Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeutstilling, BSKB Bønes


Riot

Recommended Posts

Hei hei.

Drøsser på med et par bilder fra dagens utstilling. Fikk selv tafset grådig på shiba og dens utseende-messig-storebror akita. :icon_clapping:

Helt forferdelig gult lyst som gjorde at shibaene så mer gråaktig ut enn rød, papilloner grønnaktig istedenfor hvit, blahblahblah. Like greit med svart hvitt, dog jeg har FORSØKT å fikse på hvitbalansen på et par bilder. Ble ikke så imponert, men la gå. Orker ikke redigere mer.

God fornøyelse!

img7663.jpg

img7665s.jpg

img7666f.jpg

img7673i.jpg

img7676g.jpg

img7682.jpg

img7688f.jpg

img7694n.jpg

img7733fg.jpg

img7739f.jpg

img7742h.jpg

img7743.jpg

img7755x.jpg

img7759.jpg

img7765e.jpg

img7766o.jpg

img7772y.jpg

img7772edit.jpg

img7776g.jpg

img7778edit.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder, gjør seg virkelig med sort/hvit ja! Hallbilder er ikke lett, kunne ønske jeg fikk mine bilder så skarpe og klare! Hvilket kamera og objektiv har du?

Og tar du dem i sort/hvitt, eller gjør du det om etterpå?

Tok alle i svart/hvitt, men skyter man i RAW så er bildene kun s/h på skjermen der. Når man importerer dem i f.eks Lightroom så har de farger. Bruker et Canon 5D Mark II m/ tilbehør, og et Canon EF 85mm f/1.8USM. Ville ta med et Canon EF 70-200 f/4L IS og Canon EF 16-35 f/2.8L Mark II men med det dårlige lyset der så hadde jeg surfet på iso 6400. Disse bildene er tatt mellom ISO1000 og ISO2000.

Kjempeflotte bilder! :icon_clapping: Takk for at du delte dem! :frantics:

Tusen hjertelig. :frantics:

EDIT ADD: Legger til bilder her slik at folk slipper bytte side for å finne fram. :frantics: Disse var jeg mindre fornøyd med. Mest på grunn av bevegelse, for tett skutt eller omvendt, etc etc... men vær så god. :frantics:

img7658w.jpg

img7741w.jpg

img7818w.jpg

img7823c.jpg

img7838a.jpg

img7928.jpg

img7940x.jpg

img7981m.jpg

img8000.jpg

img8012is.jpg

img8074f.jpg

img8075w.jpg

img8101g.jpg

img8121y.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn mine her også, selv om de ikke er like bra :frantics: Eller like mange :frantics:

(Ødelegge kjæresten sin tråd med stygge bilder :icon_clapping: )

61262_481261810609_733890609_7413049_116110_n.jpg

Lhasa Apso valper er noe av det søteste som finnes :frantics:

61262_481261825609_733890609_7413052_986263_n.jpg

61262_481261830609_733890609_7413053_4772909_n.jpg

BIG 2 Sheltie

61262_481261835609_733890609_7413054_2046899_n.jpg

BIG 1 og BIS 4, Papillon valp

61262_481261840609_733890609_7413055_3191813_n.jpg

BIS oppdrett, Tibetansk Spaniel fra Kennel Lyngtunet.

61886_481264985609_733890609_7413099_7596379_n.jpg

Bearded Collie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det bare er i s/h på skjermen, det er det ikke på mitt? Men har kanskje noe med programvaren å gjøre. (og jeg har nikon da). Tror jeg må begynne å skyte i raw, da har man vel bedre forutsetninger for å få hallbilder (og andre bilder) bra... jeg vil bli like flink som deg! *fan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at det bare er i s/h på skjermen, det er det ikke på mitt? Men har kanskje noe med programvaren å gjøre. (og jeg har nikon da). Tror jeg må begynne å skyte i raw, da har man vel bedre forutsetninger for å få hallbilder (og andre bilder) bra... jeg vil bli like flink som deg! *fan*

Skyter du i JPG så forblir de svart/hvit. Må være RAW da RAW tar opp all dataen og lagrer infoen (jeg har plass til rundt 500 bilder @ 21mpx i raw, men over tusen eller totusen i 21mpx jpg) slik at når du redigerer i f.eks Adobe Camera Raw (Plugin som følger med Photoshop) eller Adobe Photoshop Lightroom så vil du ikke få stygge artifakter og mangle data i bildet.

Jeg suger i å forklare, så enklest å bare si: Ta et bilde av stuen din i .jpg og et i .nef (raw). Åpne i f.eks Photoshop og rediger de. Er mye bedre. :icon_clapping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyter du i JPG så forblir de svart/hvit. Må være RAW da RAW tar opp all dataen og lagrer infoen (jeg har plass til rundt 500 bilder @ 21mpx i raw, men over tusen eller totusen i 21mpx jpg) slik at når du redigerer i f.eks Adobe Camera Raw (Plugin som følger med Photoshop) eller Adobe Photoshop Lightroom så vil du ikke få stygge artifakter og mangle data i bildet.

Jeg suger i å forklare, så enklest å bare si: Ta et bilde av stuen din i .jpg og et i .nef (raw). Åpne i f.eks Photoshop og rediger de. Er mye bedre. :frantics:

Å nå skjønner jeg :icon_clapping: Jeg må kjøpe meg et større minnekort, så tenker jeg å sette kameraet til å ta i både raw og jpeg. Takk for forklaringer, mente ikke å kuppe tråden.

ps. trenger ikke gå så lenge mellom hver gang du legger ut bilder altså :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre ikke så hundeaktiv. Blir ikke å skaffe meg egen hund før neste år. Holder med Marie sin Blondie. Blir nok ikke å legge ut noen bilder igjen før neste gang frøken "Only Blondie" drar meg med på neste. Forhåpentligvis under bedre lysforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn mine her også, selv om de ikke er like bra :frantics: Eller like mange :frantics:

(Ødelegge kjæresten sin tråd med stygge bilder :icon_clapping: )

61262_481261830609_733890609_7413053_4772909_n.jpg

BIG 2 Sheltie

Pretty jo :frantics: Rebusdatter :frantics: Synes det er litt moro at hun gjør det så bra, for hun er en favoritt hos meg. Har selv satt henne til BIR da hun var akkurat 9 mnd. (uoff. utstilling). Hun heter WJW-10 Kelroe's Pretty Black Rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pretty jo :icon_clapping: Rebusdatter :frantics: Synes det er litt moro at hun gjør det så bra, for hun er en favoritt hos meg. Har selv satt henne til BIR da hun var akkurat 9 mnd. (uoff. utstilling). Hun heter WJW-10 Kelroe's Pretty Black Rose.

Ja, jeg måtte leite henne frem i katalogen for å finne ut hvem hun var :frantics: Meget pen dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...