Gå til innhold
Hundesonen.no

Er touch telefoner bra ?


MonicaT

Recommended Posts

Hei. Touch telefoner er jo det store nå men er de bra mobil telefoner ? For en som bruker mobil mest til å ringe og sende sms. Hvordan er det eks å sende sms ute på vintern ? Eller er disse tlf mest pga gadget ??? Har litt lyst på en men vet ikke hvor praktisk de egentlig er. Bruker mobilen iforbindelse med jobben ( vi får ikke sjekke mail via mobil ) og sender en del sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Sony Ericsson Xperia-sak, unngår å skrive sms når jeg er ute og til vinteren ser jeg i alle fall ikke for meg å knote med den ute... Den er fin og flott på alle måter ellers, men savner det gamle sms-systemet/tastene - vanemenneske som jeg er. Nesten så jeg vurderer å bruke min gamle tlf som tur-telefon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet også tilbake fra en LG touch-telefon (som var veeeldig kul ellers) til en skikkelig god Nokia klaffetelefon med gode tydelige knotter. Orket ikke med alle de feilslagene, og surret det ble med en skjerm som reagerte på alt og ingenting...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HTC wildfire, den er knall, men er litt slit å få skrevet SMS, det er det på alle touch telefoner som ikke har tastatur. Sånn er det bare, enkelt og greit. MEn om du ikke tekster uhorvelig mye og liker apps og dingser etc, er touch telefonener mye gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn touch-telefon, og kommer neppe til å kjøpe det igjen. Nå begynner skjermen å bli slitt, og innimellom er det faktisk vanskelig å se på skjermen pga slitasjen (og denne er bare 1 år gammel). Nei takke meg til gode, gamle knaster ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er ute etter en mobil som skal brukes mest til sms og ringing ville jeg ha valgt en med vanlige knapper. Jeg har touch mobil selv og er veldig fornøyd, men nå bruker jeg mye av det andre som er på mobilen også.

Kjøper du en touch mobil så kjøp en skjermbeskytter (film). Blir det riper eller merker så bytter du bare filmen, og skjermen er like hel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn touch-telefon, og kommer neppe til å kjøpe det igjen. Nå begynner skjermen å bli slitt, og innimellom er det faktisk vanskelig å se på skjermen pga slitasjen (og denne er bare 1 år gammel). Nei takke meg til gode, gamle knaster :D.

Angående "slitt" (?) skjerm, så er det veldig gode skjermer på de nyeste touch-telefonene og de tåler en god del. I tillegg har jeg sikret meg med en "invisible shield" som jeg har klistret på skjermen.

For meg er det ikke noe problem å skrive sms, i hvert fall ikke hvis jeg holder telefonen sidelengs. Full-tastatur med alle bokstavene (inkludert æ, ø og å) har jeg også, og hvis jeg ikke skulle treffe 100 % vil telefonen veldig ofte skjønne hva jeg prøvde å skrive.

Og så er det jo mye mer moro med en touch-telefon med stor skjerm, spesielt i forhold til nettsurfing, spill og andre applikasjoner. Selv om det kanskje ikke er så aktuelt for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På touch skal det være en sånn film på ja, for å beskytte. Den bytter du bare ut når den blir slitt.

Jeg HATER min experia x10 og sender den i morgen inn på sin 2 service på en måned. Knoter som bare det med sms og blæh!

Håper egentlig at den ikke blir bra igjen og må på tredje service, for da skal jeg ha en vanlig telefon igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På touch skal det være en sånn film på ja, for å beskytte. Den bytter du bare ut når den blir slitt.

Jeg er ikke så sikker på at man trenger denne filmen på de nyeste modellene (f.eks. Samsung Galaxy S, HTC Desire, Iphone 4), selv om jeg likevel bruker det. Bare man ikke legger telefonen i lomma sammen med nøkler.

Denne filmen er så solid at man kan mishandle skjermen ganske mye før man begynner å ødelegge den. Den er mer eller mindre "invisible".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full-tastatur med alle bokstavene (inkludert æ, ø og å) har jeg også, og hvis jeg ikke skulle treffe 100 % vil telefonen veldig ofte skjønne hva jeg prøvde å skrive.

Litt OT dette, men jeg greier ikke å skjønne at folk synes fulltastatur er greit å bruke på mobil ? Det går jo mye kjappere å skrive med qwerty-tastene ? Fulltastatur passer jo best om man kan bruke alle fingrene for å taste... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en HTC Desire og hadde en Samsung Omnia HD før det, jeg kommer ikke til å gå tilbake til vanlig mobil igjen.

Batteriet på Desire'en er ikke noe å skryte av, Samsungen derimot kunne vare i en hel uke til mitt bruk.

Ang tastaturet på en touch-mobil så var Omniaen sitt tastatur en drøm (brukte mobiltastatur på den, ikke qwerty),

men Desiren er jeg ikke like komfortabel med og har enda ikke funnet ut om jeg vil ha mobil eller qwerty tastatur på den.

Utenom det er Desire'en en veldig bra mobil, jeg bruker ikke beskyttelse utenpå skjermen, og kommer heller ikke til å gjøre det.

Min erfaring er at nyere touch-telefoner har veldig bra skjerm, og Samsungen overlevde uttalige fall til bakken uten en skramme, det som skulle til for å knuse LED-skjermen (merk: ikke ytterste skjermen) var ett fall ned 1 etasje, men fant ny LED-skjerm på ebay og nå er den like god som ny.

Jeg syns det er mer problematisk å skrive melding på en vanlig mobil på vinteren enn en touch-telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT dette, men jeg greier ikke å skjønne at folk synes fulltastatur er greit å bruke på mobil ? Det går jo mye kjappere å skrive med qwerty-tastene ? Fulltastatur passer jo best om man kan bruke alle fingrene for å taste... :D

Jeg forstod ikke hva du mente. Jeg har qwerty-touch-tastatur på min telefon, en HTC Desire. Funker helt utmerket med én finger, som jeg vanligvis bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod ikke hva du mente. Jeg har qwerty-touch-tastatur på min telefon, en HTC Desire. Funker helt utmerket med én finger, som jeg vanligvis bruker.

Sorry - jeg som blander begrep her. Jeg synes det går langt fortere å bruke vanlig mobil-tastastur enn enfinger-tasting på qwerty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Håper ikke det er så ille som noen skriver her. Jeg har nettopp bestilt en ny sony ericsson vivaz med touch-skjerm. Ble nødt til det, for jeg bruker mobilen først og fremst til tekstmeldinger og KAMERA...og denne var den eneste med godt kamera ute... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes ikke det er knotete eller tungvint å skrive sms med touch jeg...

Har hatt iPhone i lang tid nå og har aldri vært så fornøyd med noen telefon før. Kommer aldri i verden til å bytte til noe annet og gleder meg som en unge til jeg får kloa i iPhone 4 (venter på at den skal leveres...)

Når jeg skriver meldinger så tilter jeg telefonen sånn at jeg holder den med breisida mot meg... på den måten blir tastaturet større og jeg bruker 2-4/5 fingre for å skrive (begge tomlene hvis jeg holder med begge hender eller alle fingrene på høyrehånda om jeg holder telefonen med bare venstre hånd.)

Skriver mye kjappere på iPhonen enn på en vanlig mobil med taster... skriver riktignok ikke like kjapt som når jeg bruker begge hender og bruker touch på ett pc-tastatur, men det er ikke veldig langt unna.

Har heller ikke noe problem med at skjermen har blitt slitt, og jeg har aldri brukt film på skjermen. Den ligger i veska hver dag sammen med lommebok, nøkler og diverse skrot og det er ingen synlige riper på den.

iPhone :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er touch telefoner bra?

- Ja... Det er færre ting som kan gå sunt faktisk... I stede for 20taster og en jalla-joystick så er det en stor glassflate...

Det som går sunt er softwaren/firmwaren, hender seg en smarttelefon henger seg opp i ny og ne som en pc, restart så er alt greit igjen...

Jeg har Desire, å skriver mye fortere med fullskjermtastatur en med nummertaster... Det er ingen tvil, det er bare hva man er vandt til, har vendt seg til, jeg var rimelig kjapp på nummertaster også, men nå er fulltastatur som er kongen, går like kjapt å skrive meldinger som mailer som huskelapper som forumposter på mobiltelefonen, bruker kun tomlene på liggende tastatur...

Skjermen er det siste som blir ripete, på iPhone fikk jeg mye riper på bakdekslet, ingen på skjermen...

Med Desire så har jeg kjøpt Invisible Sheld - Full body, så både skjerm og bakside er dekt av gummi, ingen riper og telefonen er blankere, var også heldig med påføringen av filmen, helt usynlig :hmm:

Jeg har alltid arbeidstelefonen og privattelefonen med på jobb sammen, bruker privatelefonen mest, mens arbeidsstelefonen har vært på verksted 2 ganger har touchtelefonen aldri vært inne...

Ikke for å snakke om alle mulighetene man får med en Android telefon, alt tenkelig er mulig, bare å ta i bruk...

Jeg spiller mye.

Mye lommelykt i det siste :icon_confused:

Mye Facebook

Mye mail

Mye Huskelapper å lister (Springpad)

Mye Dropbox via jobben

Mye GPS og kart

Mye Nettsurfing

TV-guide, Gule sider (jobb), bilder, HD-video opptak, osv osv...

Det er ikke så mye ringing egentlig, men når jeg gjør det også så er det utrolig enkelt å stilig, alle kontakter har bilde, adresse, mail, osv fra facebook...

Smarttelefoner er for de som VIL bruke telefonen til andre ting en bare ring og sms...

Er eneste bruk man vil ha ring og sms, så må man kjøpe en vanlig telefon i stede...

Smarttelefoner med store skjermer og normalt bruk må laddes hver natt, slik er det bare, det er en liten PC man har i lommen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...