Gå til innhold
Hundesonen.no

Ingvilds EFIT 1. september


Ingvild

Recommended Posts

0735: God morgen!

4949517048_b9cb8715a6_z.jpg

0735 by ingvildbs, on Flickr

0834: Frokost.

4949517362_6ab4a90aea_z.jpg

0834 by ingvildbs, on Flickr

0932: Leser om John Stuart Mills syn på frihet.

4949517828_65b297a59b_z.jpg

0932 by ingvildbs, on Flickr

1035: Sitter fremdeles og leser, men gløtter ut av vinduet av og til og lar tankene flyte avgårde. Til å bo i en studentby med samme befolkningstall som Balestrand kommune, er det forresten ikke verst å ha en slik utsikt!

4949518316_ce9de12577_z.jpg

1035 by ingvildbs, on Flickr

1131: Venter på bussen og spiser gulrot.

4948929107_ff701a4885_z.jpg

1131 by ingvildbs, on Flickr

1235 + 1335: Forelesning i politisk teori på Chateau Neuf, med godeste Raino Malnes. I dag var han litt oppgitt fordi de ikke hadde klart å skaffe ham en overhead, men litt glad fordi han følte seg som Frank Sinatra når han stod på en scene med såpass mange publikumsplasser.

4949519028_33d20eac99_z.jpg

1235-1335 by ingvildbs, on Flickr

1432: Etter litt surring rundt Stortorvet fant jeg til slutt pappa og søster, som jeg hadde lunsj/middagsavtale med. :)

4948929989_e6563c2843_z.jpg

1432 by ingvildbs, on Flickr

1538: Vi sitter fremdeles på Stortorvets Gjæstgiveri, og snakker om framtid og fortid og gård og studier og reise og farmor og Tinka og de jeg bor med, og jeg kjenner at jeg er veldig glad i familien min.

4948930281_c802567ea9_z.jpg

1538 by ingvildbs, on Flickr

1630: På tide å betale og gå, og jeg er takknemlig for at pappa spanderer.

4948930671_0007b2ae5a_z.jpg

1630 by ingvildbs, on Flickr

1742: Tilbake på Sogn, innom for å hente post.

4949520670_a91d8c586d_z.jpg

1742 by ingvildbs, on Flickr

1835: Te og Sonen. :lol:

4949521096_1c53e29903_z.jpg

1835 by ingvildbs, on Flickr

1937: Jeg er på sightseeing i mitt nye nabolag. Trekker inn høstlukta, hører på Håkan Hellström, er glad og syns det er helt greit at det allerede er blitt så kaldt at det er godt å gå med ullgenser.

4949521556_776f8dd0e1_z.jpg

1937 by ingvildbs, on Flickr

2029: Kommer hjem og fniser litt av rettskrivingsferdighetene til enkelte av de utenlandske studentene som leter etter et sted å bo.

4948932753_be5cc64e6c_z.jpg

2029 by ingvildbs, on Flickr

2132: Kveldsmat!

4948933205_5df2514279_z.jpg

2132 by ingvildbs, on Flickr

Og den siste timen har jeg bare sittet her og soset. Alt i alt en ganske koselig høstdag i grunn, selv om jeg ikke akkurat har levd opp til idealbildet av heltidsstudenten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig dag :lol:

Bor du på sogn studentby??

Området der er bare suuuuuuuupert for rekreasjon og turer. Jeg har vokst opp rundt 5 min. unna- i John Brandts vei, rett nedenfor Kringsjå skole (som forøvrig ikke var der da jeg vokste opp. Da var det bare jorde og skog på den siden av huset vårt mot sognsvann og videre inn i marka, mens vi hadde utsikt over "hele byen" fra balkongen på andre side *sukk*

Skulle gjerne bodd i det området på ny!

Er det ikke lov med hund der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder du har tatt! Ser skikkelig profft ut :lol:

Hahaha :) Men takk! :)

Så mange fine stemningsfulle bilder :) Håper du trives i Oslo da :)

Jepp, trives i Oslo! Men det er jo heller ingen fremmed by for meg, da. :D

Jeg ble plutselig veldig nysgjerrig, hvilken vei er det du står i på det ene bildet når du går tur? Fikk sikkelig Déjà vu av det bildet =P

Hmm, der tuslet jeg vel bortover Bregneveien på Sogn.

Edit:

Koselig dag :)

Bor du på sogn studentby??

Området der er bare suuuuuuuupert for rekreasjon og turer. Jeg har vokst opp rundt 5 min. unna- i John Brandts vei, rett nedenfor Kringsjå skole (som forøvrig ikke var der da jeg vokste opp. Da var det bare jorde og skog på den siden av huset vårt mot sognsvann og videre inn i marka, mens vi hadde utsikt over "hele byen" fra balkongen på andre side *sukk*

Skulle gjerne bodd i det området på ny!

Er det ikke lov med hund der?

Jepp, bor på Sogn Studentby! :) Syns det er et veldig herlig område jeg, også! Rolig og nært Nordmarka, men samtidig nokså sentralt.

Nei, det er ikke lov med dyr i noen av Studentsamskipnadens boliger ... men det er ikke sikkert Tinka hadde blitt med selv om jeg hadde bodd et sted det er lov med hund, heller. Hun ble kjøpt som familiehund, og er på mange måter mer knyttet til mamma og pappa enn til meg. De skal dessuten flytte ut på landsbygda, og det vil hun trives vanvittig mye bedre med enn hun hadde trivdes i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mimre til studietiden, savner den av og til, kjenner jeg. John Stuart Mill har jeg veldig sansen for.

Men du, hva står i bakgrunnen av forelesningssalen? Jeg ble litt nysgjerrig når jeg leste "ertet og tissi" - og mitt hode fikk det til å bli pubertet og tissing... Uten at jeg vet logikken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, mimre til studietiden, savner den av og til, kjenner jeg. John Stuart Mill har jeg veldig sansen for.

Men du, hva står i bakgrunnen av forelesningssalen? Jeg ble litt nysgjerrig når jeg leste "ertet og tissi" - og mitt hode fikk det til å bli pubertet og tissing... Uten at jeg vet logikken :)

Haha, det står "Hjertet og tissen". :) Det er navnet på en teaterforestilling som går der nå for tiden, så det er en del av kulissene, uten at jeg vet helt akkurat hvordan!

Haha, si fra om du vil låne valp! Er ikke bare gøy for tiden nei (akkurat en halvtime siden han rev i stykker en ganske ny genser :lol: ).

Åååh, den tiden der kan være frustrerende! Jeg ble gal av å ha Tinka innimellom da hun var liten, men det har jeg jo helt glemt/fortrengt, for nå er jeg nesten valpesyk igjen. Bare nesten, da. Valper er i grunnen best når de er noen andre sine, så jeg kan skyve dem bort når de blir slitsomme. (Omtrent som med unger.) :)

Så fine bilder! Ser ut som om du har hatt en skikkelig behagelig og rolig dag. :)

Mhm. I grunnen en helt vanlig dag, også - alle dagene mine er slik, og det går selvfølgelig litt utover effektiviteten og produktiviteten. En eller annen gang skal jeg få slike egenskaper som selvdisiplin og flittighet på eget ansvar og initiativ, men det ser ut til at det tar litt tid enda før jeg innehar slike kvaliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...