Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria


Bananen

Recommended Posts

Sikkert mange tråder om dette, men hvordan er de nå om dagen? Jeg har forsikring i sparebank 1 enda, og har alltid vært fornøyd. Men oppdretter bruker agria og anbefaler de.

Men jeg er liksom fortsatt skeptisk. Jeg vet jo at de har vært ekstremt vanskelige tidligere. Men hvordan er de nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med forsikring på valpen som kommer ringte jeg Agria og konfronterte dem med ryktene om at de er dårlige på utbetalinger. De kom med et eksempel:

En hundeeier tar med seg en drektig tispe til veterinæren. Veterinæren anbefaler keisersnitt og du hører på hans anbefalinger. Veterinærene til Agria ser at det ikke forelå et livsviktig behov for keisersnitt og Agria støtter seg da på et av vilkårene sine og betaler ikke for operasjonen.

Det var nok for min del. Kjøpte forsikring hos Gjensidige, som understrekte hvor enkelt det var å få utbetalinger av dem. Jeg vet at noen har ymse erfaringer med disse også, men sånn er det alltid.

Med Agria er det en overhengende fare for å falle mellom to stoler. Det var veldig enkelt å høre på kundebehandleren at det var helt normalt å overprøve veterinæravgjørelser for å slippe utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt lignende historier om If, Gjensidige og andre aktører, om ikke nødvendigvis ang. keisersnitt. Jeg pleier å si at det avhenger av hva hunden din kommer ut for, og hvilken saksbehandler du møter på. Hvis man søker på "forsikring" på ymse hundefora så får man mange ulike svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt div hunder og vært mye hos vet. pga forskjellige ting, Agria har aldri absolutt aldri vært vrange på verken utbetalinger eller andre ting. De har vært veldig positive til alt og så fort vi ringer så er det i orden. Sist gang sendte vi ikke inn papirer engang så lenge lege pratet med de over tlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria var bare kjempehyggelig angående amiga og veldig hjelpsomme, gjensidige og trygg vesta er nølende og kan ikke gi meg noe konkrete pris eller info. Fordelen jeg liker med agria at de i det minste er bare om dyr, alle andre har bare en liten sideforsikring, vet lite og meh. Nei, holder meg til agria frem til de går på tverke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarek var syk i sommer og Agria har direkteooppgjør med veterinæren vår. Ingen problemer der.

Når det gjelder veterinærer hos Agria som overprøver din vet, så er det sånn for mennesker også. Jeg har en skade feks, som tilsier så så mange prosent mèn. Mitt forsikringsselskap har egne leger som sitter i Oslo og mener dette er jug og fanteri. SÅ alle har egne leger/vetter som sitter og ser å sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Agria.

Valpis ble nettopp operert for fettkul i juret, det var aldri mistanke om kreft el (prøver er selvsagt sendt inn alikevel) og Vet bestemte seg under operasjonen for å fjerne hele juret, da det var mange fettkuler og væskecyster i det. Agria betalte uten å stille spørsmål ved avgjørelsen til min Vet, og saksbehandler har også minnet meg på å sende inn kvitteringer for antibiotika, smertestillende og ev oppfølgende konsultasjoner i ettertid. Har bare hatt gode erfaringer med Gubbens operasjoner også, og nå når han ble avlivet, ble livsforsikringa utbetalt to dager etter at kravet var sendt inn. Det gjorde at jeg hadde råd til separat kremering, og ta meg etpar feriedager i forbindelse med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...