Gå til innhold
Hundesonen.no

(N)Sibgonara Calvin Klein, (N)Senjaperlen's A Silvana og Aske

Sanne

Recommended Posts

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jeg trur nok han er den peneste katten jeg noengang har sett. Men så liker jeg rødt hår veldig godt da... :lol:

Iiih, takker for det :lol: Han er utrolig vakker ja, ingen tvil om det. Og jeg som aldri har taklet røde katter. Har rett og slett syntes det har vært stygt :lol: Nei å nei, skiftet totalt mening etter vi fikk den der sjarmøren ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

For tiden har vi en til katt her, så da skal hun også få bli inkludert i denne tråden da det jo er en mulighet for at vi overtar henne etterhvert :) Kan aldri få nok dyr liksom...^^ Men ja, pusens navn er Mimi, 3 år, hun er langhåret huskatt og er bare megaherlig!

i79455_Bilder154010.JPG

i79456_Bilder154073.JPG

i79457_Bilder154084.JPG

i79458_Bilder154091.JPG

i79459_Bilder154092.JPG

Må jo slenge inn noen av verdens beste Calvin også!

i79460_Bilder153002.JPG

i79461_Bilder153004.JPG

i79462_Bilder153005.JPG

i79463_Bilder153021.JPG

i79464_Bilder153031.JPG

Ilder er fali det... hilsen Calvin xD

i79465_Bilder153370.JPG

Fineste kattepusene det ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Mimi vært her i et par dager og er blitt mye mer husvarm.. Til oss mennesker hvertfall, men ikke til Calvin. Hun rett og slett hater han :whistle: Men han er søt og snill da, så vi har dem sammen (de har gangen og det ene rommet å ferdes på) Og i dag har de faktisk snust to ganger på hverandre, så det går da framover.

Hun har en herlig personlighet og man har jo selvfølgelig allerede blitt utrolig glad i henne. Kjenner jeg håper inderlig at vi får overta henne :whistle:

Og flere bilder blir det selvfølgelig også!

i79484_Bilder155007.JPG

i79485_Bilder155013.JPG

i79486_Bilder155021.JPG

i79487_Bilder155027.JPG

i79488_Bilder155033.JPG

i79489_Bilder155034.JPG

i79492_Bilder155041.JPG

i79495_Bilder155049.JPG

Mih, fineste pusene^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Mimi hadde jo de råeste tegningen ever! Er så fan av grå og fargede katter! Ser ut som et svart hvitt/fargefoto gone bad / to katter satt sammen til en :)

Jeg veeet, hun er rålekker! Og bildene får ikke fram i det hele tatt hvor kult det faktisk er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Må nesten oppdatere om Calvin the cat også^^ Han har allerede rukket å bli 9 mnd :) Hvor ble tiden av liksom... Han har blitt en stor pus og veier nå ca 6 kg xD Større enn Bamse i høyde å sånn! Vakker lang, tykk silkepels har han også, fineste pusen.

Ellers har Mimi reist til eiern sin igjen. Funka ikke i det hele tatt med henne her, hun angrep både Calvin og hundene. Så det ble litt vanskelig i lengden gitt.

i80868_Bilder177104.JPG

Bare for å illustrere hvor stor han er blitt^^

i80869_Bilder177142.JPG

i80870_Bilder179012.JPG

i80871_Bilder179046.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Iih, her skjer det nye ting gitt! Kommer ny pus hit på søndag. En sølvskilpadde/spottet tabby frøken på 3 mnd. :blink: Hun er superlekker og blir et fint tilskudd til dyrehagen!

Stamtavlenavnet er Silvana, men det er nok en mulighet for at det blir noe annet til daglig. Men navn er ikke enkelt altså...

i81216_31154721882.jpg

i81217_31440785997.jpg

i81218_57293459856.jpg

i81219_57879420257.jpg

i81220_57903602456.jpg

i81221_571015211315.jpg

i81222_571243931009.jpg

i81223_571501748285.jpg

i81224_571722473905.jpg

i81225_571879707977.jpg

i81226_571987453623.jpg

i81227_2006021907327288231139326517722379842367851n.jpg

Fineste lille snuppa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant, Poter^^

Nå har Silvana endelig kommet hjem, og du verden for en herlig pusefrøken. Allerede etter 2-3 timer så fant hun ut at det var viktig å leke litt. Tøff som bare det å jager Calvin avgårde hvis han blir for slitsom. Mens Calvin i grunnen er verdens flinkeste gutt, som lar damen få fred, stort sett hvertfall^^

Silvana er virkelig en fantastisk katt, allerede trygg på oss menneskene. Tøff, kjælen, leken og ubeskrivelig vakker^^ tror vi får en fantastisk tid framover ja!

i81330_Bilder186001.JPG

i81331_Bilder186006.JPG

i81332_Bilder186027.JPG

i81333_Bilder186048.JPG

i81334_Bilder186057.JPG

i81335_Bilder186088.JPG

i81336_Bilder189016.JPG

i81337_Bilder189033.JPG

i81338_Bilder189039.JPG

i81339_Bilder189052.JPG

i81340_Bilder189055.JPG

i81341_Bilder189058.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgaine: Tusen takk^^ Fryktelig fornøyd med dem ja :wub: Og skjønner godt at du vil ha en av de rasene, for begge er virkelig flotte raser altså!

Mer bilder vel :ahappy:

i81576_Bilder200024.JPG

i81577_Bilder200074.JPG

i81578_Bilder200302.JPG

i81579_Bilder200347.JPG

i81580_Bilder200052.JPG

i81581_Bilder200078.JPG

i81582_Bilder200221.JPG

i81583_Bilder200283.JPG

Fine tigern vår :wub:

i81584_Bilder200340.JPG

Fineste Calvinpus er 10 mnd i dag han. Tiden går for fort altså...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...