Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg trenger tispenavn!


rottmaneier

Recommended Posts

Jeg synes Ophelia var kjempe stilig jeg :D

Skulel jeg nå foreslå noe annet, så kunne jeg ha tenkt meg Oprah, Onyx, Ollie, Olivia.

Lykke til :P

Begynner å like Ophelia mer og mer jeg også, eller syntes jeg Olivia er veldig fint :P

Hvem skal du ha fra, hvor skal du ha fra? Hvilke rase?? HALLLOOOOO... :D

Hun kommer fra kennel Zkrubbe i Danmark, og er selvfølgelig en dansk svensk gårdshund :P

Finn et øynavn på O? Bali er jo en øy... :P

Hehe, ja men syntes det holder med en øy :D har tenkt mye på India, men da er det jo liksom to stedsnavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk tispe! Spennende!

Jepp, det blir veldg spennende :D Ophelia er den nest minste i kullet, og den som er mest korrekt med tanke på farge. De andre valpene er/blir kanskje litt overtegnet, så derfor falt valget på henne. Håper selvfølgelig dette er den rette beslutningen med tanke på at vi skal stille henne ut.

Både mor og far har klart seg veldig bra i utstillingsringen, så dette blir utrolig spennende! Vi tar den lange kjøreturen ned når valpene er 5 uker og kosemoser og hilser på både hundene og oppdretter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onyx slik jeg mente det, er en halvedelstein, som brukes i produskjon av bla. smykker. Hvis en har vært i sånne alternativbutikker, så har en kanskje sett masse sånne små steiner som en får kjøpt til å ha i lomma. I følge steinboka mi, finnes det to typer Onyx, sort og stripet. Om den sorte Onyxen så står det: "Med sort Onyx vil du alltid treffe de riktige valg og ta den riktige beslutning. Den jager bort sorg og sir selvkontroll. Strjernetegn Løven". Den stripete Onyxen er Guloransje av farge, men innslag av noen mer eller mindre lysere partier. Om den står det: " Med stripet Onyx kan man bli herre over sin egen fremtid. Den skjerper sansene, instinktet og hjelper oss til å følge veiledningen. den avbalanserer de maskuline g feminine sider, og hjelper oss til å se dobbeltheten i vår natur og forener yin og yang til en helhet. gir også et innblikk i hva som ligger bak alle ting. Stjernetegn Løven".

For meg så kan Onyx være både gutte- og jentenavn. F.eks et navn jeg liker veldig godt er Jasmin. I Norge er det et jentenavn, kommer man nedover til øst-Europa er det helt utenkelig å kalle en jente Jasmin, det er utelukkende et guttenavn. Charlie er også for meg et guttenavn, i enkelte engelskspråklige land kan det også være jentenavn.

Onyx er forøvrig også navnet på en elv som renner gjennom Antarktis, og sikkert masse annet som jeg ikke vet om :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onyx slik jeg mente det, er en halvedelstein, som brukes i produskjon av bla. smykker. Hvis en har vært i sånne alternativbutikker, så har en kanskje sett masse sånne små steiner som en får kjøpt til å ha i lomma. I følge steinboka mi, finnes det to typer Onyx, sort og stripet. Om den sorte Onyxen så står det: "Med sort Onyx vil du alltid treffe de riktige valg og ta den riktige beslutning. Den jager bort sorg og sir selvkontroll. Strjernetegn Løven". Den stripete Onyxen er Guloransje av farge, men innslag av noen mer eller mindre lysere partier. Om den står det: " Med stripet Onyx kan man bli herre over sin egen fremtid. Den skjerper sansene, instinktet og hjelper oss til å følge veiledningen. den avbalanserer de maskuline g feminine sider, og hjelper oss til å se dobbeltheten i vår natur og forener yin og yang til en helhet. gir også et innblikk i hva som ligger bak alle ting. Stjernetegn Løven".

For meg så kan Onyx være både gutte- og jentenavn. F.eks et navn jeg liker veldig godt er Jasmin. I Norge er det et jentenavn, kommer man nedover til øst-Europa er det helt utenkelig å kalle en jente Jasmin, det er utelukkende et guttenavn. Charlie er også for meg et guttenavn, i enkelte engelskspråklige land kan det også være jentenavn.

Onyx er forøvrig også navnet på en elv som renner gjennom Antarktis, og sikkert masse annet som jeg ikke vet om :D

Takk for fin forklaring av navnet, utrolig fin betydning var det på det også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn på O? Det må vel bli Othilde :)

En sånn søt liten knert av en hund må få et navn med snert :lol: Hva med Okey, rett og slett ? Eller Omega?

Ja, ikke lett bokstav akkurat! Okey var kult :ahappy: det må tas med på lista.

Gratulerer :)

Ophelia var råstilig, kan ikke bytte bort et så fint navn vel! :innocent:

Takk :)

Ja, er litt enig i at hun allerede har et veldig fint navn, men blir ikke for tungvindt å si da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...