Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye tarantella bilder


PsychoLynx

Recommended Posts

Så flotte bilder! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes de er litt fryktelige :) Jeg hadde nok ikke sovet mange timene på natta om jeg hadde disse i hus... :D

Hehe, jeg hadde mareritt de to første nettene, så roet deg seg over tid. Nå bryr jeg meg ikke lenger og kan håndtere dem :D

Kjempeflotte bilder! Kunne ønske jeg turte å ta ut mine he he. Den ene tellaen min starta å bytte ham idag, er spent på om hun overlever det. Virker ikke så veldig gjennomført det nettet :D

Hvordan gikk det med hamskifte? Nettet har ikke noen funksjon egentlig, må bare sørge for at det er nok fukt hos tellaen, og hjelpe til om det skjer noe.

Vi holdt på å miste Vagans'n vår på forrige hamskifte. Hun har slitt med det ene beinet sitt siden hun kom til oss, og det har gått greit gjennom flere hamskift. Men nå sist begynte hun å blø mye, og da vi oppdaget det var det nesten for sent. Måtte ta henne ut, stoppe blødningen med talkum, og legge henne i en fuktboks det neste døgnet. Da kom hun seg heldigvis igjen. Vi følger nøye med nå som det snart er klart for enda et hamskift.

*GRØSS* :) Men utrolig flotte bilder.. Dette kan du Marit :)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med hamskifte? Nettet har ikke noen funksjon egentlig, må bare sørge for at det er nok fukt hos tellaen, og hjelpe til om det skjer noe.

Vi holdt på å miste Vagans'n vår på forrige hamskifte. Hun har slitt med det ene beinet sitt siden hun kom til oss, og det har gått greit gjennom flere hamskift. Men nå sist begynte hun å blø mye, og da vi oppdaget det var det nesten for sent. Måtte ta henne ut, stoppe blødningen med talkum, og legge henne i en fuktboks det neste døgnet. Da kom hun seg heldigvis igjen. Vi følger nøye med nå som det snart er klart for enda et hamskift.

Gikk bra! Hun hadde laget seg en trang hule inntil glasset som var som en "spiral" på en måte. Hun holdt på nesten ett døgn for å få det til, synes det var litt vel lenge? Nå er hun helt ute og enorm! Ser ut som hun chiller litt for å få igjen krefter. Hadde vært kjipt om hun døde, er jo glad i henne og den typen er så vanskelig å få tak i.

Den andre tellaen min lå under steinen sin i nesten en mnd etter hamskiftet sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

De bruker noen få dager på å komme seg igjen etter et hamskifte, og man bør ikke fore dem på 2 uker, fordi de er mer sårbare for skader.

Et døgn er ganske lenge ja, var det fuktig nok i terra? Her er det vel alt fra 3-4 til 6-7 timer vi har opplevd tror jeg. Men hovedsaklig rundt 4 timer.

Hva slags rase er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å mate hu for en uke siden, den ville hun ikke ha. Tror hun har blitt skikkelig emo-Sara :innocent: Hun hadde veldig dårlig plass der hun var før, og ingen klatreplass, tror det er derfor hun sleit litt med sitt første hamskift her hos oss. Sara er en poecilotheria metallica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhh, hvor gammel er hu? Fullvoksen og kjønnsmoden? :ahappy: En kamerat har en metallica hann som kanskje skulle fått utnyttet manndommen sin før han dør :P Intr? :P

Hvor lenge har du hatt henne? Hva slags terra bor hu i? Bilde? :P Nysgjerrig jeg. Er for lite tellatråder her inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel 1,5 år kanskje? Babiser er absolutt interessant! :ahappy: Tror hun har ett hamskifte eller to til før hun er fullvoksen. Kjøpte henne i mai, hun er veldig søt og snill! Han som hadde henne før tok henne opp med henda :P

Har bare bilder fra før hamskiften, er midt i flytting nå.

eddiser020.jpg

img6544n.jpg

Gammelt bilde av der hun bor, er stappfult av spindelvev der nå heh.

terrarielite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hanner lever sjelden mer enn et par år etter de er kjønnsmodne, noe som varierer fra art til art. Men 4-5 år kanskje. Hunnene kan fint leve i 20-25 år. (også noe artsavhengig). Og ja, om man ikke tar ut hannen etter en parring, så vil sannsynligvis hunnen drepe den. (dette er vel også muligens raseavhengig, men ja... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det :) fin art det ! hun jeg har er også et veldig hyggelig "gemytt", ikke aggresiv i det hele tatt.. bare litt skvetten da, så sparker gjerne en del hår da.. og rasler når hun går :wub: Har en slings etter henne også, hadde vært morro om det var en hunn det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...