Gå til innhold
Hundesonen.no

Autoriserte Hundedommeres Forening


Guest Jonna

Recommended Posts

Ikke de store resultatene for vår del.

Stilte en AK hannhund til blå da han rett og slett ikke likte seg i ringen og syns det var skummelt uten mammaen sin.

Så stilte jeg Blaze. Det var 3 andre tisper der i dag. En til i champ og en veteran.

Blaze ble nr.2 m/CK klassen og 3.BTK.

Kritikk:

Femi tispe av utm type + str. Utm hode. Meget god hals og overlinje. Velvinklet. Velkroppet.

Kunna hatt noe rundere poter.

Beveger seg med herlig driv.

Noe åpen pels i dag.

Herlig temp. Viser seg flott!

(også var det en blomst i venstre hjørne fra Miriam :D )

Pelsen stemmer... lurer på om hun noen gang kommer i utstillingskvalitet igjen?

Potene vet jeg ikke helt. Kanskje hun begynner å få "gammel hund" syndrom som 6,5 åring uten at jeg har sett det!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blå på hannen idag pga bevegelsene, ellers sa dommeren at han hadde det flotteste hode, og han kunne sitte å se på det hele dagen. så vi lever godt på den :D

Tuva blei BIM valp :D av 11 påmeldte.

Kritikken var helt knall:

Meget tiltalende tispevalp, vakkert hode og utrykk, korrekt bitt, en aning fremskutt i front, meget velutviklet for sin alder, meget god overlinje- velvinklet bakstell, meget gode bevegelser. En særdeles lovende valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de store resultatene for vår del.

Stilte en AK hannhund til blå da han rett og slett ikke likte seg i ringen og syns det var skummelt uten mammaen sin.

Så stilte jeg Blaze. Det var 3 andre tisper der i dag. En til i champ og en veteran.

Blaze ble nr.2 m/CK klassen og 3.BTK.

Kritikk:

Femi tispe av utm type + str. Utm hode. Meget god hals og overlinje. Velvinklet. Velkroppet.

Kunna hatt noe rundere poter.

Beveger seg med herlig driv.

Noe åpen pels i dag.

Herlig temp. Viser seg flott!

(også var det en blomst i venstre hjørne fra Miriam :D )

Pelsen stemmer... lurer på om hun noen gang kommer i utstillingskvalitet igjen?

Potene vet jeg ikke helt. Kanskje hun begynner å få "gammel hund" syndrom som 6,5 åring uten at jeg har sett det!? :D

Jeg hadde lyst til å skrive noe annet enn hun sa, men hun fulgte så godt med :D

Neida, det var teit at det gikk som det gikk, men Blaze er fin hun! Stille ute på gress, så synes det ikke så godt om potene ikke er heeelt runde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå sløyfe her også idag, og en kritikk som sa at hodet var for lite i forhold til hodet. Noe vi aldri har hørt, ihvertfall ikke om denne hannen. Men sånn går det, tror nesten ingen fikk CK, ihvertfall ingen mens vi var der. Men jeg måtte dra med engang jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk ut med "bare" førstepremie og "perfekt" kritikk, det eneste var at han var litt stor i høyden. Noe vi aldri har hørt før, og han er akkurat på rasestandarden, men men... Han er allerede champion, så NOEN liker han vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå sløyfe her også idag, og en kritikk som sa at hodet var for lite i forhold til hodet. Noe vi aldri har hørt, ihvertfall ikke om denne hannen. Men sånn går det, tror nesten ingen fikk CK, ihvertfall ingen mens vi var der. Men jeg måtte dra med engang jeg var ferdig.

Prøver å se det for meg, men klarer ikke ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lyst til å skrive noe annet enn hun sa, men hun fulgte så godt med :D

Neida, det var teit at det gikk som det gikk, men Blaze er fin hun! Stille ute på gress, så synes det ikke så godt om potene ikke er heeelt runde?

*ler* Ja da hadde jeg forstått mye om det sto noe helt annet!

Men så hun så flat ut på potene fra din vinkel? Jeg ser jo henne aldri oppstilt liksom. OM du husker alle hundene du har sett i dag da :D

(også blir man fort blind på sine egene hunder, så greit å høre fra andre) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det vel helt greit..

Fikk høre at Maja var tjukk og hadde for store øyne. Litt artig, ettersom de 4 andre dommerene vi har stilt for har bemerket hvor flotte øyne hun har :D jaja, hver sin smak.

Det viktigste er at nurket var flink jente idag! Glad og possitiv i ringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Ja da hadde jeg forstått mye om det sto noe helt annet!

Men så hun så flat ut på potene fra din vinkel? Jeg ser jo henne aldri oppstilt liksom. OM du husker alle hundene du har sett i dag da :D

(også blir man fort blind på sine egene hunder, så greit å høre fra andre) :D

Akkurat i dag husker jeg faktisk potene til både Blaze og Tibra, siden de ble kommentert behørlig :D Det dommeren sa var vel at de var mer ovale enn runde, og det kan jeg vel si meg enig i om jeg skal pirke på noe, men ikke noe jeg la merke til i utgangspunktet. Det kan ha vært vinkelen hun sto i eller bitte litt for lange klør eller eller eller... Det kan ha vært underlaget, også, for den del, for det kan jaggu ikke være godt å stå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i dag husker jeg faktisk potene til både Blaze og Tibra, siden de ble kommentert behørlig :D Det dommeren sa var vel at de var mer ovale enn runde, og det kan jeg vel si meg enig i om jeg skal pirke på noe, men ikke noe jeg la merke til i utgangspunktet. Det kan ha vært vinkelen hun sto i eller bitte litt for lange klør eller eller eller... Det kan ha vært underlaget, også, for den del, for det kan jaggu ikke være godt å stå på...

Tviler ikke på at det stemmer. Men ble bare litt overrasket :D

Kan være det var underlaget som gjor det, eller det kan være "alderen" som gjør at potene begynner bli litt flatere. Vi får se om det dukker opp på neste kritikkene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIR med Mac (beardisen) - og det var såklart hyggelig.

Men største årsaken til at vi var der var for å se på boston terriere - og det var maaange der. Rundt 40 påmeldte på open show'et der (uoffisiell utstilling) masse morsomme store og små og se på.

Moxy (vår lille 3 mdr) fikk møte masse sånne raringer som seg selv, og begynte å komme litt inn i "steamen" som en boston (var jo bare sjokkert når hun så sånne på Våler..)

Møtte kullbror gjorde vi også, selv om Moxy gjorde kort prosess med han - skremte ha vekk fra sin egen bæreveske, tøt inn der og hentet leke hans og gikk med høøøyt hevet hode vekk derifra. Lille raringen..

Gøy å se han uansett.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god dag for vår del!

Vår del-eide tispevalp Tara (Kingwanas Fairy Of Tails) slo til med BIR, BIG-4 og en SUPER kritikk som ble avsluttet med "EN valp med en meget spennende framtid" :D

Hennes søster "Gudrun" ble 2 btk.

Elvis (K. Groovy Maguire) ble flott handlet av MAren til 2 bhk, mens Taras bror Fogo ble 3 bhk.

I voksenringen ble Kee 2 btk med Cert, hennes bror Nicki ble BIM med Cert, mens Giza (mamman til vårt neste kull) ble BIR + BIG-3!

Veldig fornøyd med dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det var underlaget som gjor det, eller det kan være "alderen" som gjør at potene begynner bli litt flatere. Vi får se om det dukker opp på neste kritikkene også.

Babs har også litt slike flate poter, men det er faktisk aldri noen dommere som har kommentert det - men jeg går jo og irriterer meg over det :D.

Men altså - vi gratulerer alle som er fornøyd med dagens resultat, også krysser vi fingrene for bedre resultat neste gang for alle andre :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd med dagen

Jeg får vel si meg fornøyd i dag også.. :D

En strålende kritikk på Int Ch Melwood`s Babb - Dooley (Gamle gråskjegg)

Jeg vet at Helge Kvivesen som dømte han synes han er litt for stor (høyde messig)...

Jeg tror jeg telte 14 veteraner...

Veldig flotte veteraner. (og i oppsamlingsringen mistet jeg håpet om noen plassering.. :D

Gleden ble derfor kjempestor da vi ble tatt ut i semifinalen og endte som

BIS 3 VETERAN .. For Marit Sunde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fornøyd med dagen, fikk BIM og cert :D. Nå var vi riktignok eneste hannhund, og det var totalt kun 4 hunder. Var kun BIR-tispa og vi som fikk CK, og kritikken var flott:

Maskulin vakkert hode + uttrykk. Prima hals. Balansert og velvinklet. Utmerket kropp. God overlinje. Bevegelser meget bra. Noe kort i pelsen i dag, men meget god kvalitet. Fint showhumør og meget godt framvist.

Og ja det stemmer at Yoshi er kortere i pelsen enn vi liker å stille han. Håper bare ikke vi får trekk på det neste helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyd med dagen

Jeg får vel si meg fornøyd i dag også.. :D

En strålende kritikk på Int Ch Melwood`s Babb - Dooley (Gamle gråskjegg)

Jeg vet at Helge Kvivesen som dømte han synes han er litt for stor (høyde messig)...

Jeg tror jeg telte 14 veteraner...

Veldig flotte veteraner. (og i oppsamlingsringen mistet jeg håpet om noen plassering.. :D

Gleden ble derfor kjempestor da vi ble tatt ut i semifinalen og endte som

BIS 3 VETERAN .. For Marit Sunde :D

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma fikk flat rød og ble uplassert i klassen. Selvfølgelig vil man alltid ha mer enn det, men jeg er fornøyd jeg :D Hun stod greit, løp greit og hun likte dommeren bedre enn en del andre vi har stilt for :D

Forøvrig kommentere også vår dommer flate poter, og den var ny for vår del. I tillegg var dette første dommer som har hatt noe å si om pigmenteringen til Norma - det måtte jo komme før eller siden, til tross for at det ikke egentlig er en feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk..

Jeg tror han har mange flere beundrere enn jeg er klar over.. :D:D

Det skal du ikke se bort ifra. Han er jo kjempepen :D

Tusen takk..

Åssen går det med Ragga ?

Ragga ja, vel.. det er få som tror han er 7.5 år. Tror ikke han tror det selv engang :D

Ragga er påmeldt til Bjerke. Kanskje vi snakkes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ikke se bort ifra. Han er jo kjempepen :D

Ragga ja, vel.. det er få som tror han er 7.5 år. Tror ikke han tror det selv engang :D

Ragga er påmeldt til Bjerke. Kanskje vi snakkes?

Okey da.... Han er lit pen da.. :D :D :D (litt kan jeg jo skryte selv også)

Jeg skal ikke til Bjerke. Men du får ha masse lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...