Gå til innhold
Hundesonen.no

Bruk av "nei"


Birte

bruker du "nei"?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Ja, selvfølgelig. "Nei" MÅ brukes!
      10
    • Noen ganger når hunden gjør ting den ikke har lov til.
      16
    • Nei, aldri!
      1


Recommended Posts

Ja da :D men snakket om det du sa om at du ikke hadde likt det om en hund hadde plaget din, og eieren ikke hadde sagt ifra..(for du mente vel sagt ifra til hunden sin..?)

Må bare si at min mor ikke mente at han skulle straffe hunden sin, men si ifra at den ikke har lov :roll: Uansett synes jeg det blir feil... Men men..

Men det er forskjell på å være plagsom og å være aggresiv!Loke hadde aldri lagt noen i bakken... :D Han prøvde å legge seg ned for en Schipperke på kgb utstillingen :roll: Hundeaggresivitet har jeg såpass mye erfaring med (desverre) at jeg hadde aldri i verden kjeftet for slikt.Men jeg mener at pelsen min godt kan få høre at det ikke er ok å være hormonell,masete drittunge.Den rette hunden kan komme til å flå han levende... :D

Huff så dårlig jeg er til å si det jeg mener ](*,) #-o

Jeg og :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Bra å høre.. :D Satt akkurat litt sjokka og lurte på om du (Loke) faktisk mente å gå inn å kjefte i en hunde-krangle situasjon. :-o #-o

Har (borsett fra to regelrett angrep av "syke" hunder , hvor den ene pleide gå med munnkurv, andre hadde uten innledning seriøst spjæret opp et par hunder før), kun opplevd èn nesten-slåsskamp med hundene mine (og begge har møtt hundrevis av hunder) og det var pga en eier som måtte kjefte i en hilsesituasjon. Kinesertassen min var rundt året og hadde møtt en jevngammel hanne (vakthundrase på ihvertfall 45 kilo) og i slutten av møtet etter de hadde ristet seg litt og sånn skriker eier plutselig "nei" fordi hunden hans skulle til å markere på beinet mitt. Begge hundene reagerte aggressivt samtidig. Fikk skilt dem ved å løpe hver vår vei og kalle de inn og det var jo snakk om godt sosialiserte hunder med bitehemning osv, så neppe såå stor risiko, men likevel unødvendig. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre.. :D Satt akkurat litt sjokka og lurte på om du (Loke) faktisk mente å gå inn å kjefte i en hunde-krangle situasjon. :-o #-o

Har (borsett fra to regelrett angrep av "syke" hunder , hvor den ene pleide gå med munnkurv, andre hadde uten innledning seriøst spjæret opp et par hunder før), kun opplevd èn nesten-slåsskamp med hundene mine (og begge har møtt hundrevis av hunder) og det var pga en eier som måtte kjefte i en hilsesituasjon. Kinesertassen min var rundt året og hadde møtt en jevngammel hanne (vakthundrase på ihvertfall 45 kilo) og i slutten av møtet etter de hadde ristet seg litt og sånn skriker eier plutselig "nei" fordi hunden hans skulle til å markere på beinet mitt. Begge hundene reagerte aggressivt samtidig. Fikk skilt dem ved å løpe hver vår vei og kalle de inn og det var jo snakk om godt sosialiserte hunder med bitehemning osv, så neppe såå stor risiko, men likevel unødvendig. #-o

Jeg må ha ordlagt meg skikkelig dårlig :wink::D

Forøvrig har Loke en tendens til å komme med knurrelyder når han møter andre hunder når han går i bånd.Ikke fordi han er sint på hunden,men fordi han tydligvis har blitt korrigert for å være så himla kenguru :roll:

Jeg håper inderlig det går over etterhvert når han etterhvert skjønner at jeg ikke rykker i båndet eller tar han i nakkeskinnet når han ser andre hunder.

Folk blir så skeptiske når han kommer med sånne lyder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er forskjell på å være plagsom og å være aggresiv!Loke hadde aldri lagt noen i bakken... :D Han prøvde å legge seg ned for en Schipperke på kgb utstillingen :roll: Hundeaggresivitet har jeg såpass mye erfaring med (desverre) at jeg hadde aldri i verden kjeftet for slikt.Men jeg mener at pelsen min godt kan få høre at det ikke er ok å være hormonell,masete drittunge.Den rette hunden kan komme til å flå han levende... ;)

Jeg og :wink:

oki, NÅ skjønner jeg! :D *pling* :P Får unnskylde alle misforståelsene :oops: :wink:

Ja, Sico er gal etter å hoppe opp og ri :roll: Irriterende! Men som oftest sier hundene snilt ifra og han gir seg :wink: Men så er det ikke alle som sier ifra heller da.. Og da tar jeg han rolig ned og belønner når han har alle føttene plantet på bakken, og ikke på ryggen til de han skal "leke" med :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, NÅ skjønner jeg! :D *pling* :D Får unnskylde alle misforståelsene :oops: :wink:

Ja, Sico er gal etter å hoppe opp og ri :roll: Irriterende! Men som oftest sier hundene snilt ifra og han gir seg :wink: Men så er det ikke alle som sier ifra heller da.. Og da tar jeg han rolig ned og belønner når han har alle føttene plantet på bakken, og ikke på ryggen til de han skal "leke" med :roll:

Som oftest? ;) Cita sier vel aldri i fra :P Ikke rart han aldri gir seg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, NÅ skjønner jeg! :D *pling* :D Får unnskylde alle misforståelsene :oops: :wink:

Ja, Sico er gal etter å hoppe opp og ri :roll: Irriterende! Men som oftest sier hundene snilt ifra og han gir seg :wink: Men så er det ikke alle som sier ifra heller da.. Og da tar jeg han rolig ned og belønner når han har alle føttene plantet på bakken, og ikke på ryggen til de han skal "leke" med :roll:

Samme som meg.Bare at jeg sier "kutt ut" "nei" "idiot" etc før jeg gjør det ;) Belønne han kan jeg bare gi beng i for han er så opptatt av andre hunder at han bare spytter alt ut igjenn :roll: Litt lite miljøtrent.. :D

Så jeg tar han stort sett i bånd til han roer seg ned noen hakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle man ikke si nei?

Men det er jo ikke ordet i seg selv som betyr noe, det er hvordan noe blir blir sagt, slik at hunden skal forstå det.

Man kan vel likesågodt si "blei eller "sei". men det kan bli litt pinlig dersom man er i en offentlig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle man ikke si nei?

Men det er jo ikke ordet i seg selv som betyr noe, det er hvordan noe blir blir sagt, slik at hunden skal forstå det.

Man kan vel likesågodt si "blei eller "sei". men det kan bli litt pinlig dersom man er i en offentlig situasjon.

skjønner at du leste første innlegget og så kommenterte du.. Bare les litt nedover så skjønner du hva jeg mener.. Tror alle er tankelesere jeg :roll: Når jeg skrev det tenkte nemlig jeg at med "nei" mener jeg å heve stemmen og rope NEI, FY, SLUTT :) eller andre ord.. Så får beklage igjen... første innlegget var FEIL :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker "NEI" til ALT som ikke er lov. Samme hva han gjør, så SKAl han slutte når jeg sier "nei".

Men jeg bruker BARE "nei", og ikke "fy", "prøv deg", eller "kremt". Det er nok at han har ETT ord som brukes til irettesettelse.

Og adlyder han ikke når jeg sier "nei", da er jeg ikke sen om å nappe han i øret. "Nei" er tross alt en kommando jeg VET at han kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...