Gå til innhold
Hundesonen.no

Tisser og bæsjer samtidig...


PsychoLynx

Recommended Posts

...det er GRY liksom.

I begynnelsen her så lurte jeg litt på når hun fikk tid til begge deler når jeg slapp henne ut på morran. Hun satte seg liksom ned bare engang, og resten av tiden brukte hun på å bølle med Bridie.

Men så gikk det opp for meg... Jenta multitasker for pokker! Hun gjør begge deler samtidig hun!

Først setter hun seg ned og presser så møkka er på vei ut, så endrer hun litt stilling med bakkroppen slik at hun tisser istedet mens møkka bare triller ut :lol: Evnt er hun ikke ferdig med å drite når hun er ferdig med å tisse, så endrer hun stilling igjen og presser videre....

Er det fler hunder der ute som multitasker sånn??? Må si jeg aldri har sett det før. Men effektiv er hun definitivt da! *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper løfter på beinet og tisser, og før han får tatt ned benet kommer bæsjen. Noe som bokstavelig talt fører til at han ofte bæsjer på leggen. Føler meg passe teit når jeg løper bort og dytter ham ned til normal bæsjestilling... han gjør det ganske ofte, ops der kom det visst en bæsj og , rekker ikke ta ned benet gitt... :lol:

Andre dårlige vaner han har er å sparke fra bak etter han har bæsjet, slik at det fyker bakover og han får på beina. Han har blitt bedre på dette da, jeg sier nei og virker faktisk som han tar seg selv i det og, skal til å sparke men ombestemmer seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hum...ser at det er en del tisper som gjør slikt, men er det normalt at hannbikkjer multitasker?! :lol:

Nå har jeg i grunnen gitt opp å tro at Dimlingen er et normalt vesen, men han stiller seg altså opp for å tisse/markere med foten løftet i stram giv akt, trykker kanskje ut en liten skvett, men sånn midt i jobben begynner ryggen å krumme seg, mer og mer, mens ørene brettes lengre og lengre bakover og blikket blir stadig mer tåkete, og vips! så triller det bom-di-bom ut. :lol: Er han analt forvirret? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Aro multitasket når han var fryktelig tissetrengt samtidig. Men han løftet somregel ikke på beinet når han tissa da. Truls derimot, tror det er en feilkobling hos han, for han løfter på beinet for å skvette for ørtenhundreognittiene gang, men der er det tomt, også må han bæsje isteden for. Nei, ser ikke veldig lurt ut. :lol:

Tror bare jeg har sett kahlo gjøre det sammen en gang eller to, og da har hun hatt skikkelig hastverk, mens kasko har aldri hastverk han, med noe som helst. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk setter hannvalpen til mamma og pappa har gjort det av og til om morgenen, men nå tisset han jo som en jente da han gjorde det. Nå har han vært på ferie i noen uker, men jeg vet ikke om han fremdeles ikke løfter opp foten.

Men jeg tror han blir å slutte når han starter å markere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...