd med godbiter som så vidt funker av og til. Repetert det gang på gang,men neida. Null interesse. De er utrolig lydige i hjemmet. Kan bare peke på dem,så legger de seg. Si det er leggetid,og de går å legger seg i burene.

Tenker tiden har vært inne lenge nå for å melde dem på et dressurkurs, da jeg føler jeg ikke kommer noen vei alene med denne turgåingen.

Har noen av dere noen kurs å anbefale? De er 1,5år og 6mnd gamle hver. Problemet er vel det at jeg bor i Mandalsområdet,og finner ingen kurs her. (Ellers hadde de vel allerede ha vært på det) Kr.sand er jo et alternativ.

Har dere selv positive eller negative erfaringer med slike kurs? Så et kurs i Kr.sand som varte over tre dager. Selv synes jeg det hørtes litt lite ut,men.

(Håper jeg denne gangen kan slippe hissige tilbakemeldinger om at jeg f.eks må komme fra en annen planet som ikke har gjort det og det) :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...