Gå til innhold
Hundesonen.no

Bånd når er løs i skogen


Recommended Posts

Jeg slipper mine hunder løse ( utenom båndtvangen selvsagt ) uten halsbånd, men de har alltid på seg et orange "markeringsbånd". Dette fordi jeg vil at de skal være merket om noe skjer ...man vet aldri. Aldri opplevd på 9 år å mistet noen av hundene mine, men jeg liker å være på den sikre siden. Selv om jeg har god kontroll, kan de finne på å jage noe og bli borte. Hører så mange historier om hunder som blir borte, så vil at mine skal være merket.

Har bånd kjøpt på dyrebutikken. De er greie nok, men jeg synes de er litt for brede, liker ikke å ha på refleks ( håpløst å ta bilder av ), og skriver jeg info med tusj så blir denne borte etterhvert.

Har løst det med å ta av refleksen på noen av båndene og sette på ID brikke.

Men det beste hadde vært å hatt ett smalere bånd med tekst sydd på. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe sånt ?

Eller andre gode ideer til slike bånd ? Poenget er at hundene skal være merket og ikke kunne henge seg fast i trær/greiner etc

Noen bilder:

vinter10-4-amigo.jpg

vinterferie10-10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg misforstår litt hva du mener altså, men jeg ville tatt kontakt med kifani, og bedt henne om å sy halsbånd med strikk, som er smale, med navn og telefonnr på (evt hva du vil ha på de). Hun er grei, og syr hva det skulle være som du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips.

Har sendt mail til Kifani og skal også bestille to bånd fra Cozy Critter ( de så smarte ut - kjekt å teste de ut ). Har andre bånd derfra og fornøyd med de. Kjekt med ulike typer så en kan bytte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...