Gå til innhold
Hundesonen.no

Begynner å tenke på andre raser - forslag?


tuppetroll

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Etter de kriteriene du har satt opp er dte jo mange raser som sikkert passer :lol: Og jeg regner med at de fleste ville anbefalt sin egen rase :lol:

Forslag har du jo mange av, men man må kanskje se an hvordan man vil at hunden skal være sånn temperamentsmessig, størrelsemessig osv.

MEN noen forslag til hunder som kanskje egner seg i agility;

Sheltie

Kooikerhund

Kleiner Münsterlander (en stooor favoriyy hos meg..)

Kromfohrländer

Lapsk Vallhund

Whippet

Toller/Golden Retriver/Retriver  

Welsh/Engelsk Springer

Irsk vannspaniel

Boxer

Pinchere

Schnausere

Parson Russel Terrier

Den sistnevnte er det en på valpekurset vårt som har. En utrolig spretten hund, og veldig lærevillig! Personlig liker jeg den veldig godt!

HMFR :D

Hvor ble det av Japansk Spisshund da?? liten rask og meget spretten

de er jo ypperlig til agillity ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudi! :P Ikke akkurat vanlig i Norge den... Finnes vel omtrent 8 i Norge og det er mor og valper! :)

www.sigerdriva.no =Eneste mudi kennelen i Norge. Du vil også finne linker til oppdrett i Sverige, Finland og Ungarn. Jeg har tenkt til å importere fra Sverige :)

Det er ikke akkurat en kortbeint rase vil jeg si, men heller ikke spesielt langbeint :D

Oi, jeg trodde det var flere Mudier enn bare de i Norge..

Så litt på valpene de hadde hatt og der fant jeg igjen den ene valpen vi var på klikkerkurs sammen med i Sommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg trodde det var flere Mudier enn bare de i Norge..

Så litt på valpene de hadde hatt og der fant jeg igjen den ene valpen vi var på klikkerkurs sammen med i Sommer ;)

De siste dagene har jeg kommet fram til at det er tispa på sigerdriva, valpene hennes og to til.. De to siste er G-Vall's Belize, Lizzie, og Ringhells Ungersk Bogar, Bogar.

Lizzie er også søstra til Inga på Sigerdriva sin forrige hund, G-Vall's Blitz. ;) Det er ikke akkurat mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...