Gå til innhold
Hundesonen.no

one.com + wordpress = ?

SoppenCamilla

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Jeg har domene/webhotell/whatever hos one.com, meeen jeg er veldig lite flink til å oppdatere det! Også tenkte jeg å ha en wordpressblogg som hjemmeside. På hjemmesiden. ;)

Sånn at når man skriver bulleboxer.net, så kommer man inn på en wordpressblogg. Men kanskje en som er litt egendefinert? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg tenker enda. Det eneste jeg vet er at jeg ikke har PEIL på noe sånt, så om noen gidder å t-skjee det til meg, så hadde jeg blitt veldig glad! :)

Skrevet

One.com fungerer veldig bra til det, men den innebygde filopplasteren SUGER og man får kun lastet over en og en fil. Om du bruker Mozilla Firefox nettleseren kan du laste ned et tillegg som gjør det hele mye enklere. Det gjorde jeg, og selv om jeg ikke vet helt hva siden skal brukes til enda, så har jeg fått lagt inn Wordpress uten problem.

Programtillegget heter FireFTP og er gratis. Du burde starte med å legge inn det i nettleseren, så kan vi ta det derifra! :)

Skrevet

Huhei, må begynne å bruke Firefox og, da! Neida, skal vel gå bra, det. Jeg sitter på jobb nå, og er ikke ferdig før elleve i kveld, men jeg kan prøve å fikse programtillegg og slikt til i morgen, også maser jeg mer da, mkay?

Skrevet

Sounds good! Finnes eventuelt sikkert en løsning i Opera også, men Internet Explorer har jeg gitt opp... :)

Skrevet

Det går vel ann å bruke egne ftp-programmer om man vil? Jeg mener, man får vel servernavnet, passord og brukernavn...?

Da kan man vel bruke f.eks FileZilla, som er et veldig greit FTP-program. Raskt og forhåndsvis enkelt å komme inn i :)

Skrevet

Det går vel ann å bruke egne ftp-programmer om man vil? Jeg mener, man får vel servernavnet, passord og brukernavn...?

Da kan man vel bruke f.eks FileZilla, som er et veldig greit FTP-program. Raskt og forhåndsvis enkelt å komme inn i :)

Ja, det er fullt mulig. Heldigvis! ;) All login-info kommer jo på mail og kan brukes der det passer. Hehe. Skal ta en titt på FileZilla selv.

Skrevet

Sounds good! Finnes eventuelt sikkert en løsning i Opera også, men Internet Explorer har jeg gitt opp... ;)

Dealio! Kanskje jeg kan finne ut løsningen i Opera også etterhvert. En gang. I fremtiden. Kanskje.

Sikkeeeeert? Og det hadde sikkert ikke vært et problem om jeg bare hadde skjønt hva vi snakka om. :)

Skrevet

wordpress har vel one.com klart å støtte...

last opp filene med filezilla, installer wordpress, done...

(sånn veldig enkelt forklart, men det er mange ting man må gjennom å endel informasjon man må skrive inn i riktige felter)

Skrevet

wordpress har vel one.com klart å støtte...

last opp filene med filezilla, installer wordpress, done...

(sånn veldig enkelt forklart, men det er mange ting man må gjennom å endel informasjon man må skrive inn i riktige felter)

Ja, og det er det man skal guide henne igjennom i morgen. Er ikke enkelt å finne frem om man aldri har gjort det før. Lærte det selv for en måneds tid siden etter å ha sittet og bannet lenge. :)

Skrevet

Tusen takk for innspill, folkens! Skal laste ned hvadetnåvar nå, jeg. ;)

Edit: Ahahaha, føler meg litt blond, bare. Hvilke filer er det egentlig man skal laste opp? Det kan gooodt hende jeg skjønner det når jeg har lasta ned add on'en, men har ikke kommet så langt enda, så jeg spør heller bare her. :)

Skrevet

Nå knoter jeg veeeldig for å koble til, her. Har prøvd litt av hvert, og det nærmeste jeg kommer lyset i tunnellen er dette:

Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding...

Respons: 220 csmtp3.one.com ESMTP

Kommando: USER bulleboxer.net

Respons: 502 5.5.2 Error: command not recognized

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Skrevet

Nå knoter jeg veeeldig for å koble til, her. Har prøvd litt av hvert, og det nærmeste jeg kommer lyset i tunnellen er dette:

Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding...

Respons: 220 csmtp3.one.com ESMTP

Kommando: USER bulleboxer.net

Respons: 502 5.5.2 Error: command not recognized

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Hvor kommer denne feilmeldingen fra? One.com eller programtillegg? Ooooog, du må laste ned Wordpress fra siden deres selvfølgelig og unzippe mappen. Er denne mappen som skal legges inn rett på filområdet ditt. Det er det FTP-området du logger inn på. :rolleyes2:

Skrevet

Hvor kommer denne feilmeldingen fra? One.com eller programtillegg? Ooooog, du må laste ned Wordpress fra siden deres selvfølgelig og unzippe mappen. Er denne mappen som skal legges inn rett på filområdet ditt. Det er det FTP-området du logger inn på. :rolleyes2:

Den kommer på FileZilla. Kanskje jeg skal laste ned det andre programmet som du nevnte først?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...