Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bli kvitt biller?

Wednesday

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i et 300 år gammelt hus. De første ukene var alt veldig fint, helt til jeg oppdaget at det var en del biller på badet... Tenkte ikke noe særlig over det, siden jeg har greid å overkomme den intense fobien jeg hadde tidligere :wub: Men NÅ! Det er biller OVERALT! Med en gang det går mot kveld, vrimler det biller ut fra under listene i alle rom i hele huset. Og jeg begynner å få panikk! Det er biller på badet, i gangen, stua og kjøkkenet... MANGE biller! Og i dag oppdaget jeg flere biller på soverommet :wub:

Aner ikke hva slags biller det er, men de er ganske lange (avlange), og svarte. Store og små...

Hva skal jeg gjøre???!111

Skrevet

wääääää :wub: jag orkar inte ens trycka på linken för att se bild.... jag hade blittt sånn här :wub: om jag hade haft sånna äckliga kackerlackor i huset! Lycka till föresten :wub:

Skrevet

F Y T T I :wub:

:wub:

Jeg tør ikke se på linken engang. :wub: Klarer ikke tenke på å bo med svarte biller! *frysninger*

Synes det er ille nok med bittesmå edderkopper på badet jeg :wub:

Er mer enn nok edderkopper her også. Men heller det enn biller altså...

Edit: Jaja, ikke søren om jeg får sove i dette huset. Hater å være her nå, kjenner jeg. For det er ikke bare biller her tydeligvis... For det bråker noe helt ekstremt inni veggen! :lol: Mus kanskje? Ble helt stille når jeg flyttet på noen møbler for å se bak. Men det krafset noe voldsomt.

Guest Belgerpia
Skrevet

Med mindre du har tenkt til at huset skal rase ned rundt hodet ditt så bør du bli kvitt disse billene.

Vanlige biller i gamle hus er borebiller og de spiser opp treverket ganske kjapt og man kan høre dem gnage også. Så tips huseier med en gang.

Skrevet

Ok. Er det noen som vet hvordan det gjøres? Skjønner at jeg må få tak i et firma som driver med det, men hva gjør de for noe? Må jeg finne et annet sted å bo så lenge kanskje? :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...