Gå til innhold
Hundesonen.no

Sovepose til hund


Poter

Recommended Posts

Noen som har prøvd "sovepose" til hund, som denne? Jeg setter det i anførselsestegn fordi jeg ikke ser på dette som en skikkelig sovepose man bruker ute. Den ser jo litt praktisk ut til hunder som f.eks sover på soverommet når det er kaldt. Eller til å ha på hytta når den sover der. Men ser gjerne for meg at hunden like godt legger seg oppå hele "soveposedelen" og ikke har vett til å krype under :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes koselig ut :icon_confused: Er det noe du har laget selv? Jeg ser at lille labraåååren har tendenser til å ville legge seg under pledd, så kanskje han ville hatt nytte av noe soveposelignende greier når vi er på hytta og slikt. Han er også litt mer frossen av seg enn aussiene vi har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Jægerens hvilepose, kommer i fóret versjon og i en vanlig versjon. Mye brukt på jakthunder i pausene.

En sånn ser jeg for meg at jeg kunne brukt på teltturer, men ikke innendørs (sover med vinduet åpent og da blir det fort kaldt på vinteren). Den jeg linket til i startinnlegget synes jeg ser bra ut med tanke på at den har en åpen åpning, om dere skjønner hva jeg mener. Det gjør det antakelig ikke så vanskelig å komme seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn ser jeg for meg at jeg kunne brukt på teltturer, men ikke innendørs (sover med vinduet åpent og da blir det fort kaldt på vinteren). Den jeg linket til i startinnlegget synes jeg ser bra ut med tanke på at den har en åpen åpning, om dere skjønner hva jeg mener. Det gjør det antakelig ikke så vanskelig å komme seg inn i.

Det er sant, samme tenker jeg.. men tror som ble sagt, at hunden antageligvis blir liggende oppå.

Går jo an å bare kjøpe barnedyne og ha oppi en biabed f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amiga sniker seg alltid inn i kattehuset til svigers, hun elsker det.

Kattehus%20Kennel.jpg

Til vanlig ligger hun i en slik en som på bildet under, bare uten plastkassa. Er egentlig sofa "trekk" til plastkasser. Men den er så fin å ha liggende på gulvet, og er det veldig kaldt og på telttur etc så snører jeg den veldig godt igjen så ligger hun goooooodt nedi der og har bare hodet tittende opp.

Border Collien har begynt å stjele senga til Amiga stadig vekk fordi den er så varm og god :icon_confused:

0180002827.jpg

Slik ble det når jeg stappa "senga" inn i buret

38531_10150219007530464_804145463_13502719_1309619_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så riktig så koselig ut det der :lol:

Hu synes det ja :)

Når vi var på teltturen med sonen hadde jeg med den og snøret den godt igjen og bikkja lå nok varmest av alle på turen :hmm:

Hjemme er den liggende sånn at hu kan krølle seg litt innunder kanten når det er kaldt. Jeg fant alsidig bruk til noe som var designet for en seng jeg :icon_confused:

Og sånn ser det ut når et stk border collie sniker seg oppi og krøller seg sammen

IMAG0047.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...