Gå til innhold
Hundesonen.no

Vitamin produkt for arbeidshunder


hansken5

Recommended Posts

Hei jeg surfet litt tilfeldig på nette her en dag og fant noe som skulle ligne på trenings pulver/kapsler. såg ut som de kom fra noe slags bodybuilder side.

Det heter "Bully Max" og er laget for pitbulls men de sier det funker for alle arbeids hunder som f.eks rottweiler, mastiff etc. så det jeg lurer på om dette produktet er Safe og bra for hunden, elr om det er noe hormonellt steorid medisin, har lest lite om det som ingredienter å sånt men har ikke funnet noe spesielt, men så kan jeg ikke allt om ernering heller da :wub: legger til en link til siden så dere kan hjelpe å forstå hva jeg mener. hvis dette produktet funker bra å er seriøst laget så har det vært noe å skaffe seg for det har faktisk kunne vært litt mere næring i hundematen nå til dags..

Link til siden: http://vitaminsforpitbulls.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrediensmessig ser det ut som noe alla ett proteintilskudd, tilført endel vitaminer.

Vil tro det fungerer på samme måte som når vi mennesker tar proteinpulver: Enten så trenger du det pga hard trening, eller så blir det bare ekstra kalorier oppå resten av maten...og for mye kalorier fører bare til mer lagring av fett, om ikke treninga står til spisinga :wub:

Hunder i trening trenger endel mer fett i kosten, så å bare gi hunden ekstra proteiner oppå ett godt sammensatt hundefor, vil nok ikke gi så mye bedre effekt. Mange av disse pitbullene du ser bilde av, har ved siden av overdreven trening, og avel, gjerne fått god gammeldagse drugs i tillegg. Fungerer dessverre like godt på hunder som på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten forklare nærmere, det er mulig jeg er kort.

Men hva i all verden har dette med det aktuelle produktet å gjøre?

De hundene du viser til der er på ingen måte ekstremt muskuløse, de er avlet for å bli så brede som mulig.

Legg merke til at de stort sett faktisk ser ut som vandrende fettberg, det har INGENTING med mye muskelmasse å gjøre, så mitt opprinnelige utsagn står ved lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA, der alt er større og bedre :wub: , avles det pitbull hvor målet er at hunden skal være så bred som mulig. Reklameres stort for hunder som er "lowest and widest of the breed". Bare til pynt altså. Disse er som Pan sier, ikke godt trent, bare avlet slik... Så det ligger i genene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "Bully Max" og er laget for pitbulls men de sier det funker for alle arbeids hunder som f.eks rottweiler, mastiff etc. så det jeg lurer på om dette produktet er Safe og bra for hunden, elr om det er noe hormonellt steorid medisin,

lol! $29.99 for 60 dagers forbruk er neppe steroidepriser ville jeg tippet. :)

Dette er nok et produkt ment for godtroende folk med penger og lite peil.

skal de se sånn ut???? huff

Amerikansk Pit Bull Terrier? Nei. Men de der er ikke raserene heller.

Her er en fin rasetypisk tispe jeg liker. Ordentlig kondisjonert. Hun veier ca 15 kilo om jeg husker riktig. :)

2618125023_2a7dcce122.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bilde er jo av en aldeles nydelig hund. Har vært så heldig å vært "tante" til en som var nesten helt lik. Nydelig tispe. Ulovlig import så klart, pga Norges idiotiske hundelov.

Ellers så henger Norge etter når det kommer til hund som pynt. (Hvis man ser bort ifra at nordmenn over flere år for det meste har eid store hunder, mens i utland har det vært like vanlig med mindre raser). Store pitbuller, eller andre ekstreme varianter av en rase, har det vært ett marked for i alle år, lenge før chi-trenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol! $29.99 for 60 dagers forbruk er neppe steroidepriser ville jeg tippet. :)

Dette er nok et produkt ment for godtroende folk med penger og lite peil.

Amerikansk Pit Bull Terrier? Nei. Men de der er ikke raserene heller.

Her er en fin rasetypisk tispe jeg liker. Ordentlig kondisjonert. Hun veier ca 15 kilo om jeg husker riktig. :)

2618125023_2a7dcce122.jpg

skal ikke si noe å slå fast ved, men syntes den hunden såg litt veldig slank ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe å slå fast ved, men syntes den hunden såg litt veldig slank ut

Neida. Soleil er i flott kondisjon hun, og hun er faktisk en hardt arbeidende hund. En hund som er for tynn yter heller ikke optimalt. :)

1710227976_18e25e1fb4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke si noe å slå fast ved, men syntes den hunden såg litt veldig slank ut

Enig, syns den hunden var litt for slank^

Edit: Ikke for tynn kanskje, men litt pinglete? Ikke muskler, men tynn pinglete hale og benstamme^ Det er ikke sånn jeg ser for meg en pitbull hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei ! mngler 2-3 bokståwer så bruker Å istede får .. -og W istede får enkel .. - Fåtte?

ÅPBT(pitbull) er ikke en stor og kråftig råse - de skål wære åtletiske - de hundene på den nettsiden der er den "trågiske" og ødelågte "Bullyen" de hr i USÅ -

Wirker som det er wånlig å tro åt ÅPBT(pitbull) er så stor å kråftig noe som ikke er tilfelle - de er relåtiwt små og åtletiske - de åller åller fleste er under 28kg som regel under 24kg

Showdogs er noe større enn Gåmedogs

ble mye tull når tstene ikke wirker , men dere ftter, eller`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...