Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger tispenavn!


rottmaneier

Recommended Posts

Onyx slik jeg mente det, er en halvedelstein, som brukes i produskjon av bla. smykker. Hvis en har vært i sånne alternativbutikker, så har en kanskje sett masse sånne små steiner som en får kjøpt til å ha i lomma. I følge steinboka mi, finnes det to typer Onyx, sort og stripet. Om den sorte Onyxen så står det: "Med sort Onyx vil du alltid treffe de riktige valg og ta den riktige beslutning. Den jager bort sorg og sir selvkontroll. Strjernetegn Løven". Den stripete Onyxen er Guloransje av farge, men innslag av noen mer eller mindre lysere partier. Om den står det: " Med stripet Onyx kan man bli herre over sin egen fremtid. Den skjerper sansene, instinktet og hjelper oss til å følge veiledningen. den avbalanserer de maskuline g feminine sider, og hjelper oss til å se dobbeltheten i vår natur og forener yin og yang til en helhet. gir også et innblikk i hva som ligger bak alle ting. Stjernetegn Løven".

For meg så kan Onyx være både gutte- og jentenavn. F.eks et navn jeg liker veldig godt er Jasmin. I Norge er det et jentenavn, kommer man nedover til øst-Europa er det helt utenkelig å kalle en jente Jasmin, det er utelukkende et guttenavn. Charlie er også for meg et guttenavn, i enkelte engelskspråklige land kan det også være jentenavn.

Onyx er forøvrig også navnet på en elv som renner gjennom Antarktis, og sikkert masse annet som jeg ikke vet om :ahappy:

Ang onyx og stjernetegn. Jeg har stjernetegnet "Tvilling" og i følge en stein/edelsten bok jeg har er Stripet onyx også "tvillingens" edelsten :innocent:

Ofelia/Ofhelia

Oreana

Oso

Olive

Oleine

Oker(gul)

Olympia

Olavia

Spanske navn og meninger

Ora - gull

Olivia - Oliven

Osana/Osane - helse

Oihane - fra skogen

Olinda - beskytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...