Gå til innhold
Hundesonen.no

Krydde av larver i hundematen


Argyr

Recommended Posts

"Da Tore Karlsen fra Arendal skulle servere middag til hunden sin, oppdaget han at det krydde av små hvite liklarver i det som skulle være gourmetmat med kalkun og kylling."

"Hundematen var av typen Pedigree, og ble kjøpt på Rema 1000 på Myrene i Arendal på torsdag ettermiddag. På boksen står det at maten skal være et komplett måltid for hunden. Det skal være holdbart til 2011."

http://agderposten.no/article/20100731/LOKAL8/707319924/1004/ABONNEMENT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ha gått hull på forseglingen under transport eller i butikken også. Når insekter velger å legge eggene sine i foret, må det vel bety at det er næringsrikt? De legger eggene sine i rent kjøtt også, om de får muligheten. Nå forsvarer jeg verken det ene eller det andre foret, men dette sier ingenting om kvaliteten på selve foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ha gått hull på forseglingen under transport eller i butikken også. Når insekter velger å legge eggene sine i foret, må det vel bety at det er næringsrikt? De legger eggene sine i rent kjøtt også, om de får muligheten. Nå forsvarer jeg verken det ene eller det andre foret, men dette sier ingenting om kvaliteten på selve foret.

Mine hunder spiser pedigree-mat titt og stadig de, når jeg går tom for "ordentlig mat". En gang spiste de vel det i nesten en mnd før jeg fikk ut fingeren å fikk kjøpt NP...

Spiser de pedigree-pølser, så bajser aussien veldig mye og det stinker værrre. Men slike bokser etc. virker som de fungerer mye bedre, som om de er laget på et annet vis og som om aussien tåler dem bedre.

Lille-hunden kunne sikkert gått på pedigree ut livet sitt, hun plages ikke av noe av det og har bedre avføring på pedigree enn når hun spiser NP. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nøye på å gi hunden sin riktig kost.." vet ikke om jeg skal le eller grine av det utsagnet, men men.. Jeg har selv sett at boksmat blir dårlig og koker av slike larver hvis det blir stående i romtemperatur åpnet. Utrolig ekkelt i alle fall. Synes også det er utrolig at han klarte å servere hunden maten når det luktet så forferdelig som han skal ha det til, men nok om dèt. Kjip opplevelse, men vil nok tro det er en feil i produksjonen (ikke tett beholder) eller skade under transport/til butikkhylla som har gjort det.

Apropos: er det noen som vet om det er farlig for hunder å spise døde sånne liklarver? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange hunder som fungerer helt utmerket på butikkmat. Eller kanskje noen hvertfall... en eller to av hundre eller noe i den duren der. Nå har jeg jobbet på kennel, og man ser lett hvilke hunder som fores på drittfor, og hvem som får skikkelig mat. Hunder som fores på butikkmat lukter værre, er i dårligere kondisjon (for tynn/for tykk), dårligere pels (fet og flokete), og de driter noen usannsynlige mengder bajs i div. konsistenser og i alle regnbuens farger (både inne og ute) :whistle: . Nå vet man jo ikke hvilken vei det går: om de som ikke gidder gå tur med bikkja, heller ikke børster de og samtidig drar med seg noe hundefor når de handler på rema1000. Eller om foret er så dårlig at det er vanskelig å holde pelsen flokefri, og bikkja i rett hold. Jeg har også inntrykk av at butikkfor er et resultat av en evig kamp for å finne et fôr bikkja vil ha (for det er jo krise om man kjenner ribbeina! :lol: ), også blir det til at Pedigree med iblandet Smart-pølse og middagsrester blir stående fremme fordi hunden da kan styre matinntaket selv :icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forsøkt å komme i kontakt med ledelsen på Rema 1000" eller hva det stod. Jaha, er det liksom daglig leder sin feil at det er mark i noe som skal holde ut neste år? Haha. Beste de kan si er vel at de kan beklage og at de gir kunden et nytt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader nå blei jeg kvalm ass.. :D

Har jo selv gitt bikkjene div boksmat fra Rema/Rimi/Kiwi.. som tillegg i tørrforet når de har vært matlei.

Er jo ikke butikkens feil. Sikkert skjedd under paking hos fabrikk..

Men om det luktet så grusomt er det jo rart at han tømte det i skåla til hunden og serverte det..

man lukter jo kjapt om man åpner noe slik at lukten er feil, fargen er feil o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, boo hoo. Er vel ikke verdens største mysterium at ting som inneholder kjøtt, er et potensielt festmåltid for larver, vel? Kanskje greit å kikke før man serverer. Kjenner at jeg ikke får så stor sympati med "offeret" her. Har skjedd meg også, og det var tilogmed menneskemat. Jeg gikk bare og fikk pengene igjen. Trenger ikke avisoppslag for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...