Gå til innhold
Hundesonen.no

Utroskap

vima2k

Recommended Posts

Jeg og ei venninde begynte og prate om det tema "utroskap".

Jeg, mente det var utroskap og tenke på noen andre mens man har samleie, og være i fysisk kontakt med det andre kjønn (samme kjønn også).

Hun, mente det var utroskap, bare det og ha sex med en annen. Og hun mente det ike var utroskap det og tenke på noen under samleie og kysse en annen.

Hva tenker dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Enig med Rocket. Tanker er lov, men kan vel ikke være et sunt forhold hvis man går rundt å drømmer om andre eller har fantasier med andre enn kjæresten. Er man intim med noen så kaller jeg det utroskap. Det være seg et kyss eller "kosing"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ligger i sengen, har sex, og det plutselig detter inn en tanke om en eller annen, det være seg bestekompisen, en gammel klassekamerat, mamma, en onkel eller hvasomhelst, så er jo ikke det utroskap? Men ligger man og tenker på en annen for å i det hele tatt bli tent, så er det kanskje på tide å revurdere forholdet.. Eller sexen.

Å gi noen et lett vennskapelig kyss, som på spøk, liksom, er i mine øyne ok. Å sitte og kline med noen når man er på byn, fordi man vil kline med den personen, er utroskap. Da bryr man seg ikke med kjæresten, tydeligvis, og da har ikke forholdet noen fremtid.

Og selvsagt, alt forbi et kyss, er jo da såklart utroskap.

Om noen derimot tvinger seg til et kyss fra deg, kan man jo ikke si at du har vært utro. Har opplevd det selv, og han fikk seg en skikkelig bitchslap. :ahappy: Da var jeg forsåvidt singel også, så ingen som ble såret, annet enn jeg selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der ja, Å få en tanke i hode under seg (om en annen) er ike noe å kalle utroskap, men å tenke.... og tenke og virkelig tenke på en annen, det er det jeg definerer som utroskap

Men altså.. Man er jo ikke UTRO selv om man tenker på en annen. Å være utro, er jo å ikke være trofast. U-tro, sant? Man kan ikke kontrollere, eller vite om, andres tanker, hvis de ikke velger å fortelle dem selv. Meeen, hvis man går og tenker og tenker og tenker på en annen, da er man jo ikke virkelig interessert i den kjæresten man har? Og da er det på tide å ende forholdet, for begges skyld.

Men jeg vil ikke kalle det utroskap, bare... ufin oppførsel, og et godt tegn på at det forholdet man er i, er på vei rett vest. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafsing, kyssing, kosing og heftigere enn det er helt klart utroskap som jeg ikke hadde tolerert i det hele tatt!

Men dette med tanker er veldig vanskelig. Jeg vil kalle det utroskap om jeg tenker på bestekompisen mens jeg har sex med typen. Og ett kyss på spøk er ikke ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tafsing, kyssing, kosing og heftigere enn det er helt klart utroskap som jeg ikke hadde tolerert i det hele tatt!

Men dette med tanker er veldig vanskelig. Jeg vil kalle det utroskap om jeg tenker på bestekompisen mens jeg har sex med typen. Og ett kyss på spøk er ikke ok...

Veldig enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad eg har en mann som ikke ville kastet meg ut visst eg hadde gitt en kompis ett kyss på kinnet.

Sex og klining er utroskap i mitt hode.

Hva han måtte tenke på under sex er hans sak så lenge han ikke tenker på bestevenninen min.

Får være grenser på hva eg skal styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro kan være så mangt - kommer helt an på personene. Tanker er ikke å være utro, men hvis man MÅ tenke på andre osv, så bør man vurdere sitt forhold tror jeg.

Noen syns det å sitte i fanget er over grensen, mens andre lar partneren ha seg med andre uten å nå grensen - det er bare det å være tro - altså følge det man er enige om og ikke trå over denne grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er å gå over grenser man har blitt enige om. At man selv ikke tålererer at partneren så mye som tenker på et annet menneske, betyr ikke at alle har en så ekstrem definisjon av utroskap.

Amen.

Og i motsatt ende - for noen er det greit å ha sex med andre, uten at det gir utroskap og sjalusi.

Folk er forskjellig, takk og lov, det viktigste er at de som er i relasjonen er klar over hverandres smertegrenser, og respekterer disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen "Din tanke er fri, hvem tror du den finner" var det første jeg kom til å tenke på når jeg leste dette :P

Neida, men det blir jo opp den den enkelte i grunn. Jeg synes ikke det kvalifiserer som utroskap før det er fysisk jeg da, men det er meg. Om han vil tenke på Mor Theresa, naboen eller Pamela, så be my guest (så lenge jeg slipper å høre noe om det :ahappy: ). Ligger han derimot med noen andre, eller sitter med tungen midt i halsen på noen på fest, ja da er min grense nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad eg har en mann som ikke ville kastet meg ut visst eg hadde gitt en kompis ett kyss på kinnet.

Sex og klining er utroskap i mitt hode.

Hva han måtte tenke på under sex er hans sak så lenge han ikke tenker på bestevenninen min.

Får være grenser på hva eg skal styre.

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen "Din tanke er fri, hvem tror du den finner" var det første jeg kom til å tenke på når jeg leste dette :P

Neida, men det blir jo opp den den enkelte i grunn. Jeg synes ikke det kvalifiserer som utroskap før det er fysisk jeg da, men det er meg. Om han vil tenke på Mor Theresa, naboen eller Pamela, så be my guest (så lenge jeg slipper å høre noe om det :P ). Ligger han derimot med noen andre, eller sitter med tungen midt i halsen på noen på fest, ja da er min grense nådd.

Det er da man ikke bør rope ut feil navn i senga. "Åh du salige Mor Theresa" hadde nok gitt de fleste en litt turn-off. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ser folk her på det med å snakke med andre over nett f.eks?

Så lenge det er på vennskapelig nivå så må vel det være greit? Man må da kunne ha venner av alle kjønn som man kan snakke med om ting man ikke vil ta opp med partneren sin og, uten at dette skal bunne i utroskap og sjalusi. Men, om man ligger på nivå at man ikke kan tenke på en annen person uten å være utro, så går vel chatting den veien også. Dessuten er det jo forskjell på hvor man treffer vedkommende synes jeg, og om man spiller med åpne kort eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at flørting både er lov og en nødvendighet for at man skal trives i et langvarig forhold. MEN- det er forskjell på flørting og flørting ... Flørting med tanker om at det skal bli noe mer er ikke lov. Uskyldig flørting er lov. Både over nett og ikke nett ... Å sende nakenbilder og sånt på nett synes jeg bare er teit, forhold eller ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo si at flørting både er lov og en nødvendighet for at man skal trives i et langvarig forhold.

Hvordan er flørting en nødvendighet for å trives i et forhold? Mulig at det er en nødvendighet i ditt forhold, men sånt er vel ellers ganske individuelt? Det er ikke en nødvendighet for meg egentlig, og jeg var sammen med en dude i ni år. Jeg og Mannen er nå på vårt fjerde år, og flørting er ikke bittelitt et savn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vel litt dårlig formulert, enig der! Nå er jo flørting også et veldig relativt begrep da, noen (som jeg) bruker termen "flørting" om mye mer enn sånt som har seksuelle undertoner, mens for andre er flørting kun sånt som spiller opp til noe mer fysisk noe. Sistnevnte er absolutt ikke noe jeg har behov for :ahappy: Fryktelig vanskelig å forklare, og kanskje flørting egentlig er helt feil ord også, men det handler om å slå an en spøk, en tone i samtalen og mye humor. Kopiert fra lommelegen: "Når du flørter får du bekreftet at en annen person synes at du er interessant, og du får følelsen av å bli sett. Flørt trenger ikke å være mer enn at en ukjent person sitter og ser på deg på bussen, og etter hvert smiler litt. Det hjelper på humøret, og du smiler kanskje litt bredere når du går av bussen enn da du gikk på.. Alle har behov for oppmerksomhet, og denne typen oppmerksomhet er sunn for oss." Det er denne typen flørting jeg sikter til, og som for mange er noe som er både fint og nødvendig- uansett om man er i et forhold eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...