Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker du opp møkka...


PsychoLynx

Møkkafolk!  

16 stemmer

  1. 1.

    • Ja, alltid. Uansett hvor jeg skulle finne på å drite
    • Ja, om det er i det hele tatt en viss liten mulighet for at det kan sjenere noen
    • Ja, om jeg måtte legge en kabel midt på fortauet/veien der normale folk vil kunne tråkke i den
    • Nei, er du gæren! Ikke uansett hvor jeg måtte finne på å gjøre det...


Recommended Posts

Dette er en diskusjon som er litt gjengående her hos oss.... Siden man har litt slekt som liker å gå mye turer i skog og mark, og ikke alltid har en dass i nærheten når de er på tur, og man selv har hunder som har en viss interesse for å spise/rulle seg i menneskeekskrementer, så ja... Da kan man si dette blir en opphetet diskusjon til tider.

Det er da så mye folk der ute som er forbannet på de som ikke plukker opp etter hundene sine, men sniker disse seg bak en busk, legger igjen en kabel, og lar den ligge der til åsyn for alle som skulle finne på å tusle utenfor stien et kvart sekund? Gjerne kun "tildekket" med dasspapir som lyser opp i milsomkrets... .

Så, plukker du opp møkka etter DEG??? Kjenner du noen som gjør det? Hvorfor skal det være forskjell på mennesker og hunder?

Kjør diskusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg vel svare for meg selv da....

Jeg har vært så uheldig å måtte gjøre mitt fornødne utendørs EN gang de siste 15 årene som jeg kan huske. Da var jeg på en lang flå, langs en vei, jorder på begge sider og ikke en eneste STEIN eller NOE å gjemme seg bak. Jeg bare takker "hvem det nå er" for at de fleste i nærheten sikkert enda var fyllesyke, og ingen passerte der jeg måtte krype til korset og dra ned buksa....

Og ja!! Jeg tok en av Bridie sine poser og plukka opp dritten!! SELV OM dette var et sted der sauen dreit daglig. MEN, det var langs en vei, og jeg VET jeg hadde hatet vedkommende som IKKE hadde plukket opp om jeg i et uoppmerksom øyeblikk hadde mistet bikkja mi borti det....

Så mitt svar på pollen, må vel bli alternativ to, tror jeg.... (men jeg vurderer det til å bli en, for selv om "normale folk" ikke tror det kan sjenere noe sted, så vet man som hundeier at bikkjene går på langt fler steder enn folk gjør....)

Så, tørr dere være ærlige her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en diskusjon som er litt gjengående her hos oss.... Siden man har litt slekt som liker å gå mye turer i skog og mark, og ikke alltid har en dass i nærheten når de er på tur, og man selv har hunder som har en viss interesse for å spise/rulle seg i menneskeekskrementer, så ja... Da kan man si dette blir en opphetet diskusjon til tider.

Det er da så mye folk der ute som er forbannet på de som ikke plukker opp etter hundene sine, men sniker disse seg bak en busk, legger igjen en kabel, og lar den ligge der til åsyn for alle som skulle finne på å tusle utenfor stien et kvart sekund? Gjerne kun "tildekket" med dasspapir som lyser opp i milsomkrets... .

Så, plukker du opp møkka etter DEG??? Kjenner du noen som gjør det? Hvorfor skal det være forskjell på mennesker og hunder?

Kjør diskusjon!

Kun i tettbebygde strøk... :icon_redface:

Beklager, klarte ikke å la være...

Men for å være alvorlig.

Bruker stort sett å klare å holde meg til jeg kommer til et toalett.

Om jeg er på langtur så graves det ned.

Så nei, jeg plukker ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri hent meg :lol: går på do før jeeg går på tur, hvis jeg veit den blir lang, eller greier jeg å holde meg :lol: :lol:

Men hvis det en gang skulle skje at man er i skogen og bare må på do, må man, så må man :lol: tror ikke jeg hadde tatt det opp da... :cry: Er så lite trafikk i skogene her, så da hadde jeg bare gått langt utenfor de gjengrodde stiene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, nå blingset jeg litt, trodde pollen var om hund jeg.. :cry::lol:

Anyhow, jeg har faktisk ikke bæsjet i naturen så vidt jeg kan huske, som barn muligens? Jeg lever ikke noe villmarksliv med teltturer osv, foretrekker hytteliv med (ute)do. Jeg liker nemlig naturen best om jeg kan nyte den i passe porsjoner, aller helt gjennom vinduet fra sofakroken når det regner og på tur i fint vær. :lol: Håper ikke jeg ødela statistikken? :icon_redface:

Edit: Jeg kunne vist slette min stemme - done. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd EN gang å da var vi på en tredagers tur på Hitra. Krysset Hitra på tvers og der var det selvfølgelig ingen do.. Vi passerte et myrområde og der måtte jeg på do. Plukket ikke opp etter meg for da måtte jeg gått med den resten av turen så neitakk til akkurat det! :icon_redface: Tviler på at det ferdes mange folk akkurat i det myrområdet så det gikk nok bra tror jeg..

Jeg har derimot støtt på DEN kabelen ved et populært fiskeområde. Gaula her i Trøndelag. Jeg har alltid likt å gå på stidene rundt et lite vann rett ved elven. Og der så jeg det ekleste jeg noen gang har sett! En real mannekabel RETT ved stien! er det mulig! Man står å fisker kanskje 7 meter fra denne stien.. At det går an.. Og der er det til og med utedo! :cry:

Nei hvis det kan sjenere andre så plukk det opp eller grav det ned...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de gangene jeg er på tur over flere dager graver vi som regel et 'toalett' som fylles igjen før vi drar derfra. Altså plukker jeg ikke opp, men prøver og dekke til på en okei måte slik at det ikke vil bli til sjenanse for noen senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg sluppet unna den ekstreme "krisen". Men jeg har vært flere 5 dager turer i skogen/fjellet. Da finner jeg noen stein og tar med meg. Gjør deg jeg skal, helst i en grop, og dekker det og papir godt med sten.

OM jeg skulle vært uheldig så hadde jeg nok prøvd å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk at denne tråden dukket opp akkurat idag, ettersom jeg fikk erfaring på dette området idag :lol: :lol: :lol: Jeg var vært ute siden klokka 6 imorges til klokka 17 for å hjelpe til å være sporlegger på NM i brukshundsport. Jeg var alene i skogen fra kl. 09 om morgenen til klokka 11.59 når NM-deltageren kom til slutten av sporet jeg hadde gått ut, og som jeg skulle være kontrollør for.

Før han kom, omtrent to timer før han kom, måtte jeg på do... Ikke bare litt, og jeg følte ikke at det var et alternativ å holde seg :cry: Så jeg løp så langt ned i skogen jeg kom til jeg kom til et vann. Der lå det to hytter rett ved vannet, så jeg gikk litt opp igjen i skogen, og måtte gi under for presset.. Så jeg fant en stein som jeg akkurat klarte å løfte opp av bakken (stor og tung!), gjorde det jeg måtte, og la masse blader oppå for så å legge oppå den store steinen :icon_redface: Det var jo hunder overalt der i helga, og kanskje hadde de i hyttene hunder, så jeg hadde ikke samvittighet til å bare la det ligge... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk aldri jeg har gjort nr. 2 ute, pleier å greie å holde meg på det området rimelig lenge. Har heller aldri møtt på menneskemøkk noe sted eller opplevd at hundene har vært borti det.

Menneskemøkk har jeg truffet på oftere i byer enn i skogen faktisk. Som eksempel i kjelleren på en boligblokk på Oslos bedre vestkant, i utallige busker på et ikke like bedre strøk, rett foran døra på inngangen på et offentlig kontor, inne i portrom ved en byggeplass (med 7-11 servietter som dopapir). :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke måttet som jeg kan huske.

Men det ER faktisk et problem her i Oslomarka :cry:

Har flere ganger opplevd å få innsausa hund, eller en gang dritt som faller av halsbåndet idet jeg tar det av hjemme i gangen. :icon_redface:

Så JA jeg syntes folk burde bli flinkere til å 1. holde seg 2. plukke opp / grave ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskemøkk har jeg truffet på oftere i byer enn i skogen faktisk. Som eksempel i kjelleren på en boligblokk på Oslos bedre vestkant, i utallige busker på et ikke like bedre strøk, rett foran døra på inngangen på et offentlig kontor, inne i portrom ved en byggeplass (med 7-11 servietter som dopapir). :icon_redface:

Yuck.. Har bodd lite i by jeg da, kanskje derfor jeg ikke har sett (eller luktet) det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye menneskebæsj i skogen her i hvert fall. Orry synes det er stas :icon_redface:

Såvidt jeg kan huske har jeg aldri gjort nr 2 utendørs, men om det skulle skje hadde jeg prøvd å plukke opp, grave det ned eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri hent meg :D går på do før jeeg går på tur, hvis jeg veit den blir lang, eller greier jeg å holde meg :D :)Men hvis det en gang skulle skje at man er i skogen og bare må på do, må man, så må man :lol: tror ikke jeg hadde tatt det opp da... :D Er så lite trafikk i skogene her, så da hadde jeg bare gått langt utenfor de gjengrodde stiene :D

Så jadda, det er møkka til slike som DEG som bikkja mi gafler i seg! For BIKKJA går utenfor gjengrodde stier fortenk! :D *sende bikkja til tannpuss og bad hos armagnac neste gang uhellet er ute*

*humre*

Yuck.. Har bodd lite i by jeg da, kanskje derfor jeg ikke har sett (eller luktet) det.

Trenger ikke bo i by for å oppleve sånn... ugh... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jadda, det er møkka til slike som DEG som bikkja mi gafler i seg! For BIKKJA går utenfor gjengrodde stier fortenk! :lol: *sende bikkja til tannpuss og bad hos armagnac neste gang uhellet er ute*

*humre*

Spørs kanskje litt hvor man bor :) Men jeg har aldri hatt behov for å gjøre nr. 2 i skogen og jeg har heller aldri møtt på menneskebais i skogen. Her er det så øde, at skogen har vi for oss selv :D Og må jeg bimelim og bomelom går jeg hjem, greier å holde meg soppass :D

Trenger ikke bo i by for å oppleve sånn... ugh... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...