Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling på Bønes (bsbk) 25/26 sept'10


Synnikken

Recommended Posts

Tørr ikke etter fjoråret :icon_confused::)

Kontra - vi kommer :)

Hva skjedde da?

Heh, hadde en hund med 2 småcert og tok cert og bim begge dager på en rase det er fy-fy å ta flere enn 3 cert :)

Men ettersom jeg tok en råsjangs å meldte på, og deretter fikk en sjampinjong i Rogaland så kommer jeg. Labrador på lørdag og Lab og Flat på søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Caius kommer til å være med som maskot, så om noen vil hilse på skal vi nok få fikset det :)

Vi kommer, skal stille Tipsi i valp 4-6 mnd :)

Wii! Her skal det stjeles valper :)

Jeg kommer og stiller Blondie i åpen klasse uten noen forhåpninger eller ønsker. Det blir rett og slett bare for gøy, slik som på Nesbyen hvor vi gikk henn å ble BIM :icon_confused: Herlig å ha slike utstillinger hvor man bare kan slappe av :D Vi skal også på miniatyrhundklubben sin utstilling på lørdagen.

35 papilloner. Det er en del det :) Mer en på NKK Rogaland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig klar - og syntes tiden frem mot denne helgen kunne gått liiiitt fortere :lol:

Ble visst ikke noe kikking på meg allikevel, fullt opp med flat begge dager + lab. Viste seg at en oppdretter hadde meldt på en del, selv om jeg sa jeg ikke skulle dit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lov å stille hund med løpetid? Har stilt hund med løpetid før, men da var det ute. Dette er jo inne, og det kan jeg tenke meg blir er større problem.. Er en Border terrier.

Har sendt de mail om det, men ingen svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lov å stille hund med løpetid? Har stilt hund med løpetid før, men da var det ute. Dette er jo inne, og det kan jeg tenke meg blir er større problem.. Er en Border terrier.

Har sendt de mail om det, men ingen svar.

Ja, det er lov på utstilling å stille med løpetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, må jeg si ifra til noen om dette?

Nei, det greieste er bare å være hensynsfull. F.eks ha henne liggende i bilen til det nærmer seg om mulig. Eller holde henne mest mulig unna andre hunder (da særlig hannhunder). Er du hensynsfull så er det ikke sikkert noen merker at hun har løpetid en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lov å stille hund med løpetid? Har stilt hund med løpetid før, men da var det ute. Dette er jo inne, og det kan jeg tenke meg blir er større problem.. Er en Border terrier.

Har sendt de mail om det, men ingen svar.

Har selv en "valp" med løpetid, høyløpsk sådan til helgen. Det går fint. Ta hensyn, så går alt greit.

Vi stiller i valpeklassen for første og siste gang med Lumi. :lol: En voksen mudi og en valp stilles totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en "valp" med løpetid, høyløpsk sådan til helgen. Det går fint. Ta hensyn, så går alt greit.

Vi stiller i valpeklassen for første og siste gang med Lumi. :lol: En voksen mudi og en valp stilles totalt.

Wii, så spennende :lol: Jeg har ikke sett Lumi på lenge! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal stille på lørdagen og jeg må si jeg er veeeeldig spent på hvordan det går. Denne dommeren liker ikke Amigo sin type (han er stor og kraftig mot andre som er små og nette). Broren til Amigo fikk gult pga størrelsen da han var 2 år. Så jeg er mentalt forberedt på både blått og gult :icon_confused:

Det er 4 voksne og 2 valper i min rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...