Gå til innhold
Hundesonen.no

Utroskap


vima2k

Recommended Posts

Jeg og ei venninde begynte og prate om det tema "utroskap".

Jeg, mente det var utroskap og tenke på noen andre mens man har samleie, og være i fysisk kontakt med det andre kjønn (samme kjønn også).

Hun, mente det var utroskap, bare det og ha sex med en annen. Og hun mente det ike var utroskap det og tenke på noen under samleie og kysse en annen.

Hva tenker dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Enig med Rocket. Tanker er lov, men kan vel ikke være et sunt forhold hvis man går rundt å drømmer om andre eller har fantasier med andre enn kjæresten. Er man intim med noen så kaller jeg det utroskap. Det være seg et kyss eller "kosing"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ligger i sengen, har sex, og det plutselig detter inn en tanke om en eller annen, det være seg bestekompisen, en gammel klassekamerat, mamma, en onkel eller hvasomhelst, så er jo ikke det utroskap? Men ligger man og tenker på en annen for å i det hele tatt bli tent, så er det kanskje på tide å revurdere forholdet.. Eller sexen.

Å gi noen et lett vennskapelig kyss, som på spøk, liksom, er i mine øyne ok. Å sitte og kline med noen når man er på byn, fordi man vil kline med den personen, er utroskap. Da bryr man seg ikke med kjæresten, tydeligvis, og da har ikke forholdet noen fremtid.

Og selvsagt, alt forbi et kyss, er jo da såklart utroskap.

Om noen derimot tvinger seg til et kyss fra deg, kan man jo ikke si at du har vært utro. Har opplevd det selv, og han fikk seg en skikkelig bitchslap. :ahappy: Da var jeg forsåvidt singel også, så ingen som ble såret, annet enn jeg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der ja, Å få en tanke i hode under seg (om en annen) er ike noe å kalle utroskap, men å tenke.... og tenke og virkelig tenke på en annen, det er det jeg definerer som utroskap

Men altså.. Man er jo ikke UTRO selv om man tenker på en annen. Å være utro, er jo å ikke være trofast. U-tro, sant? Man kan ikke kontrollere, eller vite om, andres tanker, hvis de ikke velger å fortelle dem selv. Meeen, hvis man går og tenker og tenker og tenker på en annen, da er man jo ikke virkelig interessert i den kjæresten man har? Og da er det på tide å ende forholdet, for begges skyld.

Men jeg vil ikke kalle det utroskap, bare... ufin oppførsel, og et godt tegn på at det forholdet man er i, er på vei rett vest. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafsing, kyssing, kosing og heftigere enn det er helt klart utroskap som jeg ikke hadde tolerert i det hele tatt!

Men dette med tanker er veldig vanskelig. Jeg vil kalle det utroskap om jeg tenker på bestekompisen mens jeg har sex med typen. Og ett kyss på spøk er ikke ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafsing, kyssing, kosing og heftigere enn det er helt klart utroskap som jeg ikke hadde tolerert i det hele tatt!

Men dette med tanker er veldig vanskelig. Jeg vil kalle det utroskap om jeg tenker på bestekompisen mens jeg har sex med typen. Og ett kyss på spøk er ikke ok...

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad eg har en mann som ikke ville kastet meg ut visst eg hadde gitt en kompis ett kyss på kinnet.

Sex og klining er utroskap i mitt hode.

Hva han måtte tenke på under sex er hans sak så lenge han ikke tenker på bestevenninen min.

Får være grenser på hva eg skal styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro kan være så mangt - kommer helt an på personene. Tanker er ikke å være utro, men hvis man MÅ tenke på andre osv, så bør man vurdere sitt forhold tror jeg.

Noen syns det å sitte i fanget er over grensen, mens andre lar partneren ha seg med andre uten å nå grensen - det er bare det å være tro - altså følge det man er enige om og ikke trå over denne grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er å gå over grenser man har blitt enige om. At man selv ikke tålererer at partneren så mye som tenker på et annet menneske, betyr ikke at alle har en så ekstrem definisjon av utroskap.

Amen.

Og i motsatt ende - for noen er det greit å ha sex med andre, uten at det gir utroskap og sjalusi.

Folk er forskjellig, takk og lov, det viktigste er at de som er i relasjonen er klar over hverandres smertegrenser, og respekterer disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen "Din tanke er fri, hvem tror du den finner" var det første jeg kom til å tenke på når jeg leste dette :P

Neida, men det blir jo opp den den enkelte i grunn. Jeg synes ikke det kvalifiserer som utroskap før det er fysisk jeg da, men det er meg. Om han vil tenke på Mor Theresa, naboen eller Pamela, så be my guest (så lenge jeg slipper å høre noe om det :ahappy: ). Ligger han derimot med noen andre, eller sitter med tungen midt i halsen på noen på fest, ja da er min grense nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad eg har en mann som ikke ville kastet meg ut visst eg hadde gitt en kompis ett kyss på kinnet.

Sex og klining er utroskap i mitt hode.

Hva han måtte tenke på under sex er hans sak så lenge han ikke tenker på bestevenninen min.

Får være grenser på hva eg skal styre.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen "Din tanke er fri, hvem tror du den finner" var det første jeg kom til å tenke på når jeg leste dette :P

Neida, men det blir jo opp den den enkelte i grunn. Jeg synes ikke det kvalifiserer som utroskap før det er fysisk jeg da, men det er meg. Om han vil tenke på Mor Theresa, naboen eller Pamela, så be my guest (så lenge jeg slipper å høre noe om det :P ). Ligger han derimot med noen andre, eller sitter med tungen midt i halsen på noen på fest, ja da er min grense nådd.

Det er da man ikke bør rope ut feil navn i senga. "Åh du salige Mor Theresa" hadde nok gitt de fleste en litt turn-off. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ser folk her på det med å snakke med andre over nett f.eks?

Så lenge det er på vennskapelig nivå så må vel det være greit? Man må da kunne ha venner av alle kjønn som man kan snakke med om ting man ikke vil ta opp med partneren sin og, uten at dette skal bunne i utroskap og sjalusi. Men, om man ligger på nivå at man ikke kan tenke på en annen person uten å være utro, så går vel chatting den veien også. Dessuten er det jo forskjell på hvor man treffer vedkommende synes jeg, og om man spiller med åpne kort eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at flørting både er lov og en nødvendighet for at man skal trives i et langvarig forhold. MEN- det er forskjell på flørting og flørting ... Flørting med tanker om at det skal bli noe mer er ikke lov. Uskyldig flørting er lov. Både over nett og ikke nett ... Å sende nakenbilder og sånt på nett synes jeg bare er teit, forhold eller ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at flørting både er lov og en nødvendighet for at man skal trives i et langvarig forhold.

Hvordan er flørting en nødvendighet for å trives i et forhold? Mulig at det er en nødvendighet i ditt forhold, men sånt er vel ellers ganske individuelt? Det er ikke en nødvendighet for meg egentlig, og jeg var sammen med en dude i ni år. Jeg og Mannen er nå på vårt fjerde år, og flørting er ikke bittelitt et savn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vel litt dårlig formulert, enig der! Nå er jo flørting også et veldig relativt begrep da, noen (som jeg) bruker termen "flørting" om mye mer enn sånt som har seksuelle undertoner, mens for andre er flørting kun sånt som spiller opp til noe mer fysisk noe. Sistnevnte er absolutt ikke noe jeg har behov for :ahappy: Fryktelig vanskelig å forklare, og kanskje flørting egentlig er helt feil ord også, men det handler om å slå an en spøk, en tone i samtalen og mye humor. Kopiert fra lommelegen: "Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss." Det er denne typen flørting jeg sikter til, og som for mange er noe som er både fint og nødvendig- uansett om man er i et forhold eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...