Gå til innhold
Hundesonen.no

MikroYodel søker navn

Yodel

Recommended Posts

Aslak er en stor favoritt, det navnet er kjempefint! Men både Theodor og Magnus er gode navn :wub:

Har det ikke kommet nye regler om navnevalg, at man ikke får gi dyrenavn lenger? Type Varg, Ørn, Kalv, Bjørn, Ravn osv?

Har prøvd å finne ut av dette, men kan ikke se noe sted at det ikke er lov å gi barnene sine dyrenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg ikke finlest tråden, så aner ikke om det er foreslått før - men når du skriver at du liker Torjus så tenker jeg at Tarjei er et navn i samme duren, men mye finere :wub: Og så falt Tollef inn i hodet mitt også, det liker jeg :D

Magnus er forsåvidt også kjempefint, men mye vanligere (og vanlig er jo kjedelig..) enn mange av de andre du har nevnt.

Tarjei er kjempefint! Dessverre er navnet blitt litt "ødelagt" av han som lagde nynorsken; Tarjei Vesaas. Lærer eller ei. Jeg er ingen nynorsk-fan.

Jeg synes ikke nødvendigvis vanlig = kjedelig. Jeg LIKER nemlig Magnus, jeg :wub:

Garm og Gorm.

Spesielle, egentlig litt fine, men ingenting for meg.

Gorm minner meg for mye om orm?

Fra triologien Sølvhammeren, Jærtegn og Helgenkongen fant jeg to norrøne guttenavn som ikke er mye brukt. Nemlig Kalv og Olve, alternativt Olver.

Kalv er kanskje litt spes, men Olve syntes jeg faktisk er fint jeg da. Kaskje fordi jeg en gang kjente en skikkelig likandes kar som het det :o

Man kan da ikke kalle sønnen sin for Kalv ;) Kalven, liksom :)

Olver.. da liker jeg Oliver bedre, men også det navnet er faktisk ødelagt av en eks. Pluss at det er muligens kanskje FOR poppis (topp 3 om jeg ikke tar feil).

Aslak er en stor favoritt, det navnet er kjempefint! Men både Theodor og Magnus er gode navn ;)

Har det ikke kommet nye regler om navnevalg, at man ikke får gi dyrenavn lenger? Type Varg, Ørn, Kalv, Bjørn, Ravn osv?

Mm. Aslak er nydelig! Dessverre er ikke mannen enig :wub:

Bare kom på et til navn jeg liker, Tarald! :D

Hm. Mannen sa bestemt nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist stod Sindre og Theodor igjen som våre to alternativer.

Min forhåndsfavoritt var Sindre, mannens Theodor.

Men når Minin kom ut var'n slettes ingen Theo. Han var en Sindre -og det var vi enige om.

Men om noen skal tildeles "sin vilje" ved Sindre navnet blir det vel meg?

Hva synes dere da?

Theodor (Theo) eller Magnus?

Forøvrig lurer jeg innmari på hvordan Pippin&Symras ringsekretær i Nesbyen kom inn i diskusjonen :wub:

Jeg var bare nesten sikker på at den ringsekretæren var yodelmannen, nå ble jeg usikker igjen ... :wub: (Men det var i alle fall en eitrandes god ringsekretær, han hadde øyne i nakken og visste hele tiden hva som kom til å skje før det skjedde ...).

Noen nevnte Tarjei, jeg liker varianten Tarje enda bedre. Sindre og Tarje, jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare nesten sikker på at den ringsekretæren var yodelmannen, nå ble jeg usikker igjen ... :wub: (Men det var i alle fall en eitrandes god ringsekretær, han hadde øyne i nakken og visste hele tiden hva som kom til å skje før det skjedde ...).

Noen nevnte Tarjei, jeg liker varianten Tarje enda bedre. Sindre og Tarje, jepp!

Mnei, det var det nok ikke, for Yodelmannen er ikke ringsekretær, og ikke jobbet han på Nesbyen heller :wub:

Han kan være alt fra (og gjerne flere av tingene) teknisk plassjef, utstillings-tegner, katalog-lager, utstillingssjef, planlegger, høyre hånd, organisator, stands-kontakt, personell-kontakt, PM-lager og/eller altmuligmann m.mye m. for en haug med hundeklubber, men han er altså ikke ringsekretær :wub:

Men hyggelig du hadde en dyktig ringsekretær og at han liker navnet Theodor, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Her rundt er det noen som heter Niri. Det er et norrønt navn som betyr frisk, men også et indisk navn: ren, ekte. Ellers så har det da kommet mange gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslak er en stor favoritt, det navnet er kjempefint! Men både Theodor og Magnus er gode navn :wub:

Hmm, selv kan jeg nesten ikke skjønne at man ikke skulle få lov til det. Det er jo mer og mer som er lov når det kommer til navn.

Om man ønsker å bytte navn så er de jo gjort på 1-2-3 liksom, bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niri. Det likte jeg egentlig. Litt spesielt, men fint :wub:

Tviler på at mannen er noen fan. Han skal ha det litt mer "normalt", men jeg skal høre.

Mathias er også nydelig! Men min nærmeste kollega har en sønn med det navnet... er det opptatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niri. Det likte jeg egentlig. Litt spesielt, men fint :wub:

Tviler på at mannen er noen fan. Han skal ha det litt mer "normalt", men jeg skal høre.

Mathias er også nydelig! Men min nærmeste kollega har en sønn med det navnet... er det opptatt da?

Jeg stemmer nei, Mathias er en utrolig fin litt mer uvanlig versjon av Magnus, syntes nå jeg da :wub:

Men jeg er så vant til at Magnus alltid må brukes med første bokstav i etternavn fordi det er så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ. Nå er jeg ego-Mari og håper at ikke de to navnene det står mellom for oss blir nevnt og tatt. :D

Men vår guttebass kommer senest fredag 13. aug, så vi er vel uansett først ute og får fus? :D

Ellers har jeg ikke mange forslagene dessverre. Navn er drittvanskelig på mennesker, lett som en plett på hunder.

Men jeg synes Sindre og Syver klinger godt.

Ellef, Tollef, Egil, Reid. Meh, I dunno.

Men aller viktigst av alt; GRATULERER! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslak er en stor favoritt, det navnet er kjempefint! Men både Theodor og Magnus er gode navn :ahappy:

Har prøvd å finne ut av dette, men kan ikke se noe sted at det ikke er lov å gi barnene sine dyrenavn.

Det var forbudt en periode, men er opphevet igjen. Nå gjelder regelen at det ikke skal være til ulempe for barnet. Det er andre regler for voksne, der er de mer "slepphendte" siden vi selv bestemmer om det er ulempe eller ikke. Noen navn får man ikke ta da, uansett alder, men jeg tviler nå at hverken Yodel eller Yodelmannen snuser på slike navn. :ahappy:

Enkelte kjønnsnøytrale navn er vanskelig å få igjennom her til lands, og det er ikke lov til å ha guttenavn på jenter og omvendt.

Og ang navn til en kollegas sønn, så hadde jeg spurt om det var greit å bruke navnet om det var det dere virkelig vil at Mikro skal hete.

Ellers har jeg ikke så mye å tilføye trur jeg, annet enn grattis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ville ikke brydd meg om at ungen til kollegaen har samme navn og det er en stor favoritt. Jobb hender det jo at man bytter og om du skulle ende opp med at de blir lekekamerater i fremtiden så tror jeg ikke de to bryr seg :ahappy:

Jeg ville hvertfall ikke gitt opp favorittnavnet mitt bare fordi en bekjent hadde barn med samme navn eller verre; noen på hundesonen hadde barn med samme navn :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ville ikke brydd meg om at ungen til kollegaen har samme navn og det er en stor favoritt. Jobb hender det jo at man bytter og om du skulle ende opp med at de blir lekekamerater i fremtiden så tror jeg ikke de to bryr seg :hyper:

Jeg ville hvertfall ikke gitt opp favorittnavnet mitt bare fordi en bekjent hadde barn med samme navn eller verre; noen på hundesonen hadde barn med samme navn :ahappy:

DET hadde det blitt en lang tråd om at "Yodel stjal mitt drømme navn". :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...