Gå til innhold
Hundesonen.no

Dagligdags rutiner


Vicky

Recommended Posts

Jupp, jeg er ett rutine-menneske og trenger det slik :) Men kan være fleksibel for spesielle personer :P

ca 0800: opp, og ut å tisse (sommertid, skoleåret er da skjøvet bakover til 06)

ca 0900: ut på minst en times tur, + trening (sommertid, skoleåret er da skjøvet bakover til kl 08)

Resten av dagen går på egne rutiner som dere ikke trenger å vite om.

ca 1800: mat (når det er trening er det senere)

ca 2230: siste tissetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdagene har vi rutiner, mens i helgene og ferie er vi fleksible.

Normal dag:

Stå opp, lufte hund, gi frokost og dra på jobb

Første jeg gjør når jeg kom hjem fra jobben er å lufte. Så er det litt forskjell - enten rett på trening eller middag.

Så våre rutiner er mest basert på morgningene og tur med engang jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til å skrive noe men har så dårlige rutiner at jeg ikke fant ut noe å skrive. Hundene får mat ei stund etter vi har stått opp og ei stund før vi legger oss. Foring utsettes eller framskyves hvis det kræsjer med kjøring/ over middels turer. De er ute i hundegården på dagtid hvis været er ok, er det varmt står døra oppe så de kan gå inn om de vil. Er det regn er de mye inne, er det snø er de mye ute. Turer går/kjører/sykler vi når været er passe (dvs under 10-15 grader og helst ikke regn ved kjøring/sykling).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å tenke etter og vi har en daglig rutine; de får mat rett før vi legger oss, og da blir de bare luftet i hagen rett etterpå.

Ellers har vi noen små rutiner før de feks er alene hjemme, da får de en tyggesak hver (lite tyggeben e.l.) rett før vi går ut døra. Også har vi en rutine om at den som står opp sist/skal sist på jobb lufter hundene. Det er vel stort sett de rutinene vi har om jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimumsdagen på en arbeidsdag er slik



  • Morgen-tissing rundt 07.00
  • *dra på jobb, alene i 7-8timer*
  • Ettermiddag-tissing 15.00
  • Tur/trening/aktivitet etter menneske-middagen
  • Foringstid 22:30
  • Kveldstissing 23:00

Men så er det fort mer som foregår i løpet av ettermiddagen også...

Forøvrig er jeg mot rutiner, det skaper masehunder, spesielt foringstiden blir flyttet mange timer å av å til får de mat om morgenen ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste rutinen vi har her i huset er når jeg kommer hjem fra jobb på morgenkvisten. Da er det tissing i hagen, frokostservering og så senga og sove. Men det er jo bare annen hver uke... :) Den andre uka har vi null rutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig bare rutine på morran :P Vi står opp går ut på tissetur på jordet, så inn for frokost til hundene :) Selv om frkost er til forskjellige tider er rutinen den samme :P

og en siste luftings rett før vi legger oss.

Mitt på dagen varierer veldig fra, om vi er på jobb, hjemme, eller utstilling osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har vel ikke noe særlig med faste rutiner vi heller, annet enn at han får mat to ganger daglig (med mindre vi skal på kurs eller trene tidlig på dagen, da får han frokosten som godbiter), også får han selvfølgelig gå på do med en gang vi står opp, og rett før vi legger oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rutiner på morgene, men kun hverdager.

Stå opp ordne meg til jobb

Gå tur med Tinka 10-30min

Gi mat og skifte vann

Sette Tinka inn i stuen og lukke grinden

Jobbe 8timer

Hjem og puste i bakken ca. 10min

Gå enten tissetur, eller lang tur, evt. trene

Gå enten lang tur, evt. trene eller tissetur

(altså er poenget at hun får gått på do når jeg kommer hjem, om jeg tar hovedaktiviteten da eller ikke kommer an på)

Legge oss

Dette kan forandres av treninger, tur med andre, evt. andre ting som skjer osv. Langturen er forresten på en times tid til to timer, og morgen og kveldstur er mellom 10-30min, men kveldsturen pleier som regel å bli minst 30min, vi møter jo også folk da og har forsåvidt god tid. Sosialiserer og sånn.

Med en gang båndtvangen er over så blir det å møtes på en slette her sånn i 8-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med andre ord om jeg er litt sløvere med matrutiner, så vil etterhvert Vicky slutte og mase med engang det er ca en halvtime igjen til foring?

Grunnen til at jeg lurte på rutiner var vel fordi jeg plutselig begynte å føle meg som dårlig hundeeier ved og forsove meg til foring :D hehe, jobber natt annenhver uke jeg også, også har jeg ganske lange vakter :ahappy: så eneste ulempen der sånn sett er vel at jeg antagelig ikke får hun husren annenhver uke så lenge jeg har den jobben jeg har :ahappy:

Så lurte vel mest på om rutiner var viktig:P Men ser ikke ut som de er så himla viktige så kanskje jeg ikke ødelegger hun allikevel:D :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen faste rutiner...

Meeeeeeeeeeeen ønskerutinene er

kl.6:00 stå opp, badet osv.

6:30 lufte hunder, mate og lufte en liten en til.

7:00 komme seg avgårde ut dørene og fare avgårde til min perfekte drømmejobb som ikke eksisterer ennå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen faste rutiner...

Meeeeeeeeeeeen ønskerutinene er

kl.6:00 stå opp, badet osv.

6:30 lufte hunder, mate og lufte en liten en til.

7:00 komme seg avgårde ut dørene og fare avgårde til min perfekte drømmejobb som ikke eksisterer ennå :ahappy:

Hehe du er ikke den eneste som mangler drømmejobben gitt:P Ønsker meg den selv jeg:D Hadde jeg bare visst hva den var :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...