Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeutstilling, BSKB Bønes

Riot

Recommended Posts

Skrevet

Hei hei.

Drøsser på med et par bilder fra dagens utstilling. Fikk selv tafset grådig på shiba og dens utseende-messig-storebror akita. :icon_clapping:

Helt forferdelig gult lyst som gjorde at shibaene så mer gråaktig ut enn rød, papilloner grønnaktig istedenfor hvit, blahblahblah. Like greit med svart hvitt, dog jeg har FORSØKT å fikse på hvitbalansen på et par bilder. Ble ikke så imponert, men la gå. Orker ikke redigere mer.

God fornøyelse!

img7663.jpg

img7665s.jpg

img7666f.jpg

img7673i.jpg

img7676g.jpg

img7682.jpg

img7688f.jpg

img7694n.jpg

img7733fg.jpg

img7739f.jpg

img7742h.jpg

img7743.jpg

img7755x.jpg

img7759.jpg

img7765e.jpg

img7766o.jpg

img7772y.jpg

img7772edit.jpg

img7776g.jpg

img7778edit.jpg

Skrevet

Nydelige bilder, gjør seg virkelig med sort/hvit ja! Hallbilder er ikke lett, kunne ønske jeg fikk mine bilder så skarpe og klare! Hvilket kamera og objektiv har du?

Og tar du dem i sort/hvitt, eller gjør du det om etterpå?

Skrevet

Nydelige bilder, gjør seg virkelig med sort/hvit ja! Hallbilder er ikke lett, kunne ønske jeg fikk mine bilder så skarpe og klare! Hvilket kamera og objektiv har du?

Og tar du dem i sort/hvitt, eller gjør du det om etterpå?

Tok alle i svart/hvitt, men skyter man i RAW så er bildene kun s/h på skjermen der. Når man importerer dem i f.eks Lightroom så har de farger. Bruker et Canon 5D Mark II m/ tilbehør, og et Canon EF 85mm f/1.8USM. Ville ta med et Canon EF 70-200 f/4L IS og Canon EF 16-35 f/2.8L Mark II men med det dårlige lyset der så hadde jeg surfet på iso 6400. Disse bildene er tatt mellom ISO1000 og ISO2000.

Kjempeflotte bilder! :icon_clapping: Takk for at du delte dem! :frantics:

Tusen hjertelig. :frantics:

EDIT ADD: Legger til bilder her slik at folk slipper bytte side for å finne fram. :frantics: Disse var jeg mindre fornøyd med. Mest på grunn av bevegelse, for tett skutt eller omvendt, etc etc... men vær så god. :frantics:

img7658w.jpg

img7741w.jpg

img7818w.jpg

img7823c.jpg

img7838a.jpg

img7928.jpg

img7940x.jpg

img7981m.jpg

img8000.jpg

img8012is.jpg

img8074f.jpg

img8075w.jpg

img8101g.jpg

img8121y.jpg

Skrevet

Jeg legger inn mine her også, selv om de ikke er like bra :frantics: Eller like mange :frantics:

(Ødelegge kjæresten sin tråd med stygge bilder :icon_clapping: )

61262_481261810609_733890609_7413049_116110_n.jpg

Lhasa Apso valper er noe av det søteste som finnes :frantics:

61262_481261825609_733890609_7413052_986263_n.jpg

61262_481261830609_733890609_7413053_4772909_n.jpg

BIG 2 Sheltie

61262_481261835609_733890609_7413054_2046899_n.jpg

BIG 1 og BIS 4, Papillon valp

61262_481261840609_733890609_7413055_3191813_n.jpg

BIS oppdrett, Tibetansk Spaniel fra Kennel Lyngtunet.

61886_481264985609_733890609_7413099_7596379_n.jpg

Bearded Collie

Skrevet

Så rart at det bare er i s/h på skjermen, det er det ikke på mitt? Men har kanskje noe med programvaren å gjøre. (og jeg har nikon da). Tror jeg må begynne å skyte i raw, da har man vel bedre forutsetninger for å få hallbilder (og andre bilder) bra... jeg vil bli like flink som deg! *fan*

Skrevet

Så rart at det bare er i s/h på skjermen, det er det ikke på mitt? Men har kanskje noe med programvaren å gjøre. (og jeg har nikon da). Tror jeg må begynne å skyte i raw, da har man vel bedre forutsetninger for å få hallbilder (og andre bilder) bra... jeg vil bli like flink som deg! *fan*

Skyter du i JPG så forblir de svart/hvit. Må være RAW da RAW tar opp all dataen og lagrer infoen (jeg har plass til rundt 500 bilder @ 21mpx i raw, men over tusen eller totusen i 21mpx jpg) slik at når du redigerer i f.eks Adobe Camera Raw (Plugin som følger med Photoshop) eller Adobe Photoshop Lightroom så vil du ikke få stygge artifakter og mangle data i bildet.

Jeg suger i å forklare, så enklest å bare si: Ta et bilde av stuen din i .jpg og et i .nef (raw). Åpne i f.eks Photoshop og rediger de. Er mye bedre. :icon_clapping:

Skrevet

Jeg og Frida etter vi vant vårt første Cert. :frantics:Uff, bilring :icon_clapping:

Nåh så söt bild av er, både du och Frida ser strålandes förnöjda och glada ut :frantics:

Ja, nu fick jag äntligen se halvparten av bilderna iallafall och det var massa fina bilder!

Skrevet

Er 14mb med bilder, så om du ikke har noe særlig til rask linje (eller hundesonen.no laster tregt for deg) så må du nok bare smøre på deg tålmodighet, gi hunden godmat og vips så skal de ha kommet fram! Automagisk, faktisk.

Skrevet

Skyter du i JPG så forblir de svart/hvit. Må være RAW da RAW tar opp all dataen og lagrer infoen (jeg har plass til rundt 500 bilder @ 21mpx i raw, men over tusen eller totusen i 21mpx jpg) slik at når du redigerer i f.eks Adobe Camera Raw (Plugin som følger med Photoshop) eller Adobe Photoshop Lightroom så vil du ikke få stygge artifakter og mangle data i bildet.

Jeg suger i å forklare, så enklest å bare si: Ta et bilde av stuen din i .jpg og et i .nef (raw). Åpne i f.eks Photoshop og rediger de. Er mye bedre. :frantics:

Å nå skjønner jeg :icon_clapping: Jeg må kjøpe meg et større minnekort, så tenker jeg å sette kameraet til å ta i både raw og jpeg. Takk for forklaringer, mente ikke å kuppe tråden.

ps. trenger ikke gå så lenge mellom hver gang du legger ut bilder altså :frantics:

Skrevet

Er dessverre ikke så hundeaktiv. Blir ikke å skaffe meg egen hund før neste år. Holder med Marie sin Blondie. Blir nok ikke å legge ut noen bilder igjen før neste gang frøken "Only Blondie" drar meg med på neste. Forhåpentligvis under bedre lysforhold.

Skrevet

Hehe vakkert bilde av Bacco (Berneren) :icon_clapping: Snikfotografering er morro :frantics: Tok du flere av oss der borte? og gjerne av samojeden som sto der og :frantics:

Skrevet

Veldig stilige bilder, og veldig mange fine hunder. Du har åpenbart et godt "øye"!

img7766o.jpg

img7776g.jpg

Er dette en renraset mops? Ble den stilt ut? Hvordan gikk det i så fall? Utrolig fin, synes jeg!

Skrevet

Veldig stilige bilder, og veldig mange fine hunder. Du har åpenbart et godt "øye"!

Er dette en renraset mops? Ble den stilt ut? Hvordan gikk det i så fall? Utrolig fin, synes jeg!

Nei, det var en blanding mellom mops og shih tzu :icon_clapping: Om jeg husker rett.

Skrevet

Jeg legger inn mine her også, selv om de ikke er like bra :frantics: Eller like mange :frantics:

(Ødelegge kjæresten sin tråd med stygge bilder :icon_clapping: )

61262_481261830609_733890609_7413053_4772909_n.jpg

BIG 2 Sheltie

Pretty jo :frantics: Rebusdatter :frantics: Synes det er litt moro at hun gjør det så bra, for hun er en favoritt hos meg. Har selv satt henne til BIR da hun var akkurat 9 mnd. (uoff. utstilling). Hun heter WJW-10 Kelroe's Pretty Black Rose.

Skrevet

Pretty jo :icon_clapping: Rebusdatter :frantics: Synes det er litt moro at hun gjør det så bra, for hun er en favoritt hos meg. Har selv satt henne til BIR da hun var akkurat 9 mnd. (uoff. utstilling). Hun heter WJW-10 Kelroe's Pretty Black Rose.

Ja, jeg måtte leite henne frem i katalogen for å finne ut hvem hun var :frantics: Meget pen dame!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...