Gå til innhold
Hundesonen.no

Lufting av hund

laikamor

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har kommet inn på Stend vgs, og har da fått meg en hybel på Åsen i Os. Her har jeg ikke mulighet til å ha med Laika, så derfor lurer jeg på om det er noen i Osområdet som trenger lufting av hunden sin? :blink:

Jeg har ikke bil eller moped, men jeg har sykkel og kan jo komme et lite stykke med den...

Huseigeieren har en tibetansk spaniel som jeg får lov til å gå tur med om jeg vil, men hadde vært veldig fint om jeg hadde mulighet til å lufte flere også. Jeg tenker at jeg kan gå i ca. 1 time, eller mer hvis du ønsker det (eller mindre også selvfølgelig, om du heller skulle ønske det) :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har kommet inn på Stend vgs, og har da fått meg en hybel på Åsen i Os. Her har jeg ikke mulighet til å ha med Laika, så derfor lurer jeg på om det er noen i Osområdet som trenger lufting av hunden sin? :)

Jeg har ikke bil eller moped, men jeg har sykkel og kan jo komme et lite stykke med den...

Huseigeieren har en tibetansk spaniel som jeg får lov til å gå tur med om jeg vil, men hadde vært veldig fint om jeg hadde mulighet til å lufte flere også. Jeg tenker at jeg kan gå i ca. 1 time, eller mer hvis du ønsker det (eller mindre også selvfølgelig, om du heller skulle ønske det) :lol:

Blir vel litt langt og sykle til ferjekaien så du kan lufte valp på Stord kanskje.. Ikke trenger hun så lange turene heller, bare oppmerksomhet ^^ Men hvis du har lyst til å komme en tur en dag og hilse på så er du hjertelig velkommen. Vi flytter til Os eller Bergen neste år og DA kan det nok hende hundepass er hjertelig velkommen da vi kanskje skal studere begge to;)

Skrevet

Blir vel litt langt og sykle til ferjekaien så du kan lufte valp på Stord kanskje.. Ikke trenger hun så lange turene heller, bare oppmerksomhet ^^ Men hvis du har lyst til å komme en tur en dag og hilse på så er du hjertelig velkommen. Vi flytter til Os eller Bergen neste år og DA kan det nok hende hundepass er hjertelig velkommen da vi kanskje skal studere begge to;)

Blir kanskje litt langt ja :wub: Men hørtes fint ut til neste år, om du flytter til Bergen eller Os da, jeg skal forhåpentligvis gå på skole på Stend da også (om jeg kommer inn). Men, da vil jeg veldig gjerne ha med meg hunden min også, om jeg finner en hbel det er lov til det :D

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :D

Skrevet

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :wub:

For å si det slik...selv uten kjøretid så er det en ferjetur på 40 min :D

Skrevet

Blir kanskje litt langt ja :wub: Men hørtes fint ut til neste år, om du flytter til Bergen eller Os da, jeg skal forhåpentligvis gå på skole på Stend da også (om jeg kommer inn). Men, da vil jeg veldig gjerne ha med meg hunden min også, om jeg finner en hbel det er lov til det :D

Edit: Jeg skal forresten ta teori på moped på fredag, så om jeg klarer den, så skal jeg ha med opp mopeden her. Da blir det vel ikke så langt? Hvor ligger Stord sånn egentlig i forhold til Os? :D

Det er et GODT stykke :D Tar over en time.

Skrevet

Okey, da er det nok ikke helt optimalt :wub: Kommer ikke hjem fra skolen før kl. 17.00 heller (venter LENGE på buss), så måtte isåfall bare blitt i helgene..Jaja, får vel bare vente å se om det til slutt er noen som trenger lufting :D Ikke noe problemå komme inn til sentrum heller for å lufte.

Skrevet

Jeg bor i sentrum, trenger egentlig ikke lufte hjelp, men Nala vil vel egentlig alltid ha mer...

Men går ikke alltid like fint i bånd, og er "glad" i fugler ;P

Skrevet

Jeg bor i sentrum, trenger egentlig ikke lufte hjelp, men Nala vil vel egentlig alltid ha mer...

Men går ikke alltid like fint i bånd, og er "glad" i fugler ;P

Det går nok bra det,Jeg er vant til en utagernde hund, så litt draing el. skal nok ikke skade :wub:

Skrevet

Tja, turglade, hundevante folk skal nok alltids få låne med seg tassen vår på tur en gang i blandt om de vil..? Han er stort sett snill og grei, går fint overens med andre hunder. Han er ikke så vant til å bli luftet/passet av andre, så det hadde han vel kanskje egentlig bare hatt godt av? Vi bor i utkanten av sentrum :wub:

Skrevet

Tja, turglade, hundevante folk skal nok alltids få låne med seg tassen vår på tur en gang i blandt om de vil..? Han er stort sett snill og grei, går fint overens med andre hunder. Han er ikke så vant til å bli luftet/passet av andre, så det hadde han vel kanskje egentlig bare hatt godt av? Vi bor i utkanten av sentrum :)

Hvor bor du? :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Er ingen som trenger lufteturer i Bergensområdet har jeg merket :lol: Har selv sagt jeg kan^ Ingen respons..

Vi i Bergens område lufter hundene våre selv :rolleyes2: Nei, jeg hadde trengt lufting av hunden min om mandagene, da jeg drar i stallen rett etter skolen. Familien tar henne som oftest nå da. Jeg bor dessuten alt for langt uten for byen.

Håper du har funnet noen å gå tur med nå ;)

Skrevet

Har ikke funnet noen enda, men så har jeg ikke hengt opp lapper eller satt inn annonnse heller enda :rolleyes2: Skal se om ikke jeg får gjordt det en gang denne uka :lol:

Skrevet

Vi i Bergens område lufter hundene våre selv :) Nei, jeg hadde trengt lufting av hunden min om mandagene, da jeg drar i stallen rett etter skolen. Familien tar henne som oftest nå da. Jeg bor dessuten alt for langt uten for byen.

Håper du har funnet noen å gå tur med nå ;)

Bor ikke du på Sotra? Ved broen? ;)

Skrevet

Jeg bor på Os, men trenger nok ikke lufting av hundene :) Vi er såpass aktive selv ;)

Men er gjerne med på tur en dag. Bare å gi en lyd.

Har du flyttet?

Bor ikke du på Sotra? Ved broen? ;)

Jo, sånn ca. Bor du her og?

Skrevet

Jo, sånn ca. Bor du her og?

Bor på Straume :) Kjente deg igjen på Bønes forrige helg. Syntes det var noe kjent med deg.. Men merket ikke at du var på sonen før etter det ;) Gikk du på skole her på Sotra kanskje?

Skrevet

Bor på Straume :D Kjente deg igjen på Bønes forrige helg. Syntes det var noe kjent med deg.. Men merket ikke at du var på sonen før etter det :P Gikk du på skole her på Sotra kanskje?

Jeg har gått på Knarrevik/Liljevatne barneskole og Fjell Ungdomskole. Men på videregående har jeg gått på skole i byn og på laksevåg.

Skrevet

Jeg har gått på Knarrevik/Liljevatne barneskole og Fjell Ungdomskole. Men på videregående har jeg gått på skole i byn og på laksevåg.

Gikk på ungdomskole med deg da! :D Hehe. Hva heter du?

Skrevet

Gikk på ungdomskole med deg da! :ahappy: Hehe. Hva heter du?

Jeg heter Marie. Jeg gikk i B klassen. Hvilket klassetrinn gikk du da jeg gikk der da?

Ja det har eg vel! Du er treeeeeig! :wub:

Jeg er meget treig :whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...