Gå til innhold
Hundesonen.no

one.com + wordpress = ?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Hei!

Jeg har domene/webhotell/whatever hos one.com, meeen jeg er veldig lite flink til å oppdatere det! Også tenkte jeg å ha en wordpressblogg som hjemmeside. På hjemmesiden. ;)

Sånn at når man skriver bulleboxer.net, så kommer man inn på en wordpressblogg. Men kanskje en som er litt egendefinert? Jeg er ikke helt sikker på hva jeg tenker enda. Det eneste jeg vet er at jeg ikke har PEIL på noe sånt, så om noen gidder å t-skjee det til meg, så hadde jeg blitt veldig glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One.com fungerer veldig bra til det, men den innebygde filopplasteren SUGER og man får kun lastet over en og en fil. Om du bruker Mozilla Firefox nettleseren kan du laste ned et tillegg som gjør det hele mye enklere. Det gjorde jeg, og selv om jeg ikke vet helt hva siden skal brukes til enda, så har jeg fått lagt inn Wordpress uten problem.

Programtillegget heter FireFTP og er gratis. Du burde starte med å legge inn det i nettleseren, så kan vi ta det derifra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel ann å bruke egne ftp-programmer om man vil? Jeg mener, man får vel servernavnet, passord og brukernavn...?

Da kan man vel bruke f.eks FileZilla, som er et veldig greit FTP-program. Raskt og forhåndsvis enkelt å komme inn i :)

Ja, det er fullt mulig. Heldigvis! ;) All login-info kommer jo på mail og kan brukes der det passer. Hehe. Skal ta en titt på FileZilla selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sounds good! Finnes eventuelt sikkert en løsning i Opera også, men Internet Explorer har jeg gitt opp... ;)

Dealio! Kanskje jeg kan finne ut løsningen i Opera også etterhvert. En gang. I fremtiden. Kanskje.

Det går vel ann å bruke egne ftp-programmer om man vil? Jeg mener, man får vel servernavnet, passord og brukernavn...?

Da kan man vel bruke f.eks FileZilla, som er et veldig greit FTP-program. Raskt og forhåndsvis enkelt å komme inn i :)

Sikkeeeeert? Og det hadde sikkert ikke vært et problem om jeg bare hadde skjønt hva vi snakka om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wordpress har vel one.com klart å støtte...

last opp filene med filezilla, installer wordpress, done...

(sånn veldig enkelt forklart, men det er mange ting man må gjennom å endel informasjon man må skrive inn i riktige felter)

Ja, og det er det man skal guide henne igjennom i morgen. Er ikke enkelt å finne frem om man aldri har gjort det før. Lærte det selv for en måneds tid siden etter å ha sittet og bannet lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill, folkens! Skal laste ned hvadetnåvar nå, jeg. ;)

Edit: Ahahaha, føler meg litt blond, bare. Hvilke filer er det egentlig man skal laste opp? Det kan gooodt hende jeg skjønner det når jeg har lasta ned add on'en, men har ikke kommet så langt enda, så jeg spør heller bare her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå knoter jeg veeeldig for å koble til, her. Har prøvd litt av hvert, og det nærmeste jeg kommer lyset i tunnellen er dette:

Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding...

Respons: 220 csmtp3.one.com ESMTP

Kommando: USER bulleboxer.net

Respons: 502 5.5.2 Error: command not recognized

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå knoter jeg veeeldig for å koble til, her. Har prøvd litt av hvert, og det nærmeste jeg kommer lyset i tunnellen er dette:

Status: Tilkoblet, venter på velkomstmelding...

Respons: 220 csmtp3.one.com ESMTP

Kommando: USER bulleboxer.net

Respons: 502 5.5.2 Error: command not recognized

Feil: Kunne ikke koble til serveren

Hvor kommer denne feilmeldingen fra? One.com eller programtillegg? Ooooog, du må laste ned Wordpress fra siden deres selvfølgelig og unzippe mappen. Er denne mappen som skal legges inn rett på filområdet ditt. Det er det FTP-området du logger inn på. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer denne feilmeldingen fra? One.com eller programtillegg? Ooooog, du må laste ned Wordpress fra siden deres selvfølgelig og unzippe mappen. Er denne mappen som skal legges inn rett på filområdet ditt. Det er det FTP-området du logger inn på. :rolleyes2:

Den kommer på FileZilla. Kanskje jeg skal laste ned det andre programmet som du nevnte først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...