Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruksstevne i Tromsø

Carina

Recommended Posts

Cane har deltatt i klasse A rundering i Tromsø i dag. Det er bare 2. gang vi stiller i A-rundering, og jeg hadde dermed ikke mer mål enn at vi skulle komme oss over 500 poeng. Det klarte vi med god margin, for Cane knallet til med 575 poeng og sitt første CERT! :P:D:(

Gratulerer også til Mailin og Lira med godkjent D-spor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane har deltatt i klasse A rundering i Tromsø i dag. Det er bare 2. gang vi stiller i A-rundering, og jeg hadde dermed ikke mer mål enn at vi skulle komme oss over 500 poeng. Det klarte vi med god margin, for Cane knallet til med 575 poeng og sitt første CERT! :(:D:P

Gratulerer :P

Gratulerer også til Mailin og Lira med godkjent D-spor! :P

GRATULERER :D Det var moro å høre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Noen etterlyste poeng, kopierer bare fra bloggen:

"I dag har vi vært på runderingskonkurranse i Tromsø. Jeg hadde en ønskemål om å komme over 500 poeng, og det klarte vi. Dessverre fikk jeg ikke med meg dommerkommentarene og de er heller ikke satt opp på resultatskjemaet slik de pleier å være, derfor er det bare mine egne kommentarer denne gangen. Dommer var forøvrig Harald Grøndahl som er medeier i schäferkennelen Brandfjellet. Går bare rett på sak:

Rundering: 9 – Her var det fører som tøysa det til i starten. Nerver gjorde at jeg sendte som ei ku og sendte om igjen der jeg ikke hadde behøvd. Ellers fikk Cane skryt for at han jobbet godt og for at han samarbeidet veldig bra.

Feltsøk: 7 – Cane lot seg lure av terrenget og dekket dermed ikke ytre høyre hjørne skikkelig. Det igjen førte til at vi mistet en gjenstand. I tillegg byttet den dusten gjenstand, han var på vei inn med en da han fikk en annen i nesen. Dette er normalt ikke noe problem, jeg tror rett og slett det var fordi den gjenstanden han fikk i nesen var en pinne. Ellers synes jeg han jobbet godt.

Til sammen 303 poeng i skogen.

Fri ved foten: 9 – Vi tøysa litt på forflytningene, også slapp han vel kontakten et par ganger.

Innkalling med stå og dekk: 10!

Fremadsending: 6 – Kommanderte stå i begge ender for å unngå at han ble for lang.

Kryp: 10! – Yesss!! Denne har vi jobbet for. :D

Hals: 8 – Ja, det er da dette med at han omtrent dekker når han halser. Kunne sikkert vært litt jevnere også.

Fritt hopp over hinder: 9 – Husker ikke denne, så vet ikke hva dommer trakk for.

Metallapport: 9 – Kunne hatt litt bedre tempo inn.

Tungapport: 10!

Stigeklatring: 10!

Fellesdekk med skudd: 10! – Jaddaaaa! :D

I alt 272 poeng på lydigheten! Litt forandring fra sist når vi hadde 4 nuller. :P

Ikke nok med at vi kom over 500 poeng, men poden gikk like godt hen og smalt til med sitt første CERT på 575 poeng!! Jeg må stadig se på skjemaet bare for å skjønne at det er sant. I kveld har gutten fått litt ekstra godt i maten, samt at jeg har kjøpt litt vomstrimler og litt forskjellig til han.

Verdens beste Cane!!"

100708-03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER CARINA OG CANE! Det var vel fortjent, herlig å se på :D Og hyggelig å treffes igjen! Er jo ikke så lenge til neste gang (du får si ifra om du vil trene litt om du kommer tidligere...).

Du fikk ikke kommentarer fordi dommeren ikke har kommentarer ved 9 og 10, det er bare små skjønnhetsfeil ved 9, som feks litt uryddig start e.l. Ellers vet du jo hva han trakk på i feks fremadsendinga :D

(og ikke for å skryte altså, men jeg er veldig fornøyd med et godt gjennomført stevne, samt opprykk til C i dag :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER CARINA OG CANE! Det var vel fortjent, herlig å se på :P Og hyggelig å treffes igjen! Er jo ikke så lenge til neste gang (du får si ifra om du vil trene litt om du kommer tidligere...).

Tuuusen takk! Hyggelig å treffe dere også igjen. :D Får se hva det blir til i helgen, har ikke bestemt meg for når jeg drar oppover. :P

Du fikk ikke kommentarer fordi dommeren ikke har kommentarer ved 9 og 10, det er bare små skjønnhetsfeil ved 9, som feks litt uryddig start e.l. Ellers vet du jo hva han trakk på i feks fremadsendinga :P

Njaaa, faktisk så er dette eneste bruksstevnet jeg ikke har fått dommerkommentarene med fra, og stort sett pleier dommerne å kommentere absolutt alt de trekker for, dermed er det kun 10'erne som ikke kommenteres. Annet enn at det av og til står "utmerket" el. :P Men det var ikke for å klage at jeg skrev det, bare for å forklare at det er derfor jeg ikke har skrevet noen kommentarer fra dommeren. :P

(og ikke for å skryte altså, men jeg er veldig fornøyd med et godt gjennomført stevne, samt opprykk til C i dag :D )

Weeee!! Gratulerer så masse! Hvordan ble poengene i dag da? :P Du må jo blogge. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuuusen takk! Hyggelig å treffe dere også igjen. :P Får se hva det blir til i helgen, har ikke bestemt meg for når jeg drar oppover. :D

Njaaa, faktisk så er dette eneste bruksstevnet jeg ikke har fått dommerkommentarene med fra, og stort sett pleier dommerne å kommentere absolutt alt de trekker for, dermed er det kun 10'erne som ikke kommenteres. Annet enn at det av og til står "utmerket" el. :P Men det var ikke for å klage at jeg skrev det, bare for å forklare at det er derfor jeg ikke har skrevet noen kommentarer fra dommeren. :D

Weeee! Gratulerer så masse! Hvordan ble poengene i dag da? :P Du må jo blogge. :(

Skjønte det :P Tenkte jeg bare skulle forklare :P

Gikk bra i dag, har noe småpjusk som vi kan fikse på, sånn som at hun er litt vel kjapp og ivrig (trene litt på å sitte i ro og veeente på kommandoer), men det er ikke akkurat så mye trening som skal til for å få det på plass. Og føreren gikk ganske mye bedre i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane har deltatt i klasse A rundering i Tromsø i dag. Det er bare 2. gang vi stiller i A-rundering, og jeg hadde dermed ikke mer mål enn at vi skulle komme oss over 500 poeng. Det klarte vi med god margin, for Cane knallet til med 575 poeng og sitt første CERT! :(:D:P

Wohohoooo !! Grattis med fantastisk resultat! Harald er vel ikke kjent for å gi ved dørene heller, han, så dette var flott :D. Imponerende! Da er det bare to igjen, da *fnis*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye til dere begge! :icon_clapping:

Tusen takk, Veronica! :frantics:

Wohohoooo ! Grattis med fantastisk resultat! Harald er vel ikke kjent for å gi ved dørene heller, han, så dette var flott :frantics:. Imponerende! Da er det bare to igjen, da *fnis*.

Tusen takk! :frantics: "Bare" to igjen ja. :thumbs: Kanskje til neste år.. :frantics:

Gratulerer så masse, igjen :frantics: Dere er kjempe flinke :banana:

Tusen takk, snuppis! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...