Gå til innhold
Hundesonen.no

Lufting av hund

laikamor

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har kommet inn på Stend vgs, og har da fått meg en hybel på Åsen i Os. Her har jeg ikke mulighet til å ha med Laika, så derfor lurer jeg på om det er noen i Osområdet som trenger lufting av hunden sin? :blink:

Jeg har ikke bil eller moped, men jeg har sykkel og kan jo komme et lite stykke med den...

Huseigeieren har en tibetansk spaniel som jeg får lov til å gå tur med om jeg vil, men hadde vært veldig fint om jeg hadde mulighet til å lufte flere også. Jeg tenker at jeg kan gå i ca. 1 time, eller mer hvis du ønsker det (eller mindre også selvfølgelig, om du heller skulle ønske det) :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har kommet inn på Stend vgs, og har da fått meg en hybel på Åsen i Os. Her har jeg ikke mulighet til å ha med Laika, så derfor lurer jeg på om det er noen i Osområdet som trenger lufting av hunden sin? :)

Jeg har ikke bil eller moped, men jeg har sykkel og kan jo komme et lite stykke med den...

Huseigeieren har en tibetansk spaniel som jeg får lov til å gå tur med om jeg vil, men hadde vært veldig fint om jeg hadde mulighet til å lufte flere også. Jeg tenker at jeg kan gå i ca. 1 time, eller mer hvis du ønsker det (eller mindre også selvfølgelig, om du heller skulle ønske det) :lol:

Blir vel litt langt og sykle til ferjekaien så du kan lufte valp på Stord kanskje.. Ikke trenger hun så lange turene heller, bare oppmerksomhet ^^ Men hvis du har lyst til å komme en tur en dag og hilse på så er du hjertelig velkommen. Vi flytter til Os eller Bergen neste år og DA kan det nok hende hundepass er hjertelig velkommen da vi kanskje skal studere begge to;)

Skrevet

Blir vel litt langt og sykle til ferjekaien så du kan lufte valp på Stord kanskje.. Ikke trenger hun så lange turene heller, bare oppmerksomhet ^^ Men hvis du har lyst til å komme en tur en dag og hilse på så er du hjertelig velkommen. Vi flytter til Os eller Bergen neste år og DA kan det nok hende hundepass er hjertelig velkommen da vi kanskje skal studere begge to;)

Blir kanskje litt langt ja :wub: Men hørtes fint ut til neste år, om du flytter til Bergen eller Os da, jeg skal forhåpentligvis gå på skole på Stend da også (om jeg kommer inn). Men, da vil jeg veldig gjerne ha med meg hunden min også, om jeg finner en hbel det er lov til det :D

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :D

Skrevet

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :wub:

For å si det slik...selv uten kjøretid så er det en ferjetur på 40 min :D

Skrevet

Blir kanskje litt langt ja :wub: Men hørtes fint ut til neste år, om du flytter til Bergen eller Os da, jeg skal forhåpentligvis gå på skole på Stend da også (om jeg kommer inn). Men, da vil jeg veldig gjerne ha med meg hunden min også, om jeg finner en hbel det er lov til det :D

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :D

Det er et GODT stykke :D Tar over en time.

Skrevet

Okey, da er det nok ikke helt optimalt :wub: Kommer ikke hjem fra skolen før kl. 17.00 heller (venter LENGE på buss), så måtte isåfall bare blitt i helgene..Jaja, får vel bare vente å se om det til slutt er noen som trenger lufting :D Ikke noe problemå komme inn til sentrum heller for å lufte.

Skrevet

Jeg bor i sentrum, trenger egentlig ikke lufte hjelp, men Nala vil vel egentlig alltid ha mer...

Men går ikke alltid like fint i bånd, og er "glad" i fugler ;P

Skrevet

Jeg bor i sentrum, trenger egentlig ikke lufte hjelp, men Nala vil vel egentlig alltid ha mer...

Men går ikke alltid like fint i bånd, og er "glad" i fugler ;P

Det går nok bra det,Jeg er vant til en utagernde hund, så litt draing el. skal nok ikke skade :wub:

Skrevet

Tja, turglade, hundevante folk skal nok alltids få låne med seg tassen vår på tur en gang i blandt om de vil..? Han er stort sett snill og grei, går fint overens med andre hunder. Han er ikke så vant til å bli luftet/passet av andre, så det hadde han vel kanskje egentlig bare hatt godt av? Vi bor i utkanten av sentrum :wub:

Skrevet

Tja, turglade, hundevante folk skal nok alltids få låne med seg tassen vår på tur en gang i blandt om de vil..? Han er stort sett snill og grei, går fint overens med andre hunder. Han er ikke så vant til å bli luftet/passet av andre, så det hadde han vel kanskje egentlig bare hatt godt av? Vi bor i utkanten av sentrum :)

Hvor bor du? :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Er ingen som trenger lufteturer i Bergensområdet har jeg merket :lol: Har selv sagt jeg kan^ Ingen respons..

Vi i Bergens område lufter hundene våre selv :rolleyes2: Nei, jeg hadde trengt lufting av hunden min om mandagene, da jeg drar i stallen rett etter skolen. Familien tar henne som oftest nå da. Jeg bor dessuten alt for langt uten for byen.

Håper du har funnet noen å gå tur med nå ;)

Skrevet

Har ikke funnet noen enda, men så har jeg ikke hengt opp lapper eller satt inn annonnse heller enda :rolleyes2: Skal se om ikke jeg får gjordt det en gang denne uka :lol:

Skrevet

Vi i Bergens område lufter hundene våre selv :) Nei, jeg hadde trengt lufting av hunden min om mandagene, da jeg drar i stallen rett etter skolen. Familien tar henne som oftest nå da. Jeg bor dessuten alt for langt uten for byen.

Håper du har funnet noen å gå tur med nå ;)

Bor ikke du på Sotra? Ved broen? ;)

Skrevet

Jeg bor på Os, men trenger nok ikke lufting av hundene :) Vi er såpass aktive selv ;)

Men er gjerne med på tur en dag. Bare å gi en lyd.

Har du flyttet?

Bor ikke du på Sotra? Ved broen? ;)

Jo, sånn ca. Bor du her og?

Skrevet

Jo, sånn ca. Bor du her og?

Bor på Straume :) Kjente deg igjen på Bønes forrige helg. Syntes det var noe kjent med deg.. Men merket ikke at du var på sonen før etter det ;) Gikk du på skole her på Sotra kanskje?

Skrevet

Bor på Straume :D Kjente deg igjen på Bønes forrige helg. Syntes det var noe kjent med deg.. Men merket ikke at du var på sonen før etter det :P Gikk du på skole her på Sotra kanskje?

Jeg har gått på Knarrevik/Liljevatne barneskole og Fjell Ungdomskole. Men på videregående har jeg gått på skole i byn og på laksevåg.

Skrevet

Jeg har gått på Knarrevik/Liljevatne barneskole og Fjell Ungdomskole. Men på videregående har jeg gått på skole i byn og på laksevåg.

Gikk på ungdomskole med deg da! :D Hehe. Hva heter du?

Skrevet

Gikk på ungdomskole med deg da! :ahappy: Hehe. Hva heter du?

Jeg heter Marie. Jeg gikk i B klassen. Hvilket klassetrinn gikk du da jeg gikk der da?

Ja det har eg vel! Du er treeeeeig! :wub:

Jeg er meget treig :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...