Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisser og bæsjer samtidig...

PsychoLynx

Recommended Posts

Skrevet

...det er GRY liksom.

I begynnelsen her så lurte jeg litt på når hun fikk tid til begge deler når jeg slapp henne ut på morran. Hun satte seg liksom ned bare engang, og resten av tiden brukte hun på å bølle med Bridie.

Men så gikk det opp for meg... Jenta multitasker for pokker! Hun gjør begge deler samtidig hun!

Først setter hun seg ned og presser så møkka er på vei ut, så endrer hun litt stilling med bakkroppen slik at hun tisser istedet mens møkka bare triller ut :lol: Evnt er hun ikke ferdig med å drite når hun er ferdig med å tisse, så endrer hun stilling igjen og presser videre....

Er det fler hunder der ute som multitasker sånn??? Må si jeg aldri har sett det før. Men effektiv er hun definitivt da! *flire*

Skrevet

Haha, vet ikke om vi vil ha forklaringen på dette med folk her Djervekvinnen! *flire*

HVER dag gjør Gry dette. Eller, hver morgen i det minste. Og ellers om hun virkelig MÅ på do. Sparer tid da, i det minste :lol:

Skrevet

Casper løfter på beinet og tisser, og før han får tatt ned benet kommer bæsjen. Noe som bokstavelig talt fører til at han ofte bæsjer på leggen. Føler meg passe teit når jeg løper bort og dytter ham ned til normal bæsjestilling... han gjør det ganske ofte, ops der kom det visst en bæsj og , rekker ikke ta ned benet gitt... :lol:

Andre dårlige vaner han har er å sparke fra bak etter han har bæsjet, slik at det fyker bakover og han får på beina. Han har blitt bedre på dette da, jeg sier nei og virker faktisk som han tar seg selv i det og, skal til å sparke men ombestemmer seg :lol:

Skrevet

Hum...ser at det er en del tisper som gjør slikt, men er det normalt at hannbikkjer multitasker?! :lol:

Nå har jeg i grunnen gitt opp å tro at Dimlingen er et normalt vesen, men han stiller seg altså opp for å tisse/markere med foten løftet i stram giv akt, trykker kanskje ut en liten skvett, men sånn midt i jobben begynner ryggen å krumme seg, mer og mer, mens ørene brettes lengre og lengre bakover og blikket blir stadig mer tåkete, og vips! så triller det bom-di-bom ut. :lol: Er han analt forvirret? :lol:

Skrevet

Ser dummere ut når hannhunder gjør det...

Løfter foten å bæsjer...

Har sett buster har gjort det når han var skikkelig trengende en gang...

Skrevet

Å så det er ikke bare Casper? Phiew! :lol: Godt å høre. Tror ikke alltid han er like trengende, for er gjerne på den andre eller tredje bæsjen på turen.. (ja han bæsjer opptil 5 ganger på en tur han... )

Skrevet

:lol: Aro multitasket når han var fryktelig tissetrengt samtidig. Men han løftet somregel ikke på beinet når han tissa da. Truls derimot, tror det er en feilkobling hos han, for han løfter på beinet for å skvette for ørtenhundreognittiene gang, men der er det tomt, også må han bæsje isteden for. Nei, ser ikke veldig lurt ut. :lol:

Tror bare jeg har sett kahlo gjøre det sammen en gang eller to, og da har hun hatt skikkelig hastverk, mens kasko har aldri hastverk han, med noe som helst. :lol:

Skrevet

Engelsk setter hannvalpen til mamma og pappa har gjort det av og til om morgenen, men nå tisset han jo som en jente da han gjorde det. Nå har han vært på ferie i noen uker, men jeg vet ikke om han fremdeles ikke løfter opp foten.

Men jeg tror han blir å slutte når han starter å markere!

Skrevet

Boris gjør det stadig vekk - står med foten i været og tisser så strekker han foten ennå høyere, smatter og "drar" leppene bakover.. så blommelommer han... Ytterst normal hund :lol:

Skrevet

Chilli kan sette seg ned for å tisse, og bare endrer litt fotstilling før hun begynner å bæsje. Skjer ikke ofte, men innimellom på morgenen :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...